راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بانک ملی و آپ با نشان بانک و نشان پرداخت به سوی راه‌اندازی بانک دیجیتال گام برمی‌دارند

نشست مطبوعاتی رونمایی از نشان پرداخت دوم بهمن ماه همزمان با رویداد ملی شو در بانک ملی برگزار شد. در نشان بانک امکان افتتاح حساب، صدور دسته چک، صورت حساب، کنترل مانده و تمام فرآیند بانکی به صورت ۷ در ۲۴ قابل انجام است. همچنین هزار پذیرنده آپ، نشان پرداخت را پذیرش می‌کنند و از طریق پیامک امکان کنترل وصولی در لحظه برای تمام کسب‌وکارها فراهم است.

در ابتدای این نشست، مسعود خاتونی، معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران گفت که حدود سه دهه است بانک‌ها به سمت بانکداری الکترونیک گام برداشته‌اند. در حوزه پرداخت بیشترین تراکنش‌ها برای مشتریان در پایانه‌های فروشگاهی و خریدهای اینترنتی است که هزینه‌های زیادی در این حوزه صرف می‌شود. با توجه به این موضوع، قصد داشتیم با ورود به این عرصه به سمت دیجیتالی شدن حرکت کنیم و از سخت‌افزارها فاصله بگیریم.



او ادامه داد: «طبق آمار ما از دهه نود تا امروز از ۵۵ درصد تراکنش‌های غیرحضوری کار خود را آغاز کردیم. ماه گذشته ۸۷ درصد تراکنش‌های بانک ملی غیرحضوری و ۱۳ درصد در شعب بود. بانک ملی این ۱۳ درصد را نشانه گرفته و در فضای دیجیتال، امروز نشان‌ پرداخت و نشان بانک را در اختیار مشتریان قرار می‌دهیم. در نشان بانک امکان افتتاح حساب، صدور دسته چک، صورت حساب، کنترل مانده و تمام فرآیند بانکی به صورت ۷ در ۲۴ قابل انجام است.»

در ادامه مهدی شهیدی، قائم‌مقام مدیرعامل آسان پرداخت با بیان اینکه ۶۰۰ هزار پذیرنده آپ، نشان پرداخت را پذیرش می‌کنند گفت که از طریق پیامک امکان کنترل وصولی در لحظه برای تمام کسب‌وکارها فراهم است. احراز هویت در این سرویس، واقعی است. ثبت احوال، پست بانک و شاهکار، احراز هویت را در این سرویس انجام می‌دهند.

خاتونی به تعداد کارتخوان‌های موجود در کشور اشاره کرد و گفت: «بیش از ۷ میلیون کارتخوان در کشور داریم که ۱۱ میلیارد در کشور ارزبری دارند. ما می‌خواهیم این فضا را تغییر دهیم.»

شهیدی در پاسخ به سوال راه پرداخت مبنی بر اینکه دلیل حضور بانک ملی در ارائه این کیف پول چیست گفت که متولی این کیف پول باید یک بانک باشد و به خاطر آنلاین بودن خیلی وابسته به بانک است و گویا انتقال وجه بین بانکی در حال انجام است. حساب کیف پول نزد بانک ملی است و رسالت بانک قرار دادن ابزار در احتیار افراد است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.