راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آمریکایی‌ها در سال 2019 کدام اپلیکیشن را بیشتر از همه دانلود کردند؟

سنسور تاور، تحقیقاتی در مورد اپلیکیشن‌های دانلودشده در سه ماهه آخر سال 2019 انجام داده است. طبق نتایج این تحقیق، مصرف‌کنندگان ایالات متحده به سرویس خانوادگی جدید کمپانی دیزنی، که «دیزنی‌پلاس» نام دارد، علاقه فراوانی نشان داده‌اند. اپلیکیشن دیزنی‌پلاس در اواسط ماه نوامبر در ایالات متحده راه‌اندازی شده و طی سه ماهه چهارم سال 2019 بیش از 30 میلیون بار دانلود شده است. بر اساس اعلام سنسور تاور، این آمار دو برابر بیشتر از میزان دانلود اپلیکیشن تیک‌تاک است که جدی‌ترین رقیب دیزنی‌پلاس محسوب می‌شود.

برای محاسبه این آمار از داده‌های اپ استور و گوگل پلی استفاده شده است. تعداد دانلودهای اپلیکیشن دیزنی‌پلاس در اپ استور و گوگل پلی، به ترتیب برابر با 18 میلیون و 12 میلیون بار بوده است. این اپلیکیشن جدید پخش رسانه‌ای، رکوردها را جابجا کرده است؛ به طوری که طی سه ماهه چهارم سال 2019، چه در اپ استور و چه در گوگل پلی، هیچ اپلیکیشنی به اندازه دیزنی‌پلاس دانلود نشده است.

تعداد دانلود اپلیکیشن‌ها در اپ‌استور و گوگل پی در آمریکا

یوتیوب یک سالی بود که در جایگاه اول اپ استور قرار داشت، ولی استقبال بالای کاربران از دیزنی‌پلاس باعث شد این اپلیکیشن یوتیوب و تیک‌تاک را پشت سر گذاشته و از نظر تعداد دانلود، رتبه برتر سال 2019 را به خود اختصاص دهد. دیزنی‌پلاس در گوگل پلی نیز عملکرد درخشانی داشته است. کاربران آمریکایی گوگل پلی در سال 2017 میلادی اپلیکیشن فیسبوک مسنجر را در یک دوره سه ماهه، بالغ بر 10 میلیون بار دانلود کرده بودند، ولی از آن سال تاکنون هیچ اپلیکیشنی نتوانسته بود چنین تجربه‌ای را تکرار کند.

دیزنی‌پلاس طی 30 روز پس از راه‌اندازی‌اش، بیش از 50 میلیون دلار فروش داشت و توانست سرویس‌های رقیب اشتراک ویدئو بر اساس درخواست، از جمله اچ‌بی‌او ناو و شوتایم را از میدان به در کند. در ماه دسامبر، درآمد دیزنی‌پلاس در ایالات متحده، به رقم بسیار بالایی رسید؛ این رقم حتی از درآمد یک ماهه اچ‌بی‌او ناو در زمان پخش فصل نهایی سریال بازی تاج و تخت نیز بیشتر بوده است.

دیزنی‌پلاس در اواسط ماه نوامبر راه‌اندازی شده است؛ با این حال طی سه ماهه چهارم سال گذشته میلادی توانست 16 درصد از درآمد کل سرویس‌های اشتراک ویدئو بر اساس درخواست در ایالات متحده را به خود اختصاص دهد. این امر نشان از موفقیتی چشمگیر و قابل توجه دارد. شایان ذکر است اپلیکیشن مذکور در ماه دسامبر توانست رقمی برابر با 71 درصد از بیشترین فروش نتفلیکس، درآمد داشته باشد.

دیزنی‌پلاس
دیزنی‌پلاس

دانلود 30 میلیونی دیزنی‌پلاس در ایالات متحده، از کل دانلودهای هولو و آمازون پرایم ویدیو در سال 2019 بیشتر است.

درست است که دیزنی پلاس در فاصله اندکی بعد از راه‌اندازی، 34 درصد از دانلود سرویس‌های‌ اشتراک ویدئو بر اساس درخواست را طی یک دوره سه ماهه به خود اختصاص داد؛ ولی بر اساس گزارش سنسور تاور، آمار دانلود سایر اپلیکیشن‌های اشتراک ویدئو بر اساس درخواست نیز در سه ماهه چهارم سال 2019 از رشد سه ماهه 12/5 درصدی و رشد سالیانه 4/7 درصدی برخوردار بوده است.

دیزنی‌پلاس

درست است که دیزنی، برند قدرتمندی است، ولی زمان راه‌اندازی دیزنی‌پلاس نیز در موفقیت آن بی‌تاثیر نبوده است. نتفلیکس در زمانی راه‌اندازی شد که استفاده از اپلیکیشن برای پخش ویدیو مانند امروز جا نیفتاده بود، به همین دلیل مدتی طول کشید تا کاربران از آن استقبال کنند؛ ولی اکنون مردم آماده استفاده از این دست اپلیکیشن‌ها هستند. در فصل تعطیلات، مردم زمان آزاد بیشتری دارند و بیشتر به استفاده از اپلیکیشن‌های سرگرمی و بازی روی می‌آورند. دیزنی نیز از این فرصت استفاده کرده و اپلیکیشن پخش رسانه خودش را در فاصله زمانی اندکی پیش از تعطیلات روانه بازار کرده است.

یکی دیگر از دلایل موفقیت دیزنی‌پلاس، تبلیغاتی است که پیش از راه‌اندازی برای آن انجام گرفته است. برای مثال، کمپانی ورایزن اعلام کرده که به مدت یک سال، خدمات این اپلیکیشن را به صورت رایگان عرضه خواهد کرد. شرکت گوگل نیز عنوان کرده که دارندگان سرویس کروم‌بوک، به مدت سه ماه می‌توانند از دیزنی‌پلاس به شکل رایگان استفاده کنند. یک بسته تخفیفی نیز ارائه شده که طبق آن، کاربران می‌توانند در ازای پرداخت 12/99 دلار به ازای هر ماه، سرویس‌های سه‌گانه دیزنی‌پلاس، ای‌اس‌پی‌ان‌پلاس و هولو را مورد استفاده قرار دهند.

اکنون که در ماه دوم بعد از راه‌اندازی دیزنی‌پلاس قرار داریم، تعداد دانلودهای این سرویس در اپ استور و گوگل پلی به بیش از 41 میلیون بار رسیده است. مصرف‌کنندگان این سرویس، مبلغی تقریبا برابر با 97.2 میلیون دلار برای آن هزینه کرده‌اند.

رقم درآمدهای دیزنی‌پلاس نیز بسیار چشمگیر است. این اپلیکیشن که طی 30 روز بعد از راه‌اندازی، 53/3 میلیون دلار درآمد داشت، در ماه بعدی توانست رقمی برابر با 43/9 دلار را به سمت خود جذب کند. لازم به ذکر است در محاسبه آمار مذکور، داده‌های مربوط به کشورهای ایالات متحده، کانادا، استرالیا، نیوزلند و هلند لحاظ شده است.

منبع: تک‌کرانچ

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.