راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

همکاران سیستم چه محصولاتی را در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهد؟

محسن طلایی، معاون توسعه محصول همکاران سیستم در رویداد تخصصی رایانش ابری همکاران سیستم به معرفی محصولات این شرکت پرداخت.

او در ابتدا با بیان اینکه همکاران سیستم حدود 30 سال در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت می‌کند و مشتریان ما همکاران سیستم را به عنوان شریک تجاری خود دیده‌اند، گفت: «راهکار ERP بومی همکاران سیستم، یکی از نرم‌افزارهای ماست که توسط مشاوران و متخصصان داخلی ساخته شده و مانند تمام ERPهای دنیا به صورت تدریجی و ماژولار وارد بازار شده و همچنان در حال تکامل خود است. وجه تمایز این محصول برای اینکه به صاحبان کسب‌وکارها کمک کند موضوعاتی نظیر چند زبانی است. این مزیت به شرکت‌هایی که با شرکای خارجی کار می‌کنند، کمک بسیاری می‌کند. چند ارزی بودن دیگر مزیت این محصول است. واحدهای مالی شرکت علاقه دارند با ارزهای مختلف و در سیستم، دیتا وارد کرده و گزارش‌های مالی دریافت کنند.»

موضوع توزیع‌شدگی جغرافیایی دیگر موردی بود که طلایی به بررسی آن پرداخت: «کسب‌وکارها انتظار قابلیت پوشش چنین موردی را دارند. گزارش‌گیری‌های تعاملی و دسترسی به دیتای مورد نظر دیگر مزیتی است در ERP همکاران سیستم وجود دارد. این ERP از ابتدای ورود به بازار مبتنی بر وب بود. موضوعی که برای ما و دیگران در ابتدا بسیار مهم و عجیب بود اما حالا دیگر روتین و عادی به نظر می‌رسد.»

او با بیان اینکه برای رفع نیازهای مشتری استراتژی همکاران سیستم، مهم‌ترین خط مشی این شرکت است، گفت: «از ابتدای سال 1398 این استراتژی را اتخاذ کردیم. مورد اول در این استراتژی، کلود فرست است. با نگاه به این رویکرد از دو سال پیش ERP خود را برروی کلود پیاده‌سازی کرده‌ایم. حتی مشتریانی هستند که با استفاده از ERP همکاران سیستم روی بستر کلود کار می‌کنند. یکی از خصوصیات رویکرد کلود فرست این است که ERP آن با استفاده از منافع رایانش ابری، خود را منطبق کرده و ما حتی مشتریان خود را تشویق کنیم به جای خرید سنتی نرم‌افزارها از راهکار ابری و عرضه در این مدل استفاده کنند.»

او ادامه داد: «مورد دیگر این است که مبنای حرکت ما در کلود فرست استفاده از امکانات و بستر بازار برای ایجاد امکانات جدید در حوزه راهکاران ابری است. کسانی که از این راهکار استفاده کنند می‌توانند به مرور از امکانات جدیدی که به واسطه این زیرساخت ایجاد می‌شود استفاده کنند. رویکرد سوم کلود به ما این امکان را می‌دهد تا محصولات جدید را برمبنای آن ایجاد کنیم. بنابراین هر محصول همکاران سیستم در این حوزه بر رویکرد کلود خواهد بود.»

به گفته طلایی بخشی از کارکردهای ERP همکاران سیستم حوزه‌های مختلف مالی، تدارکات و لجستیک، مدیریت موجودی، سرمایه انسانی، فروش/ پخش/ خرده‌فروشی، حسابداری، مدیریت و مدیریت تولید است که در راهکاران ابری این موارد گنجانده شده است.

ای‌آرپی، عملیات سازمان را کنترل، شفاف و به کاربران و مدیران کمک می‌کند تا روی عملیات، مدیریت بیشتری داشته باشند. طلایی این موارد را درخصوص مزایای ERP گفت و به بررسی ماژول هوشمندی تجاری پرداخت: «این ماژول به مدیران ارشد کمک می‌کند تا سیستم‌ها را رصد کنند که فارغ از عملیات پایه به سمت هدف‌گذاری‌ها حرکت کرده‌اند یا خیر.»

به گفته طلایی علی‌رغم مزایای هوشمندی تجاری برای مشتریان، این فناوری چالش‌هایی نیز برای سازمان‌ها دارد. آنها نیاز به منابع پردازشی، سخت‌افزاری و زمان‌هایی برای اینکه محصول در سازمان استقرار پیدا کرده و دیتای آنها با دیتای عملیاتی سینک شود، نیاز دارند. شرکت‌ها می‌توانند خودشان این هزینه را بکنند تا به هوشمندی برسند اما می‌توانند آن را به راهکاران ابری بسپارند.

خصوصیت دیگر کلود، CRM است که همکاران سیستم از ابتدای امسال آن را تحت کلود ارائه می‌دهد. معاون توسعه محصول همکاران سیستم با اعلام این مطلب گفت: «ما در یک کسب‌وکار انتظار داریم نرم‌افزارها به مرزهای بیشتری در سازمان گسترش داده شوند تا تمرکز ما به عنوان مالک کسب‌وکار روی بخش‌های مختلف و برای توسعه سازمان گذاشته شود. ما در راهکاران ابری سعی کردیم به کسب‌وکارها کمک کنیم تا هزینه کمتری برای هزینه جانبی داشته باشند.»


همکاری فرابوم با همکاران سیستم


به گفته او مفهومی در حوزه بانکداری مطرح شده به نام بانکداری باز؛ کسانی که در این بخش از صنعت فعالیت می‌کنند، اولویتشان خدمت دادن به موقع به مشتریان است نه حضور مشتری در محدوده فیزیکی بانک‌ها. ما در همکاران سیستم با همکاری با شرکت فرابوم از طریق این هاب به بانک‌های مختلف متصل شدیم تا به مشتریان مختلف کمک کنیم محدوده فعالیت خود را به بانک‌ها هم گسترش بدهند. از این پس برای انجام کاری مانند پرداخت دستمزد در راهکاران ابری، بعد از اتصال در بخش‌های مختلف، با چند کلیک ساده و پس از تائید نهایی، انتقال بین حساب‌ها از درون نرم‌افزار انجام می‌شود. موضوع انتقال وجه، ردیابی، چک کردن مغایرت‌های بانکی و خیلی از امکانات دیگر، به مشتریانی که از راهکاران ابری استفاده می‌کنند، ارائه داده می‌شود. درحقیقت از طریق اتصال راهکاران ابری به فرابوم، مراوده بانکی آنها راحت‌تر از قبل پیش خواهد رفت.

اپلیکیشن فرسان دیگر محصولی بود که معاون توسعه محصول همکاران سیستم به معرفی آن پرداخت. این محصول که مخفف فرآیند سفارش‌دهی آسان است پلی بین خرده‌فروشی‌ها و شرکت‌های تولید و پخش ایجاد کرده است. از طریق این اپ به دلیل زیرساخت کلود امکان اتصال شرکت‌های تولیدوپخش فراهم می‌شود. همزمان به خرده‌فروشی‌ها اجازه داده می‌شود از طریق ابزارهای مختلف با اولویت موبایل به دیتاسنتر فرسان متصل شوند و سفارش‌های خود را در هر زمان روی این اپلیکیشن ثبت کنند. با این مدل بعد از اینکه از سمت فروشگاه سفارش محصول پرمصرف ثبت می‌شود، محصول در دیتاسنتر ذحیره شده، به ERP شرکت منتقل شده و فرایند سفارش و فروش در مسیر قبلی ادامه پیدا می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.