راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تحلیل بازار رمزارز با چه روش‌هایی امکان‌پذیر است؟

بازار رمزارزها با نوسانات متعددی روبه‌رو است و از این رو تحلیل بازار یکی از مهم‌ترین کارهایی است که فعالان عرصه کریپتوکارنسی باید انجام دهند.

تحلیل‌گران مطرح زیادی در سراسر جهان با روش‌های مختلف به بررسی بازار ارزهای رمزنگاری شده می‌پردازند و حتی برخی از مشهورترین آنها تحلیل‌های خود را به فروش می‌رسانند و از این طریق به درآمدهای خوبی دست پیدا کرده‌اند.

سوالی که مطرح می‌شود این است که تحلیل بازار ارزهای رمزنگاری شده از چه طریقی امکان پذیر است. اگر قصد خرید بیت‌کوین و سایر رمزارزها را دارید پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را تا آخر مطالعه کنید.


تحلیل چیست و تحلیل‌گر به چه معنا است؟


هر بازار مالی از دو رکن اصلی عرضه وتقاضا تشکیل شده است. هر شخص حقیقی یا حقوقی که در این بازار به مبادله می‌پردازد «تریدر» نامیده می‌شود.

در این بین تحلیل‌گر کسی است که دانش و اطلاعات کافی از بازار را در اختیار دارد و با استفاده از آن‌ها وضعیت بازار را پیش‌بینی و پیشنهادهایی جهت کسب سود بیشتر از بازار را مطرح می‌کند.

یک تریدر می‌تواند خود یک تحلیل‌گر باشد یا اینکه از نظرات وتحلیل تحلیل‌گران حرفه‌ای در کنار استنباط‌های خود استفاده کند.


اصلی‌ترین روش‌های تحلیل کدام است؟


برای تحلیل بازار رمزارز و سایر بازارها روش‌های مختلفی وجود دارد در یک تقسیم‌بندی کلی عوامل تاثیرگذار در بازارها را به دو بخش عمده تقسیم می‌کنند که دو مکتب اصلی در بازار سرمایه شکل داده‌اند:

۱. عوامل تکنیکال

وضعیت گذشته بازار رمزارز را بررسی و بر اساس موقعیت‌های مشابهی که در گذشته در بازار رخ داده پیش‌بینی می‌کند درآینده چه اتفاق‌هایی در بازار ممکن است رخ دهد.

بررسی عوامل تکنیکال سبب می‌شود تحلیل‌گر، هر بازاری که تمایل داشته باشد را بررسی کند و از انعطاف‌پذیری و سازگاری تحلیل تکنیکال در همه بازارها استفاده کند.

بررسی بازه‌های زمانی مختلف بر روی چارت تحلیل تکنیکال به سادگی انجام می‌شود و به تحلیل‌گر این اعتماد به نفس را می‌دهد که با تکیه بر داده‌ها وضعیت بازار را پیش بینی کند.

۲. عوامل فاندامنتال

هر زمان و مکان مقتضیات خاص خود را دارد و از این رو تنها نمی‌توان بر روی عوامل تکنیکال تکیه کرد اینجا است که پای عوامل فاندامنتال و شکل دیگری از تحلیل هم به بررسی‌های تحلیل‌گران باز می‌شود.

علمی که به بررسی متغیرهای اقتصادی، مالی و دیگر موارد تغییرپذیر درباره رمزارز می‌پردازد تحلیل فاندامنتال است.

بررسی اخبار و رویدادهای مهم مرتبط با رمزارز و آنالیز تمامی عواملی که می‌تواند روی بازار تأثیر مستقیم داشته باشد برعهده تحلیل‌گر است و تک‌تک این عوامل تحت عنوان عوامل فاندامنتال شناسایی می‌شوند.


تحلیل روانشناسی بازار چیست؟


هدف از معامله‌گری در بازارهای رمزارز دستیابی به سود است و تریدر حرفه‌ای برای دستیابی به این هدف از انواع مختلفی از تحلیل‌ها مثل تحلیل تکنیکال، فاندامنتال و روانشناسی بازار سود می‌برد.

هر تحلیل‌گری که بتواند عوامل تاثیرگذار بیشتری را شناسایی کرده و در تحلیل خود لحاظ کند به نتایج مطلوب‌تری هم دست پیدا خواهد کرد. از این رو نباید نقش عوامل روانشناختی را در تحلیل‌ها نادیده گرفت.

احساس کلی‌ای که فعالان بازار در یک مقطع زمانی تجربه می‌کنند روانشناسی بازار است و روی قیمت‌ها و وضعیت هر بازاری به ویژه بازار رمزارز تأثیر مستقیم خواهد داشت.

از آنجا که رمزارزها کالاهای فیزیکی نیستند و پشتوانه مالی فیزیکی‌ای هم ندارند، بزرگ‌ترین سرمایه آن‌ها فعالان بازار هستند از این رو روانشناسی بازار در قیمت‌ها و وضعیت مبادلات تأثیر مستقیم دارد.


کدام تحلیل‌گر موفق‌تر است؟


ترید و سرمایه‌گذاری دو مبحث کاملاً مجزا هستند و روش کار متفاوتی دارند تریدرها ریسک بیشتری را متحمل می‌شوند و از داده‌های تحلیل‌گران استفاده می‌کنند و در صرافی‌های ارزدیجیتال با خریدوفروش لحظه‌ای رمزارزها و تبدیل آنها به یکدیگر برای کسب سود استفاده می‌کنند.

این کار ریسک بسیار بالایی دارد و اغلب، کسانی وارد این روند کار می‌شوند که از قبل با بازارهای مالی آشنایی داشته باشند و اصول تحلیل را به خوبی بشناسند. یک تریدر لازم است به مرور زمان و کسب دانش کافی به یک تحلیل‌گر حرفه‌ای تبدیل شود و در عین حال از تحلیل کارشناسان توانمند هم استفاده کند.

در عین حال برای ترید در بازار رمزارز روش‌های مختلفی وجود دارد که یک تریدر باید آنها را بشناسد و ضمن آگاهی کافی از بین آنها روشی برای مبادلات خود انتخاب کند.


چند روش معامله در بازار رمزارز وجود دارد؟


به طور کلی چهار روش مبادله در بازار رمزارز وجود دارد که هر یک بازه زمانی مخصوص به خود و شیوه اجرای خاص خود را دارند. اما یک چیز در همه این روش‌ها مشترک است و آن‌هم نیاز به تکیه بر یافته‌های تحلیلی و داده‌هایی است که تریدر یا تحلیل‌گر بدست می‌آورد. انواع روش‌های مبادله در بازار رمزارز عبارت است از:

۱. معاملات روزانه

همانطور که از نامش مشخص است در بازه زمانی روزانه انجام می‌شود و از تحلیل تکنیکال برای تصمیم‌گیری سود می‌برد.

۲. معاملات اسکالپ تریدینگ

معامله‌های لحظه‌ای است که از تحلیل تکنیکال و اطلاعاتی که ربات‌ها و پلتفرم‌های مبادلات ارائه می‌کنند استفاده می‌کند.

۳. پوزیشن تریدینگ

مبادله‌های طولانی مدت که بازه‌ای حدود سه ماه تا یک سال دارد را در بر می‌گیرد و بیشتر به تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال تکیه دارد.

۴. سوینگ تریدینگ

مبادلات میان‌مدتی است که عمر دو هفته تا دو ماهه دارد و به صورت مستقیم از یافته‌های تحلیل تکنیکال استفاده می‌کند.

همانطور که می‌بینید در انواع روش‌های مبادله‌گری شناخت روش‌های تحلیل تکنیکال و توانایی خواندن جدول و نمودارها از اهمیت بالایی برخوردار است. در کنار آن یک تحلیل‌گر لازم است با عوامل فاندامنتال آشنا باشد و به محض تغییر هر یک تاثیری که در بازار خواهد داشت را به سرعت پیش بینی کند.


چطور یک نمودار را تحلیل کنیم؟


برخلاف تصور عموم تحلیل یک نمودار کار چندان دشواری نیست. وقتی یک نمودار تحلیلی در مقابل خود دارید لازم است به روند بازار دقت کنید. بیشتر نمودارها کندال یا شمعی هستند برای درک بهتر بازار بهتر است بازه زمانی بیشتری را بررسی کنید و تنها به بررسی بازه‌های کوچک روزانه و هفتگی بسنده نکنید.

پس از شناسایی الگوی مشابه در نمودار می‌توانید از آن تحلیل برای پیش‌بینی روند آینده بازار و تصمیم‌گیری برای مبادله استفاده کنید.

مشاهده ویدیوهای آموزشی، شرکت در دوره‌ها و حضور عملی در بازار به شما کمک می‌کند به مرور زمان به راحتی بتوانید نمودارها را تحلیل کنید و در پیش‌بینی وضعیت بازار به استقلال برسید اما قبل از آن لازم است از مشورت کارشناسان متخصص در این خصوص استفاده لازم را ببرید.


نتیجه‌گیری


فراموش نکنید حضور در بازار رمزارز نیازمند دانش وتخصص کافی در حوزه امور مالی و شناخت مشخصات بازار رمزارزها است. درصورتیکه شناخت کافی از بازار بدست آورید می‌توانید به مبادله گری بپردازید. تنها کسانی‌که تحلیل‌گری را بشناسند و آگاهی کافی از عوامل تاثیرگذار در بازار داشته باشند می‌توانند به تریدر موفق تبدیل شوند.

کوین نیک دستیار شما در بازار ارزهای رمزنگاری شده است و تحلیل‌گرانی که به دنبال خرید‌وفروش بیت‌کوین، تتر، اتریوم یا سایر رمزارزها باشند به راحتی می‌توانند در اغلب ساعات شبانه‌روز از خدمات این پلتفرم استفاده کرده و با کارشناسان آن مشورت کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.