راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رونمایی از اولین توکن دیجیتال کشور با نام آب‌پارس / فاطمی: در یک فضای اشتراکی با ایجاد اعتماد، اثربخشی هم بیشتر می‌شود

رونمایی و عرضه خصوصی اولین توکن دیجیتال کشور با نام «آب پارس» با همکاری کنسرسیوم ققنوس و شرکت تعاونی آبرسانی فلات مرکزی پارس در هتل سیمرغ، دهم دی‌ماه برگزار شد. در این مراسم، سید ولی‌اله فاطمی دبیر بنیاد ققنوس به‌عنوان اولین سخنران درباره هدف تشکیل کنسرسوم ققنوس، ارائه آمار و ارقامی از اندازه اقتصاد دیجیتال و مسیر فناوری زنجیره بلوک در اقتصاد دیجیتال صحبت کرد.

صحبت‌های فاطمی با توصیفی از فضای زندگی آینده شروع شد که تمام اجزایش دیجیتالی می‌شود و باید دید که در این فضای جدید چطور خلق ارزش می‌شود و ارزش‌ها تبادل پیدا می‌کنند؟

سید ولی‌اله فاطمی دبیر بنیاد ققنوس

فاطمی در ادامه با ارائه آمار و ارقامی از اندازه اقتصاد دیجیتال در دنیا و اینکه کشورهای چین و آمریکا شاخص‌های اصلی اقتصاد دیجیتال به شمار می‌آیند از مسیر فناوری زنجیره بلوک در اقتصاد دیجیتال گفت و اینکه در سال ۲۰۲۷، ۱۰ درصد GDP دنیا به کمک فناوری بلاکچین ایجاد می‌شود.

فاطمی در ادامه درباره اقتصاد تعاونی یا اقتصاد اشتراکی گفت: «در نتیجه اینترنت می‌توان گفت که فضای اقتصاد اشتراکی در حال بازگشت است و در یک فضای اشتراکی وقتی اعتماد ایجاد شود اثربخشی هم بیشتر می‌شود.»

در همین راستا فاطمی به دو مزیت بلاکچین اشاره کرد که با شفاف‌سازی اطلاعات و تصمیم‌گیری در نتیجه رای‌گیری عمومی می‌تواند به ایجاد این اعتماد کمک کند.

دبیر بنیاد ققنوس در صحبت‌هایش به ارزش‌افزوده پلتفرم غیرمتمرکز مبتنی بر زنجیره بلوک در بخش تعاونی اشاره کرد و اهداف و ماموریت‌های ققنوس را معرفی کرد و در نهایت توضیح داد که این توکن‌ها به صورت سهام تعاونی در دسترس قرار می‌گیرد و در آینده آپشن این توکن‌ها در اختیار سهامداران قرار می‌گیرد.

1 دیدگاه
  1. ناشناس می‌گوید

    چه مختصر صحبت کردن آقای فاطمی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.