راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نگاهی به مراحل اولیه راه‌اندازی مرکز ارتباط

راه‌اندازی مرکز ارتباط برای کسب‌وکارها، سرمایه‌گذاری در زمان و پول بوده و تعهد کسب‌وکار برای ایجاد یک مرکز ارتباط نیاز به تحقیق، برنامه‌ریزی، تکنولوژی، پیاده‌سازی و اندازه‌گیری دارد.

با میزان خیره‌کننده روبه‌رشد صنعت مرکز ارتباط، درآمد حاصل از این صنعت جهانی در حال حاضر حدود 22.9 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود که با توجه به این رشد صعودی انتظار می‌رود که تا سال 2022، این ارزش به 400 میلیارد دلار با نیروی کار جهانی تقریباً 1.8 میلیون افزایش یابد. با این آمار قابل توجه، مزایای برجسته شدن مرکز ارتباط مورد توجه قرار می‌گیرد.


چهار مرحله اولیه برای راه‌اندازی مرکز ارتباط وجود دارد


  1. برنامه‌ریزی:
  • بودجه‌بندی: قبل از هر تصمیم‌گیری، باید یک ایده آشکار از بودجه خود برای ساخت یک مرکز ارتباط را در نظر داشته و بین سرمایه‌گذاری اولیه خود برای ایجاد یک مرکز ارتباط و هزینه‌های ضروری برای حظ آن، تفاوت ایجاد شود.
  • شاخص‌های کلیدی عملکرد، مقاصد و اهداف: بسته به تمرکز شما، شاخص‌های عملکرد کلیدی برای شما تعیین می‌شودکه این شاخص‌ها به شما ایده‌ای از عملکرد کارشناسان و کل تیم را می‌دهد و به شما در مورد اتخاذ تصمیماتی مبتنی بر داده‌ها برای بهبود رضایت مشتری و افزایش درآمد کوک می‌کند.
  • تعداد کارکنان مورد نیاز: اندازه مرکز ارتباط و تعداد کارمندان مورد نیاز شما بستگی به نیازهای سازمانی دارد و باید براساس سنجش و پیش بینی انجام شود.

2- موقعیت یا مکان:

هنگام تصمیم‌گیری در مورد مکان مرکز ارتباط، باید درباره بسیاری از عوامل فکر کنید. تمرکز اصلی باید فراتر از کوتاهی مسیر رفت‌وآمد برای تیم مدیریت اصلی باشد.

همچنین در هنگام انتخاب یک مکان برای مرکز ارتباط فکر کردن در خصوص بودجه مهم بوده و اندازه و کیفیت منطقه اداری برای شما بسیار متفاوت خواهد بود، بنابراین باید بدانید که کجا می‌توانید حداکثر بهره را از پول خود ببرید.

3- ابزار و تکنولوژی:

مهم‌ترین ابزار برای ایجاد یک مرکز ارتباط، استفاده از سیستم تلفن است. در ابتدا، فعالیت در محلی معین و یا یک راه حل مجازی می‌تواند انتخاب شما باشد که در هر صورت، با در نظر گرفتن اندازه تیم، قدرت اتصال اینترنت و پتانسیل توسعه، می‌توانید یک راه حل مقیاس پذیر وآسان برای اجرا، مورد استفاده در جهت نیازها و تجهیزات با ویژگی‌های مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

4- استخدام و آموزش:

نیاز به کارشناس مرکز ارتباط و داشتن یک فرآیند استخدام انتخابی، برای استخدام کارکنانی که پتانسیل حضور طولانی مدت را دارند، لازم است. اگر شرکت شما کارکنان خود را آگاهانه انتخاب کند، ساختن یک فرهنگ سازمانی که مناسب مشتریان و اعضای تیم باشد، آسان‌تر خواهد بود.

استخدام دقیق اولین گام برای ایجاد یک مرکز ارتباط با یک تیم ماهر است. گام دوم ارائه آموزش مناسب برای کارشناسان بوده و کارشناسان می‌بایست درک جامع از عملیات کسب و کار، محصول و مرکز تماس داشته باشند.

منابع: آکادمی آموزش مراکز ارتباط با مشتری و سفیر آبی آرام

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.