راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چه مواردی را باید درباره مراکز تماس بدانیم؟

محیط کسب‌وکار امروز به عنوان محیطی ناپایدار و غیر قابل پیش‌بینی توصیف شده که به منظور تطابق با این تغییرات سریع، سازمان‌های تجاری باید از ابزار و روش‌های مختلف استفاده کنند.

یکی از مواردی که شرکت‌ها در عصر حاضر در پی پیوستن به آن هستند، اهمیت فزاینده مراکز تماس بوده و اگر به تعداد مراکز تماس در سراسر جهان توجه کرده و آن را با دهه‌های گذشته مقایسه کنید، رشد روزافزون آن را مشاهده خواهید کرد.

این امر ضرورت استفاده مراکز تماس در فرآیندهای کسب‌وکار در همه صنایع را نشان می‌دهد. ما با اشاره به صنایع مختلف مرکز تماس، شما را در این صنعت آگاه خواهیم کرد.


مراکز تماس ورودی


این نوع مراکز تماس دارای کارشناسانی به جهت پاسخگویی برای تماس‌های ورودی هستند. مشتریان ممکن است در تماس خود با مرکز تماس، سؤالی مطرح کرده و یا خواهان راه حل برای رفع مشکل خود در خریداری یک محصول یا خدماتی از شما باشند.


مراکز تماس خروجی


وظیفه کارشناس مرکز تماس خروجی، برقراری تماس‌های خروجی به لیست مشخصی از افراد بوده که این تماس‌ها همیشه در خصوص یک خرید و فروش تلفنی نیستند. این خدمات شامل همه مواردی است که کارشناس مرکز تماس برای دستیابی به اهداف مشخص شده با مصرف‌کنندگان یا مشتریان بالقوه، تماس می‌گیرند. همچنین، آن‌ها می‌توانند با مشتریان فعلی تماس گرفته تا به آنها در مورد یک محصول یا سرویس جدید در حال راه‌اندازی، اطلاع‌رسانی کنند.


مرکز تماس داخلی (بومی)


مرکز تماس داخلی با اشاره به یک مرکز تماس در کشور شما و بر اساس نیازهای شما، اموری مانند مراقبت از مشتری، امور مالی، منابع انسانی و غیره را انجام می‌دهد. برای مثال، در یک مرکز تماس داخلی در ایران، کارشناسان فقط از مردم ایران تماس دریافت و یا برقرار می‌کنند.


مراکز تماس بین‌المللی


مشتریان این مراکز تماس، شرکت‌های بین‌المللی بوده که به غیر از فرآیند رایج آموزش، معمولاً آموزش‌هایی مرتبط با لهجه و فرهنگ را نیز برای کارشناسان خود فراهم می‌کنند تا بتوانند با افراد از دیگر کشورهای جهان ارتباط موثری برقرار کنند.


مراکز تماس در خانه


بسیاری از شرکت‌ها تصمیم می‌گیرند مراکز تماس را در محل سازمان خود ایجاد و کارشناسان را از بین کارمندان خود برگزینند.

مرکز تماس در خانه تحت نظارت مستقیم سازمان بوده بنابراین، در صورتی که هر روش جدید نیاز به معرفی داشته باشد و یا به روزرسانی هر اطلاعیه این تغییر به صورت فوری انجام می‌پذیرد. همچنین، برای سازمان‌ها پیاده‌سازی هر گونه تغییر در روند موجود بدون تأخیر، انعطاف‌پذیری زیادی ایجاد می‌کند.


مراکز تماس برون‌سپاری


هرگاه یک سازمان قرارداد خدمات مشتری خود را با یک سازمان دیگر منعقد کند، به عنوان یک مرکز تماس برون‌سپاری نامیده می‌شود. این گزینه مقرون به صرفه‌ترین و پر بازده‌ترین نوع از مراکز تماس بوده که توسط بسیاری از شرکت‌ها خواهان استفاده از مدیریت مرکز تماس در خانه، نیستند.

شرکت‌ها معمولاً فرآیندهای خود را برای کاهش هزینه‌های عملیاتی برون‌سپاری می‌کنند. مرکز تماس برون‌سپاری می‌تواند در خارج و یا در داخل کشور مبدأ قرار گرفته تا برون‌سپاری مرکز تماس به یک کسب‌وکار کمک کند که بر فعالیت‌های اصلی مانند فروش، تولید و توزیع تمرکز کنند.

هنگامی افزایش در حجم کسب‌وکار، جهت اطمینان از عدم وقفه در خدمات مشتری، اندازه فعالیت‌های مرکز تماس گسترش می‌یابد. برون‌سپاری به یک سرویس‌دهنده پیشگام مرکز خدمات، یک شرکت را به راحتی در برابر افزایش نیازهای مشتری خود، بدون سرمایه‌گذاری اضافی درتکنولوژی، تجهیز می‌کند.

منبع: آکادمی آموزش مراکز ارتباط با مشتری و سفیر آبی آرام

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.