راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پنجره نوآوری تجارت با تمرکز بر حوزه فین‌تک و بیمه آغاز به کار کرد / افتتاح مرکز رشد و مجتمع فناوری در سال آینده

مراسم افتتاحیه مرکز نوآوری بانک تجارت با عنوان «پنجره نوآوری تجارت، تی‌وین» چهارشنبه، 27 آذرماه در کارخانه نوآوری آزادی و با همکاری شرکت هم‌آوا برگزار شد.

در این مراسم برخی معاونان بانکی و فعالان حوزه استارت‌آپی حضور داشتند و پیش از افتتاحیه این مرکز از چند مرکز نوآوری؛ نوآوردگاه فین‌تک، مرکز دائم صادرات و سرمایه‌گذاری ایران، مرکز آی فینک، پل نوآوری، فضای کار اشتراکی زاویه، کارگاه هفت و هشت و دیجی‌کالا نکست بازدید شد.

رضا کلانتری نژاد، مدیرعامل  هم‌آوا در مراسم افتتاحیه به معرفی شرکت هم‌آوا پرداخت و توضیح داد: «مجموعه هم‌آوا از سال 1396 با ادغام چند مرکز مانند آواتک، شزان، آواگیمز و غیره شکل گرفت. از نمونه‌ها موفق هم‌آوا استارت‌آپ‌های نوار و هوما است.»

او ادامه داد: «در طول این مدت بر روی بیش از 84 استارت‌آپ با مبلغی نزدیک به 40 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است. هرچند مجبور شدیم به همکاری با 30 استارت‌آپ پایان دهیم، چراکه نتوانستند کار خود ادامه دهند.»

به‌گفته او در هم‌آوا چهار نوع بسته سرمایه نمادین، دانشی، مادی، اجتماعی در اختیار افراد قرار می‌گیرد. کار ما این است که این سرمایه‌ها را کشف و روی آنها سرمایه‌گذاری کنیم.

حمید علی‌محمدی، مدیرعامل شرکت بازرگان گستر آتی آسیا درباره مرکز نوآوری تجارت و هدفی که قرار است دنبال کند توضیح داد. او گفت: «بهترین مدل نوآوری که می‌توان برای بانک که بازار بزرگی دارد در نظر گرفت سه مرکز شتابدهنده، رشد و مجتمع فناوری است. در حال حاضر شتابدهنده تجارت یا حدود 600 متر مربع راه‌اندازی شده که در سال‌های آینده مرکز رشد و مجتمع فنارری را هم راه‌اندازی می‌کنیم.»

او ادامه داد: «در این شتابدهنده دو رویکرد مسائل و نیازهای برخواسته از درون سازمان بانک تجارت و ایده‌های بیرونی در نظر گرفته می‌شود و بر این اساس بر استارت‌آپ‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنیم. امید داریم که تا شش ماه دیگر  30تا 40 استارت‌آپ را در این مرکز مستقر کنیم.»

به‌گفته او قرار است مجتمع فناوری تجارت‌تک نیز راه‌اندازی شود. در مرکز رشد و شتابدهی زمان ورود و خروج داریم، اما برخی شرکت‌های خوب وجود دارند که می‌توان آن را در مجتمع نوآوری مستقر کرد. اینکار علاوه بر اینکه باعث هم‌افزایی می‌شود نیازهای بانک را هم پوشش می‌دهد.

در این باره بخوانید: استارت‌آپ‌هایی که در نطفه خفه شدند / نگاهی به خروجی برخی مراکز نوآور و شتابدهنده‌

هیبت‌الله سمیع، معاون مدیرعامل در امور سازمان و سرمایه‌گذاری بانک تجارت در ادامه این مراسم توضیح داد: «با تغییرات تکنولوژی و چالش‌هایی که در بروزرسانی سیستم‌های قدیمی شکل گرفته تغییراتی در فضای کار به‌وجود آمده و بازیگران جدیدی مانند فین‌تک‌ها و استارت‌ها ظهور کرده‌اند. در سال 2019 ، 64 درصد از مشتریان بانک‌ها حداقل از یکی از پلتفرم‌های ساخته شده توسط استارت‌آپ‌ها استفاده کرده‌اند. به همین دلیل ما هم سعی کردیم نقش و جایگاه این گروه از بازیگران را پررنگ‌تر کنیم.»

او ادامه داد: «پنجره نوآوری بانک تجارت هم با برنامه و میزان سرمایه‌گذاری مشخص از امروز آغاز به کار کرده و امیدواریم که محیط تعاملی را با حضور استارت‌آپ‌ها به ویژه استارت‌آپ‌های حوزه فین‌تک و بیمه فراهم کند.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.