راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نحوه ثبت‌نام و دریافت اعتبار تالی از طریق اپلیکیشن آپ / نسل جدید سرویس‌های اعتباری در خدمت مردم

خدمات پرداخت اعتباری در چند سال گذشته در جهان گسترش چشمگیری داشته است. استفاده از خدمات پرداخت اعتباری به کاربر این امکان را می‌دهد تا خرید خود را در لحظه انجام داده و هزینه‌ آن را در آینده پرداخت کند.

سه سال قبل دو شرکت صاحب نام در صنعت بانکداری یعنی آسان پرداخت پرشین فعال حوزه پرداخت و مجموعه توسن فعال حوزه کربنکینگ، شرکت آپسان را تأسیس کردند. خروجی شرکت آپسان که به صورت اختصاصی در حوزه اعتبار فعالیت می‌کند، تالی نام دارد. هدف این مرجع اعتباردهی این است که با روش BNPL قدرت خرید قشر متوسط جامعه را افزایش دهد.

اعتبار تالی با الهام‌گرفتن از شیوه اعتباردهی معتبرترین مؤسسات اعتباری جهان (مانند ویزا، مستر و افیرم) شکل‌ گرفته است.از سوی دیگر، با افزایش تقاضا از سوی کاربران برای خرید اعتباری، شاهد رونق‌گرفتن بازارها و افزایش سود فروشگاه‌های طرف قرارداد با اعتبار تالی نیز خواهیم بود.

پرداخت اعتباری BNPL مخفف Buy Now, Pay Later است و مفهوم آن این است که دارنده‌ اعتبار BNPL می‌تواند خرید خود را در لحظه انجام داده و هزینه‌ آن را در آینده بپردازد.

استفاده از خدمات پرداخت اعتباری تالی به کاربران کمک می‌کند تا خریدهای خود را در لحظه انجام داده و هزینه‌ آن را تا پنجم ماه بعد و بدون کارمزد پرداخت کنند.

همچنین لازم به ذکر است که ثبت‌نام و دریافت اعتبار تالی رایگان و آنلاین است و نیاز به ارائه‌ چک، سفته یا ضامن ندارد.


نحوه‌ کسب اعتبار تالی


در حالت کلی دو روش برای ثبت‌نام و دریافت اعتبار تالی وجود دارد؛

  1. استفاده از وب‌سایت تالی
  2. استفاده از اپلیکیشن آپ

در ادامه این گزارش نحوه‌ ثبت‌نام و دریافت اعتبار تالی از طریق اپلیکیشن آپ را بررسی خواهیم کرد:

در مرحله اول لازم است که وارد اپلیکشن آپ شده و آیکون تالی را انتخاب کنید. سپس وارد قسمت درخواست اعتبار شوید و در ادامه مطابق عکس زیر گزینه تالی را انتخاب کنید.

قوانین و راهنما را مطالعه و گزینه درخواست اعتبار را انتخاب کنید. در انتها فرمی به شما نمایش داده می‌شود که در آن باید اطلاعات هویتی خود از جمله کد ملی، تاریخ تولد و جنیست را وارد کنید.

بعد از وارد کردن این اطلاعات، گزینه موافقت با قوانین و مقررات را تیک زده و سپس روی دکمه ثبت درخواست کلیک کنید.

در انتها اطلاعات وارد شده شما مورد بررسی و پردازش قرار می‌گیرد. مهلت زمان تعیین شده برای اعتبارسنجی و تخصیص اعتبار تالی، سه روز کاری است؛ اما ممکن است به دلیل شلوغی یا تأخیر جواب‌دهی بانک مرکزی در خصوص استعلام، این زمان افزایش یابد.

پس از آنکه مراحل ثبت‌نام به پایان رسید، وضعیت شما در شبکه بانکی بررسی می‌شود. درصورتی‌که مراحل استعلام‌سنجی را با موفقیت‌ طی کنید، پیامک خوش‌آمدگویی را دریافت خواهید کرد.

با دریافت پیامک خوش‌آمدگویی، شما کاربر اعتبار تالی هستید و می‌توانید تمام خریدهای خود را به صورت اعتباری انجام دهید.

حداقل اعتبار اولیه برای کاربران ۲۵۰ هزار تومان است. برای این منظور، باید تعداد چوب‌خط خود را با انجام فعالیت‌هایی مانند افزایش تعداد تراکنش، تعداد ماه‌های استفاده از تالی، دعوت از دوستان و … بالا ببرید. پس از رسیدن به تعداد چوب‌خط موردنظر، اعتبار شما به صورت پلکانی افزایش می‌یابد. 

کاربر پس از دریافت اعتبار می‌تواند از فروشگاه‌های آنلاین طرف قرارداد و همچنین بیش از ۶۰۰ هزار فروشگاه حضوری دارای دستگاه پوز آپ در سراسر کشور استفاده کند. همچنین با استفاده از این اعتبار کاربران می‌توانند تمام قبوض خود را پرداخت کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.