راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ققنوس و شناسا با هدف تسریع در تجاری‌سازی دستاوردهای حوزه بلاکچین تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

تیرماه و در نمایشگاه الکامپ بود که  بنیاد ققنوس و خانه نوآوری تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند. فاطمی در گفت‌وگو با راه پرداخت درباره همکاری با خانه نوآوری گفت: «هدف این تفاهم‌نامه این است که شرکت‌های استارت‌آپی در تجربه فناوری بلاکچین و دفتر کل توزیع‌شده و استفاده از فضای توکنایزکردن سهیم شوند. همچنین روش‌های درآمدزایی و ایجاد کسب‌وکارهای نوین را تمرین کنند.»



حالا و پس از گذشت پنج ماه ققنوس و شناسا تفاهم‌نامه دیگری را همسو با این رویکرد امضا کردند. تفاهم‌نامه ققنوس و شناسا با رویکرد شتابدهی فناوری‌های مربتط با دفتر کل توزیع شده و همچنین حمایت‌های مادی و معنوی از فناوری بلاکچین است. به گفته مهدی غلامی مدیر مرکز نوآوری و شتابدهی ققنوس هدف این تفاهم‌نامه تسهیل و تسریع روند تجاری‌سازی دستاوردهای این حوزه است.

غلامی درباره محورهای اصلی این تفاهم‌نامه گفت: «آینده‌پژوهی و آینده‌نگاری درباره فناوری بلاکجین، نیازسنجی و ایجاد زیرساخت‌های مرتبط با این فناوری، آموزش و پرورش نیروی انسانی مرتبط با این اکوسیستم، امکان‌سنجی بازار و بازارسازی فناوری دفتر کل توزیع‌شده و انجام طرح‌های مشترک در این حوزه از جمله محورهای اصلی این تفاهم‌نامه است.»

او اضافه کرد: «برای اینکه این اهداف محقق شود و طبق محورها حرکت کنیم، راهبری تفاهم‌نامه برعهده مرکز نوآوری و شتابدهی ققنوس و شناسا است تا در قالب کارگروهی محورهای تفاهم‌نامه به نوعی راهبری و اجرایی‌سازی شوند.»

شناسا شتاب‌دهنده‌ای است که در سال 1396با تمرکز بر حوزه‌های سلامت، سبک زندگی، فین‌تک، فناوری اطلاعات و ارتباطات و … فعالیت خود را آغاز کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.