راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، ضوابط و مقررات ساماندهی سکوهای الکترونیکی را تبیین می‌کند

سکوهای الکترونیکی (Online Platforms) از جمله مدل‌های نوین کسب‌وکار هستند که امروزه کاربرد آنها رو به گسترش است. اگرچه کاربرد سکوهای الکترونیکی مزایایی برای فعالان حوزه کسب‌وکارهای مجازی به همراه دارد، اما زمینه ظهور چالش‌هایی را نیز فراهم می‌سازد که فرآیند ساماندهی، کنترل و نظارت بر آنها را با پیچیدگی‌هایی مواجه می‌کند.

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در راستای انجام مأموریت‌های خود در حوزه ساماندهی کسب‌و‌کارهای الکترونیکی و با هدف کمک به ارتقاء کیفیت فضای تجارت الکترونیکی کشور و هدایت رفتار سکوهای الکترونیکی، اقدام به انجام مطالعات و پژوهش‌هایی در راستای تبیین ضوابط و مقررات لازم برای ساماندهی سکوهای الکترونیکی کرده است.

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، در مرحله اول، چالش‌های موجود در این حوزه با برگزاری جلساتی با حضور سکوهای الکترونیکی پیشرو و نیز انجام برخی مطالعات تطبیقی، شناسایی شدند.

در مرحله دوم از این طرح، با بررسی راهکارهای مورد استفاده در سایر نقاط جهان اعم از مقررات تنظیم شده در اتحادیه اروپا، قوانین تنظیم شده در کشور چین و ضوابط و مقررات وضع شده در کشور هندوستان و کشور هلند و همچنین با برگزاری جلساتی با نهادهای دولتی مرتبط با این حوزه و سکوهای الکترونیکی پیشرو، راهکارهایی در این راستا ارائه شد.

نتایج به‌دست‌آمده از این تحقیقات در قالب «سند چالش‌ها و راهکارها» گردآوری شده که بدین‌وسیله منتشر می‌شود.



لذا از صاحب‌نظران و خبرگان این حوزه دعوت به عمل می‌آید تا پیشنهاد‌ها، انتقادات و نظرات سازنده خود در خصوص سند مذکور را به پست الکترونیکی shabani.m@ecommerce.gov.ir ارسال و با این مشارکت ارزشمند خود، مرکز را در تدوین هر چه بهتر این طرح یاری کنند.

برای دانلود ضوابط، قوانین و مقررات مربوطه در اتحادیه اروپا، کشور چین، کشور هندوستان و کشور هلند، بر روی نام هر کشور کلیک کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.