راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

33 ساعت محتوای ویدیویی آموزشی رایگان درباره فین‌تک / صفر تا صد فین‌تک از زبان کارشناسان و خبرگان فناوری مالی در ایران

فین‌تک یعنی کاربرد نوآورانه فناوری در خدمات مالی که طیف وسیعی از کسب‌وکارها را شامل می‌شود؛ از قرض‌دهی گرفته تا ماینینگ همه بخشی از فضای فین‌تک ایران هستند؛ اما متاسفانه در این فضا ضعف آموزشی به شدت به چشم می‌خورد. گاهی یک مفهوم را خیلی‌ها شنیده‌اند اما به همان‌ اندازه درباره آن ابهام وجود دارد، فین‌تک نیز از آن مفاهیمی است که ممکن است خیلی‌ها درباره آن شنیده باشند، اما به‌طور دقیق و کامل نمی‌دانند که چیست و بخش‌های گوناگون آن را به‌خوبی نمی‌شناسند و اطلاعات دقیقی از آنها ندارند. خلا آموزشی که در حوزه فین‌تک در کشور وجود دارد باعث شد تا راه پرداخت در حاشیه کنفرانس فین‌تک ایران، با برگزاری کارگاه‌هایی در چهار بخش «بلاکچین و رمزارز»، «ولث‌تک»، «اینشورتک» و «لندتک، مدیریت مالی شخصی و تامین مالی جمعی» با حضور کارشناسان و خبرگان فناوری مالی در ایران، به‌صورت جامع و دقیق به موضوع آموزش در حوزه فین‌تک بپردازد. 33 ساعت محتوای ویدیویی آموزشی رایگان نتیجه دوره‌های آموزشی برگزار شده در کنفرانس فین‌تک ایران است که هم‌اکنون می‌توانید آنها را از طریق کانال راه پرداخت در آپارات و نماشا به‌صورت رایگان مشاهده کنید.


سری اول: بلاکچین و رمزارز


همه آن کسب‌وکارهایی که در زمینه بلاکچین و رمزارزهای شناخته شده مانند بیت‌کوین فعالیت مبتنی بر نوآوری، فناوری و تفکر طراحی و ایده‌های نو دارند، در این بخش قرار می‌گیرند. کسب‌وکارهایی مانند «ققنوس»، «کارچین»، «اکسیر» و «همراستا» از تلاش‌های این بخش هستند. از این فضا ماینینگ بیشتر شنیده شده است و بسیاری تصور محدودی از این فضا دارند. کارگاه «بلاکچین و رمزارز» در سه دوره «مبانی بلاکچین»، «مبانی کریپتوکارنسی» و «مبانی ماینینگ» از صفر تا صد این حوزه را آموزش داده است.

مبانی بلاکچین

بلاکچین یکی از پرسروصداترین فناوری‌های چند سال اخیر است؛ برخی از این فناوری به‌عنوان یک فناوری بنیادین یاد می‌کنند که تنها می‌توان با اینترنت آن را مقایسه کرد. به نظر می‌رسد فناوری بلاکچین در سال‌های ابتدایی رشد قرار دارد و در آینده نزدیک با بلوغ این فناوری شاهد کاربردهای گسترده‌تر آن در صنایع گوناگون خواهیم بود.

سرفصل‌های دوره آموزشی مبانی بلاکچین:

تاریخچه بلاکچین

تلاش برای خلق اعتماد در فضای بی‌اعتمادی

مکانیسم بلاکچین از آغاز تا انتها

تفاوت بلاکچین‌ها و کاربرد بلاکچین

تاریخچه بلاکچین و تلاش برای خلق اعتماد در فضای بی‌اعتمادی، مکانیسم بلاکچین از آغاز تا انتها، تفاوت بلاکچین‌ها و کاربرد بلاکچین از سرفصل‌های دوره آموزشی مبانی بلاکچین با تدریس امیرعباس امامی مدیرعامل «کارچین» است.

مبانی کریپتوکارنسی

کریپتوکارنسی یا رمز ارز یکی از مهم‌ترین کاربردهای بلاکچین است. شناخته‌شده‌ترین کریپتوکارنسی هم بیت‌کوین است که بسیاری بیت‌کوین را مهم‌ترین دستاورد بلاکچین می‌دانند. رمز ارزها در سال‌های گذشته رشد کرده‌اند و اکنون شاهد خلق رمزارزهای متعددی هستیم و هرکدام تلاش می‌کنند سهمی از این بازار رو به رشد به دست آورند. سهیل نیکزاد عضو هیات‌مدیره انجمن فناوران زنجیره بلوک یکی از شناخته‌شده‌ترین افراد این حوزه است که به‌طور کامل به موضوع رمزارزها در این کارگاه می‌پردازد.

سرفصل‌های دوره آموزشی مبانی کریپتوکارنسی:

مهم‌ترین رمزارزهای موجود

چرا بیت‌کوین در تمام رمزارزها جایگاه ویژه‌ای دارد؟

آینده رمزارزها به کدام سو می‌رود؟

چگونه می‌توان در دنیای رمزارزها سرمایه‌گذاری کرد؟

«مهم‌ترین رمزارزهای موجود»، «چرا بیت‌کوین در تمام رمزارزها جایگاه ویژه‌ای دارد؟»، «آینده رمزارزها به کدام سو می‌رود؟» و «چگونه می‌توان در دنیای رمزارزها سرمایه‌گذاری کرد؟» از سرفصل‌های دوره آموزشی مبانی کریپتوکارنسی با تدریس نیکزاد است.

مبانی ماینینگ

ماینینگ در ایران یکی از مهم‌ترین مصادیق بلاکچین است. در سال‌های اخیر بسیاری از افراد با سودای ثروتمند شدن راهی عرصه ماینینگ شده‌اند. منتها ماینینگ برخلاف تصور یک صنعت است با پیچیدگی‌های فراوان. ورود به این عرصه بدون داشتن دانش فنی و مدیریتی لازم منجر به از دست دادن سرمایه می‌شود. حتی داشتن دانش و مهارت هم تضمین‌کننده سودهای بادآورده نیست. ماینینگ در حال حاضر در کشور قانونی شناخته شده است ولی فعالیت در آن پیچیدگی‌های زیادی دارد.

سرفصل‌های دوره آموزشی مبانی ماینینگ:

ماینینگ را از کجا شروع کنیم؟

چه دانش و مهارت‌هایی برای ماینینگ لازم است؟

آیا ماینینگ در ایران به‌صرفه است؟

آینده ماینینگ در ایران

محمدجواد صمدی‌راد معاون فنی ققنوس از فعالان حوزه ماینینگ در ایران است که در این دوره آموزشی و در سرفصل‌های «ماینینگ را از کجا شروع کنیم؟»، «چه دانش و مهارت‌هایی برای ماینینگ لازم است؟»، «آیا ماینینگ در ایران به‌صرفه است؟» و «آینده ماینینگ در ایران» به موضوع ماینینگ در کشور می‌پردازد.


برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره بلاکچین، همین حالا می‌توانید «کتاب نوآوری کسب‌و‌‌کار از طریق بلاکچین» و «مبانی بلاکچین» را از فروشگاه فین‌تک شاپ خریداری کنید.


سری دوم: ولث‌تک


همه آن کسب‌وکارهایی که در زمینه‌های مرتبط با سرمایه‌گذاری و بورس فعالیت مبتنی بر نوآوری، فناوری و تفکر طراحی و ایده‌های نو انجام می‌دهند، ولث‌تک هستند. کسب‌وکارهایی مانند «فارابیکسو»، «سهامیاب» و «کوانت‌کن» چند نمونه ازاین کسب‌وکارها هستند. کسب‌وکارهای مدیریت ثروت نقش مهمی در توسعه ثروت در کشور دارند. بزرگان فناوری‌های سرمایه‌گذاری در ایران، در سه بخش «مبانی ولث‌تک و مدیریت سرمایه»، «الگوریتم تریدینگ» و «معامله‌گری بر بستر شبکه‌های اجتماعی» جنبه‌های مختلف ولث‌تک در ایران و جهان را بررسی می‌کنند.

مبانی ولث‌تک و مدیریت سرمایه

بورس در سال‌های گذشته به مدد فناوری شاهد تغییرات زیادی بوده است. برخلاف سال‌های نه‌چندان دور این روزها معامله‌گران بورسی معاملاتشان را بر بستر اینترنت انجام می‌دهند. منتها این همه آن چیزی نیست که امروز می‌توان به کمک فناوری در بورس انجام داد. بورس یکی از بازارهای کم‌تر شناخته شده برای مردم است و در چند سال اخیر توجه بسیاری از مردم به آن جلب شده است.

سرفصل‌های دوره آموزشی مبانی ولث‌تک:

کاربردهای فناوری در زمینه مدیریت سرمایه

مفهوم ولث‌تک

آینده ولث‌تک

فناوری در بورس فضای جدیدی را ساخته که برخی با عنوان ولث‌تک از آن یاد می‌کنند. محمد قاسمی مدیرعامل سوشیانت، درباره «کاربردهای فناوری در زمینه مدیریت سرمایه»، «مفهوم ولث‌تک» و «آینده ولث‌تک» صحبت می‌کند.

الگوریتم تریدینگ

الگوریتم تریدینگ یا معامله‌گری به‌صورت اتوماتیک از طریق ابزارهای مبتنی بر هوش و یادگیری ماشین در سال‌های اخیر گسترش زیادی یافته است. اکنون در بسیاری از بازارهای بورس جهان این ماشین‌ها هستند که معاملات را انجام می‌دهند. معامله‌گرهای انسانی به دلیل محدودیت‌های ذاتی که دارند توان پردازش اطلاعات کمی را دارند. ولی در حال حاضر ماشین‌ها به کمک انسان‌ها آمده‌اند و فضای جدید در زمینه معامله‌گری در بورس خلق کرده‌اند.

سرفصل‌های دوره آموزشی الگوریتم تریدینگ:

الگوریتم تریدینگ به چه معناست؟

معرفی مهم‌ترین بازیگران این عرصه در جهان

روش‌های الگوریتم تریدینگ

چالش‌های الگوریتم تریدینگ در ایران

آینده الگوریتم تریدینگ

حامد حدادی مدیرعامل «کوانت‌کن» در دوره آموزشی الگوریتم تریدینگ با سرفصل‌های «الگوریتم تریدینگ به چه معناست؟»، «معرفی مهم‌ترین بازیگران این عرصه در جهان»، «روش‌های الگوریتم تریدینگ»، «چالش‌های الگوریتم تریدینگ در ایران» و «آینده الگوریتم تریدینگ» الگوریتم تریدینگ را به‌طور کامل تشریح می‌کند.

معامله‌گری بر بستر شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی دسترسی افراد به اطلاعات را دگرگون کرده‌اند. در حال حاضر بسیاری از مردم به کمک ابزارهای موجود می‌توانند در جریان اطلاعات قرار گیرند و همین دسترسی شیوه معاملات و سرمایه‌گذاری‌های افراد را دگرگون کرده است. معامله‌گیر بر بستر شبکه‌های اجتماعی فضای متفاوتی را خلق کرده است و در آینده نزدیک شاهد توسعه بیشتر این شیوه‌ها خواهیم بود.

سرفصل‌های دوره آموزشی معامله‌گری بر بستر شبکه‌های اجتماعی:

معامله‌گری بر بستر شبکه‌های اجتماعی چه ویژگی‌هایی دارد؟

مهم‌ترین بازیگران این عرصه

آینده معامله‌گری بر بستر شبکه‌های اجتماعی

«معامله‌گری بر بستر شبکه‌های اجتماعی چه ویژگی‌هایی دارد؟»، «مهم‌ترین بازیگران این عرصه» و «آینده معامله‌گری بر بستر شبکه‌های اجتماعی» از مواردی هستند که فاطمه جعفری مدیرعامل «سهامیاب» در دوره آموزشی ولث‌تک به آنها می‌پردازد.


برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره ولث‌تک و مدیریت سرمایه، همین حالا می‌توانید «کتاب ولث‌تک» را از فروشگاه فین‌تک شاپ خریداری کنید.


سری سوم: اینشورتک


همه آن کسب‌وکارهایی که در زمینه‌های کاربرد فناوری در بیمه فعالیت مبتنی بر نوآوری، فناوری و تفکر طراحی و ایده‌های نو دارند در این دسته قرار می‌گیرند. کسب‌وکارهایی مانند «فناوران اطلاعات خبره»، «بیمیتو» و «پلنت» نمونه‌هایی از فعالیت‌ها در این فضا هستند.

فناوری در بیمه

سرفصل‌های دوره آموزشی فناوری در بیمه:

بیمه‌ها چگونه از فناوری استفاده می‌کنند؟

کسب‌وکارهای بیمه در ایران در حال حاضر در زمینه استفاده از فناوری چه فرصت‌های پیش روی خود می‌بینند؟

آیا بیمه‌ها در ایران به‌اندازه کافی از پتانسیل‌های فناوری استفاده می‌کنند؟

بیمه‌ها چگونه از فناوری استفاده می‌کنند؟ کسب‌وکارهای بیمه در ایران در حال حاضر در زمینه استفاده از فناوری چه فرصت‌های پیش روی خود می‌بینند؟ آیا بیمه‌ها در ایران به‌اندازه کافی از پتانسیل‌های فناوری استفاده می‌کنند؟ محمد سپه‌کار، مشاور عالی مدیرعامل شرکت فناوران اطلاعات خبره که بزرگ‌ترین تامین‌کننده نرم‌افزارها و راه‌حل‌های بیمه‌ای کشور است، به تمامی این سوالات در دوره آموزشی فناوری در کسب‌وکارهای بیمه پاسخ می‌دهد.

مدل‌های کسب‌وکار نوین در بیمه

سرفصل‌های دوره آموزشی مدل‌های کسب‌وکار نوین در بیمه:

چگونگی شکل‌گیری مفهوم اینشورتک

تاثیر اینشورتک بر مشتریان بیمه و فروشندگان آن

تاثیر اینشورتک بر مدل‌های کسب‌وکاری بیمه‌‌ها

ترندهای اینشورتک در دنیا

پنج استارت‌آپ موفق اینشورتکی دنیا

وضعیت اینشورتک در ایران

چگونه مفهوم اینشورتک به وجود آمده، قرار است چه تاثیری بر مشتریان بیمه و فروشندگان آن بگذارد، چه تغییراتی در مدل‌های کسب‌وکاری بیمه‌ای می‌گذارد، این روند تغییرات به کدام سمت است و با چه مدلی به سمت ما می‌آید، باید شاهد چه حجم تغییر توقع مشتریان بیمه در ایران باشیم و بالتبع چه تغییراتی باید شرکت‌ها و فروشندگان بیمه در این حوزه داشته باشند، ترندهای اینشورتک در دنیا، پنج استارت‌آپ موفق اینشورتکی دنیا و چگونگی الگوگیری از آنها در ایران ازجمله مباحثی هستند که محمود کریمی‌ مدیر ارشد شبکه نوآفرینی پلنت و ایمان جلیلی مدیر ارتباطات و بازاریابی شبکه نوآفرینی پلنت، به‌عنوان مرکز نوآوری در حوزه بیمه و مالی در دوره آموزشی مدل‌های کسب‌وکار نوین در بیمه بدان می‌پردازند.


برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره اینشورتک، همین حالا می‌توانید «کتاب اینشورتک» را از فروشگاه فین‌تک شاپ خریداری کنید.


سری چهارم: لندتک، مدیریت مالی شخصی و تامین مالی جمعی


همه آن کسب‌وکارهایی که در زمینه تامین مالی جمعی، انتقال پول فردبه‌فرد و قرض‌دهی فعالیت مبتنی بر نوآوری، فناوری و تفکر طراحی و ایده‌های نو دارند، در دسته لندتک قرار می‌گیرند. در جهان کیک‌استارتر و لندینگ کلاب از نام‌های شناخته شده هستند. در ایران نیز ایران رنتر یکی از نمونه‌های این دسته است. طیف وسیع خدماتی که در این دسته قرار می‌گیرد آن را بسیار جذاب می‌کند. وام دادن به مشتریان یکی از ۳ کارکرد اولیه بانک‌ها است که کسب‌وکارهای فین‌تک آن را هدف گرفته‌اند. به دلیل محدودیت‌های قانونی موجود شاهد چالش‌هایی در زمینه رشد این نوع کسب‌وکارها هستیم و از آن‌سو شاهد ناتوانی کسب‌وکارهای بزرگ بانکی در انجام اثربخش این خدمات هستیم. در آینده نزدیک و با رفع شدن چالش‌های قانونی و افزایش فشار فناوری شاهد تغییرات جدی در این بخش خواهیم بود.

همه آن کسب‌وکارهایی که در زمینه مدیریت مالی شخصی فعالیت مبتنی بر نوآوری، فناوری و تفکر طراحی و ایده‌های نو دارند نیز در دسته مدیریت مالی شخصی قرار می‌گیرند. کسب‌وکارهایی مانند فانوس، پارمیس و نیوو تنها چند نمونه از این کسب‌وکارها هستند. ماموریت این نوع کسب‌وکارها افزایش سواد مالی و توسعه مهارت‌های مدیریت مالی افراد است. در ایران کسب‌وکارها به حسابداری عادت دارند منتها کمتر فردی این عادت را دارد. کسب‌وکارهای مدیریت مالی شخصی این نقش را دارند که با استفاده از فناوری به توسعه مالی افراد کمک کنند.

مبانی لندتک

سرمایه‌گذاری در سال‌های گذشته تحول جدی یافته است و مدل‌های کسب‌وکار متنوعی خلق شده است. لندتک یکی از عرصه‌هایی است که توانسته مدیریت سرمایه‌گذاری را دگرگون کند. به دلیل ضعف سیستم‌های سنتی در زمینه وام و تامین مالی شاهد رشد مدل‌های کسب‌وکار جدید در این زمینه هستیم.

سرفصل‌های دوره آموزشی مبانی لندتک:

مفهوم لندتک

کاربردهای لندتک

آینده لندتک در ایران

امیر حق‌رنجبر مدیرعامل ایران رنتر درباره مفهوم لندتک، کاربردهای لندتک و آینده لندتک در ایران توضیحات کامل و کاربردی ارائه می‌کند.

سرفصل‌های دوره آموزشی مبانی لندتک:

انواع لندتک

آمارهایی از دو نوع وام‌دهی فردبه‌فرد

وضعیت لندتک در دنیا

آمارهایی از لندتک در دنیا

همچنین در این دوره، زکیه ایزدی کارشناس پورتفوی cvc فناپ، یکی از بزرگ‌ترین هلدینگ‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور، نیز درباره مبانی لندتک و وضعیت آن در دنیا آمارهای خوبی را ارائه می‌کند.

مدیریت مالی شخصی

مدیریت مالی شخصی یکی از موضوعاتی است که به‌واسطه فناوری دچار تحول جدی شده است. ابزارهای فناورانه در حال حاضر این قدرت را به مردم داده‌اند که مالیه خود را با قدرت و کنترل بیشتری مدیریت کنند.

سرفصل‌های دوره آموزشی مدیریت مالی شخصی:

مدیریت مالی شخصی چه کار می‌کند؟

مهم‌ترین بازیگران این عرصه در جهان

«مدیریت مالی شخصی چه کار می‌کند؟» و «مهم‌ترین بازیگران این عرصه در جهان» از سرفصل‌های دوره آموزشی مدیریت مالی شخصی با تدریس آیدا خدیوی فرد مدیر محصول فانوس هستند.

کرادفاندینگ در ایران

کرادفاندینگ یکی از شیوه‌های شناخته شده تامین مالی در جهان است که در ایران به خیریه محدود شده است. در سال‌های گذشته هم تلاش‌هایی برای توسعه این روش از تامین مالی چندان فایده نداشته است و موانع قانونی این فعالیت‌ها را با چالش‌های جدی مواجه کرده است.

سرفصل‌های دوره آموزشی کرادفاندینگ:

مفهوم کرادفاندینگ

مهم‌ترین بازیگران کرادفاندینگ در جهان

وضعیت کرادفاندینگ در ایران

آینده کرادفاندینگ در ایران

جعفر محمدی مدیرعامل شرکت سامانه نگار آتنا درباره مفهوم کرادفاندینگ، مهم‌ترین بازیگران کرادفاندینگ در جهان، وضعیت کرادفاندینگ در ایران و آینده کرادفاندینگ در ایران توضیحات کامل و دقیقی را ارائه می‌کند.

10 دیدگاه
  1. محمد می‌گوید

    من خودم میخواستم تیوی کارگاه های بلاکچین شرکت کنم ولی متاسفانه نتونستم.خیلی خوب شد که فیلم ها رو گذاشتید

  2. میرنظامی می‌گوید

    سلام
    تست کردید فیلم ها رو
    صدا ندارن؟!

    1. رضا قربانی می‌گوید

      درود
      لطفا بگویید کدام فیلم‌ها دچار مشکل صدا هستند اصلاح کنیم.
      سپاس

      1. فعال چند رسانه ای می‌گوید

        سلام و احترام
        برخی از فیلم ها چون تک باند هستند. در هدفون ها یا اسپیکر های باند مقابل شنیده نمیشوند.
        تولید کنندگان محترم محتوا، باند صدا را اگر بر روی هر دو باند راست و چپ قرار دهند این مساله بر طرف می شود.
        مخاطبین هم با جابجا کردن باند صدا میتوانند آن را بشنوند.

  3. احسان می‌گوید

    خیلی کار خوبیه ها اما خب یه جوری میذاشتین که قابل استفاده باشن. الان باید حتما توی گوشی یا پای سیستم ببینسم؟ نمیشه دانلود کنیم ببریم خونه رو تلویزیون ببینیم؟
    لطفا امکان دانلود یکجا رو فراهم کنید. با سپاس

  4. فرهاد می‌گوید

    راه پرداخت همیشه بهترین

  5. فعال صنعت می‌گوید

    همین کارهاتونه که شما رو راه پرداخت کزده
    همینجور قوی ادامه بدین

  6. محمد می‌گوید

    از راه پرداخت و همه سازمان هایی که این کلاس ها رو حمایت کردن و فیلم ها رو برای عموم در دسترس قرار دادن ممنونم… بسیار مفیدن

  7. علیرضا هوشیارالمان می‌گوید

    من از همراه بانک راضی هستم و با خیال آسوده شارژ و اینترنت و کارت به کارت و پرداخت قبوض را انجام میدهم و کارایی بسیار بالایی دارد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.