دسته بندی - اینشورتک (InsurTech)

اینشورتک یا همان فناوری‌های بیمه که معادل عبارت InsurTech است، یعنی «کاربرد نوآورانه فناوری برای ارائه خدمات بیمه» و یکی از 9 حوزه زیرمجموعه فین‌تک است؛ به طور کلی، اینشورتک به کاربرد نوآورانه تکنولوژی برای ارائه، توزیع و مدیریت خدمات بیمه‌ای گفته می‌شود. این صنعت با کمک بزرگ‌داده‌ها، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا، به جمع‌آوری و تحلیل اطلاعات مشتریان برای ارائه خدمات بهتر بیمه‌ای متناسب با هر مشتری به طور جداگانه است. برای مثال تاکنون کسی که رانندگی پرخطر می‌کرد با کسی که رانندگی محتاطانه می‌کرد، هر دو یک قیمت برای بیمه سالانه خودرو پرداخت می‌کردند؛ اما حالا این صنعت می‌تواند با کمک اینترنت اشیا و هوش مصنوعی، راننده پرخطر را از راننده محتاط شناسایی کند و مبلغ بیمه سالانه متفاوتی برای برای هر راننده در نظر بگیرد.

.

علاوه بر این‌ها، اینشورتک کمک می‌کند مشتریان خارج از محدودیت‌های زمان و مکان، با کمک ابزارهایی مثل تلفن همراه هوشمند از خدمات بیمه‌ای استفاده کنند.

.

از آنجایی که به طور کلی، کار بیمه در تمام دنیا مدیریت ریسک بوده است، مدیران این حوزه نسبت به ورود نوآوری‌های فناورانه تحت عنوان اینشورتک نیز محتاط‌تر عمل کرده‌اند و همین دلیل باعث شده است ارائه خدمات تکنولوژیک نوآورانه در حوزه بیمه نسبت به دیگر حوزه‌های فین‌تک رشد چشمگیری نداشته باشد. برای مثال در سال 96 صنعت بانکداری 4000میلیارد تومان هزینه فناوری اطلاعات کرده است در صورتی که در همین بازه، صنعت بیمه 200 میلیارد تومان هزینه فناوری اطلاعات کرده است (+). در دنیا نیز در سال 2017 بیش از 40 میلیارد دلار روی استارت‌آپ‌های فین‌تک سرمایه‌گذاری شده است در صورتی که فقط 2 میلیارد دلار آن مربوط به اینشورتک بوده است.

.

به زودی کتاب اینشورتک نیز توسط راه پرداخت در ایران ترجمه و منتشر می‌شود. همچینن بزرگترین شرکت فعال در حوزه فناوری اطلاعات بیمه در ایران، شرکت «فناوران اطلاعات خبره» است و «بیمیتو»، «وبیمه»، «بیملاین»، «بیمه بازار»، «بیمه کلیک» و «بیدبرگ» از مهمترین استارت‌آپ‌های فعال در حوزه اینشورتک در ایران هستند که عمدتا روی فروش غیرحضوری تمرکز دارند.

.

آخرین خبرهای روز، مقالات، یادداشت‌ها، تحلیل‌ها و مطالب مربوط به حوزه اینشورتک (InsurTech) را از اینجا در سایت تحلیلی خبری راه پرداخت ببینید

بیمه در ایران، سابقه‌ای به قدمت یک تاریخ دارد. تاریخی که امروز با عصر تکنولوژی و قانون گره خورده است. درهمین راستا اپلیکیشن پات در کنار سایر امکانات خود، امکان خرید هر نوع بیمه‌نامه که نیاز به مراجعه حضوری ندارد را فراهم ساخته است. به گزارش روابط...

برای هر شرکت بیمه با هر شکل فعالیت سنتی یا دیجیتالی مهم است که بداند آینده به کجا می‌رود و مشتریان در حال حاضر چطور تغییر می‌کنند و چه چیزی ممکن است نیاز سال‌های بعد مشتری باشد. در این میان جغرافیای حضور بیمه مساله مهمی است که می‌تواند در جواب دادن...

زمستان سال ۹۶ بود که خبر برخورد نمایندگان برخی بیمه‌ها با استارت‌آپ‌های بیمه‌ای در رسانه‌ها منتشر شد. در واقع در آن سال کمپینی در تلگرام با عنوان «کمپین اعتراض به ارائه‌دهندگان غیر قانونی بیمه» از سوی نمایندگان فروش بیمه‌ها در تلگرام شکل گرفته بود...

کنفرانس توسعه نظام مالی در صنعت نفت با رویکرد مهندسی مالی و ابزارهای نوین و مبادلات مالی در صنعت نفت و گاز آذر ماه برگزار می‌شود. در این راستا امروز ۲۹ مهرماه، کنفرانس مطبوعاتی این رویداد برگزار شد. ببینید: کنفرانس «توسعه نظام مالی در صنعت نفت» با...

بازار بیمه که یکی از بازارهای بسیار مهم و اثربخش در اقتصاد و بخش مالی است، می‌تواند با توسعه فناوری ضمن ارائه خدمات مناسب و متناسب با نیاز مشتریان، اعتماد عمومی جامعه را در زمینه‌های اقتصادی و اجتماعی بهبود بخشد. «سوئیچ بیمه»، «Core Insurance»،...

شبکه نوآفرینی پلنت، به‌عنوان مرکز نوآوری در صنعت بیمه و مالی، از خردادماه ۹۸ فعالیت خود را در سوله سوم کارخانه نوآوری آزادی آغاز کرده است. پلنت قصد دارد از استارت‌آپ‌ها و تیم‌های نوآور در حوزه بیمه و مالی با ارائه خدماتی نظیر فضای کار اشتراکی،...

شبکه نوآفرینی پلنت، به عنوان اولین مرکز نوآوری در صنعت بیمه، کار خود را در سوله سوم کارخانه نوآوری آزادی آغاز کرده است. پلنت در پی ارائه راهکارهای نوآورانه به بازیگران صنعت بیمه است تا افزایش رضایت خاطر و آرامش جامعه را با تقویت این صنعت و کاهش قیمت...

رویداد «FinWay» به عنوان رویدادی آموزشی در حوزه آموزش فناوری‌های مالی (فین‌تک) و در قالب ۱۰ کارگاه تخصصی در طی پاییز سال ۹۸ برگزار خواهد شد. این رویداد جامع آموزشی با معرفی و تشریح مفاهیم و عناصر مرتبط با حوزه فین‌تک، به  تحلیل فناوری‌های محوری و...

احمدرضا ضرابیه، مدیر عامل بیمه سامان / اساسنامه جدید سندیکا بیمه‌گران ایران که پس از پانزده سال مورد بازنگری قرار گرفت و در اوایل مردادماه سال جاری توسط شورای‌ عالی بیمه تصویب شد می‌تواند نقطه عطفی برای صنعت بیمه کشور باشد. اگرچه اساسنامه قبلی (مصوب...

یک بررسی نشان داده که بسیاری از مصرف‌کنندگان اروپایی هنگام استفاده از بیمه‌گرهای سنتی احساس رضایت بیشتری دارند تا استفاده از سرویس‌های شرکت‌های اینشورتک. با توجه به بررسی که شرکت مشاوره مدیریت جهانی «اولیور وایمن» از پنج‌هزار مشتری در انگلستان،...

به گفته دکتر کرد بچه، رئیس پژوهشکده بیمه، زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح بیمه شخص ثالث راننده‌محور فراهم شده و پیش‌بینی می‌شود که تا دو سال آینده این طرح قابل اجرا شود. به گزارش روابط عمومی پژوهشکده بیمه، دکتر حمید کرد بچه، رئیس پژوهشکده بیمه در...

یکی از قابلیت‌های اپلیکیشن ایوا خرید آنلاین بیمه شخص ثالث است. برای این کار کافی است پس از نصب ایوا اطلاعات خودروی خود را وارد کنید تا شرایط و قیمت بیمه شخص ثالث شرکت‌های بیمه‌ای برای شما نمایش داده شود. سپس می‌توانید مناسب‌ترین بیمه‌نامه را با توجه...

در رویکرد سلامت الکترونیکی، خدمات درمان و سلامت توسط خریداران خدمت به‌صورت آگاهانه صورت می‌پذیرد و مقادیر زیادی از هدر رفت بودجه ناشی از خدمات پرهزینه، مضر و بی‌اثر و مهم‌تر از آن فساد و تضاد منافع ارائه‌دهندگان خدمت (پزشکان)، جلوگیری می‌شود و از...

نخستین باری که به اینترنت وصل شدید به خاطر دارید؟ یک مودم اکسترنال با رایانه‌ای رومیزی، صفحه کلیدی بزرگ و بلندگوهایی با قد و قامتی درشت. صدای خشدار مودم می‌گفت که در حال اتصال به دنیایی عجیب هستید. بعد از آن نوبت تلفن همراه شد و شگفتی صحبت با دیگران...

اینشورتک تعریف ساده‌ای دارد. پدیده‌ای تازه که خود به پدیده‌ای تازه‌تر به نام استارت‌آپ‌ها اشاره می‌کند و می‌تواند با استفاده از تکنولوژی درحال پیشرفت، اساساً مدل تجاری موجود بیمه را بهبود ببخشد. این روزها تکنولوژی نقش مهمی در تغییر ماهیت بسیاری از...

کارگاه «اینشورتک؛ فناوری در کسب‌وکارهای بیمه» یکی از کارگاه‌های روز دوم کنفرانس فین‌تک ایران بود که ۱۴ شهریورماه در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد. «مدل‌های کسب‌وکار نوین در بیمه» عنوان یکی از کلاس‌های این دوره بود که محمود کریمی،‌ مدیر ارشد شبکه...