راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

دریافت رمز یکبار مصرف و شگردهای جدید کلاهبرداران برای دریافت اطلاعات حساب

انجام تراکنش‌های بانکی و پرداخت از ابتدای دی‌ماه امسال با رمز دوم پویا امکان‌پذیر خواهد بود. با توجه به اینکه برای این منظور، شیوه‌های مختلفی برای دریافت رمز دوم امکانپذیر است، کلاهبرداران در تلاش هستند تا با استفاده از روش‌هایی به اطلاعات حساب و کارت افراد دسترسی پیدا کنند. با توجه به افزایش آمار فیشینگ و کلاهبرداری در روزهای اخیر، برخی بانک‌ها نسبت به این مساله هشدار داده‎اند.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، بانک مرکزی جمهوری اسلامی، دارندگان رمز دوم را ملزم کرده است تا از رمزهای پویا استفاده کنند. با توجه به اینکه بانک‌ها برای ارائه رمز دوم به این دسته از افراد روش‌های مختلفی دارند، کلاهبرداران سعی دارند شگردهایی را پیاده کنند به اطلاعات کارت کاربران دسترسی پیدا کنند.

این روزها افراد پیام‌هایی را از منابع نامعتبر درخصوص فعال‌سازی رمزدوم پویا دریافت کرده‌اند. بانک ملی در راستای حفظ منافع مشتریان، نسبت به شگردهای جدید کلاهبرداران هشدار داده است. این بانک به مشتریان خود توصیه کرد که به دلیل احتمال فیشینگ و سرقت اطلاعات بانکی، هرچه سریع‌تر رمز یکبار مصرف را فعال کنند.

مشتریان بانک ملی می‌توانند برای دریافت رمز دوم پویا فقط از سایت رسمی این بانک، برنامه رمز یکبار مصرف 60 را دانلود کنند. به گفته این بانک، صفحه‌ها و سایت‌های دیگر برای دانلود این اپلیکیشن معتبر نیست.

ببینید: نگاهی به روش‌های ارائه رمز دوم یک‌بارمصرف از سوی بانک‌ها

همچنین افرادی که دارای گوشی هوشمند نیستند می‌توانند با استفاده از کد دستوری #60*737* اقدام به دریافت رمز یکبار مصرف کنند.

روش گام‌به‌گام فعال‌سازی هر دو روش دریافت رمز یکبار مصرف در سایت این بانک به آدرس www.bmi.ir قابل‌دسترسی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.