راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شرکت‌ها برای جذب نیروی انسانی خود چه شاخص‌هایی را مد نظر قرار می‌دهند؟

همزمان با نمایشگاه کار دانشگاه تهران، پنلی تحت عنوان «آنچه باید برای ورود به بازار کار بدانیم» برگزار شد. در این پنل، محمدحسین شهرمیانی، مدیر منابع انسانی رهنما، بهاره واثق، مدیر منابع انسانی یکتانت و فرشاد اصلانی، مدیر استعدادیابی ایرانسل حضور داشتند. رضا قربانی، رئیس هیات مدیره موسسه تراکنش هم هدایت پنل را برعهده داشت.

قربانی سؤال نخست را اینطور پرسید: «در شرکت‌های شما یک نفر را چه‌طور اخراج می‌کنند؟»

واثق در این باره گفت: «مهم‌تر از اخراج، فرآیندی است که با افراد خداحافظی می‌کنیم. ممکن است کاری برای فرد نداشته باشیم. ممکن است اخراج به خاطر عملکرد نامناسب باشد و مورد دیگر وقتی است که فرد رفتار نامناسب داشته باشد که در این حالت سریعاً با او خداحافظی می‌کنیم.»

اصلانی هم با اشاره به اینکه در این شرایط سعی می‌کنیم فرد را به ریل برگردانیم گفت که جابجایی داخلی در ایرانسل زیاد است و حدود 100 پوزیشن باز داریم. در ایرانسل با داده‌های حساسی سروکار داریم که درز آنها باعث می‌شود با یک فرد سریعاً خداحافظی کنیم.

شهرمیانی این مساله را هم از جانب مدیران و هم از جانب کارمندان دانست و گفت: «در این شرایط شاید ما ندانیم برای چه فرد را جذب کرده‌ایم و از سوی دیگر شاید خود افراد تلاش نمی‌کنند انتخاب درستی داشته باشند.»

سؤال بعدی که پنلیست‌ها به آن پاسخ دادند این بود که چرا باید کار کنیم؟

اصلانی در پاسخ به این سؤال گفت: «بخشی از کار به خاطر بالا بردن سطح زندگی است. سازمان نمونه‌ای از جامعه است و اگر فرد کار نکند به پختگی لازم نمی‌رسد.»

شهرمیانی اثرگذاری و اثربخشی را دلیل این موضوع خواند و گفت: «همه دوست داریم آدم‌های مفیدی باشیم.»

واثق علاوه بر تاثیرگذاری، پول را عاملی مهم در کار کردن خواند.

آن‌ها در پایان مهم‌ترین معیارها برای جذب را مطرح کردند. درباره این سؤال واثق به موضوع پرتلاش و باهوش بودن اشاره کرد. اصلانی مهارت در زبان انگلیسی و ارزش‌های سازمانی را موضوعاتی مهم خطاب کرد. شهرمیانی هم رویکرد، نگرش و رفتار فرد را برای جذب، دارای اهمیت خواند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.