راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پی‌پال قصد دارد تا سال 2020، اقدامات جدیدی در حوزه پرداخت‌های موبایلی درون فروشگاهی ارائه دهد

دن شولمن، مدیرعامل پی‌پال، در مصاحبه با اکسیوس گفت که قرار است این شرکت تا سال 2020، راهکارهای جدید پرداخت درون فروشگاهی ارائه دهد.

پی‌پال در راستای این تلاش یک کیف پول دیجیتال برای فروشگاه‌های فیزیکی ارائه می‌دهد و همچنین برای فعال ‌کردن پرداخت‌های درون فروشگاهی، از تکنولوژی ان‌اف‌سی و کیوآرکد استفاده می‌کند. پی‌پال، پرداخت درون فروشگاهی از طریق اپلیکیشن موبایلی را در سال 2018 حذف کرده بود و روش پرداختی جدید، به دنبال حذف این خدمت ارائه می‌شود.

ببینید:  پی پال از ۱۹۹۸ تا حال حاضر

توجه شولمن به پرداخت‌های درون فروشگاهی ناشی از پتانسیل بالایی بود که پرداخت‌های موبایلی در ارائه ارزش و قابلیت‌های بیشتر فراهم می‌کردند. مدیرعامل این شرکت عنوان کرد که اگر ارزش درون فروشگاهی پی‌پال فقط یک تفاوت ظاهری بود؛ یعنی تفاوت در پرداخت با موبایل به جای کارت اعتباری، راهکارهای پرداخت فیزیکی این شرکت از بین نمی‌رفتند.

شولمن اکنون درک می‌کند که پرداخت‌های موبایلی می‌توانند قابلیت‌های جدیدی ایجاد کنند. انتخاب استفاده از امتیاز پاداش در پایانه فروش، پرداخت هزینه خرید با چند روش پرداختی مانند پاداش‌ها، کارت اعتباری و نقدی و سفارش از طریق موبایل، از جمله قابلیت‌هایی هستند که پرداخت‌های موبایلی در اختیار کاربر قرار می‌دهند.

این ویژگی‌ها، پرداخت‌های درون فروشگاهی را آسان‌تر و انعطاف‌پذیرتر می‌کنند و پی‌پال می‌تواند به واسطه آنها به یک بازیگر قابل توجه در این فضا تبدیل شود. بدین ترتیب ممکن است که ارائه پرداخت‌های درون فروشگاهی پی‌پال، چنین قابلیت‌ها و نیز ابزارهای دیگر مالی مانند POS financing را داشته باشد.

لازم به ذکر است که هنوز  پرداخت‌های موبایلی درون فروشگاهی هنوز آنطور که باید و شاید در آمریکا فراگیر نشده‌اند. پیش‌بینی شده بود که در سال 2019، حجم این پرداخت‌ها در آمریکا به 76 میلیارد دلار برسد؛ با وجود اینکه تجارت الکترونیکی دو برابر بیشتر از این مقدار افزایش داشته است، اما ارزش‌ها و قابلیت‌های جدیدی که شولمن به آنها اشاره کرد، می‌تواند به موفقیت هرچه بیشتر صنعت پرداخت‌های موبایلی در سال‌های آتی کمک کند.

پی‌پال و ونمو، هر دو برای راه‌اندازی پرداخت درون فروشگاهی پی‌پال تلاش می‌کنند. این روش پرداخت می‌تواند محدودیت‌ کسب‌وکارهای شرکت‌های مذکور را رفع کنند. پی‌پال می‌تواند به حجم زیادی از فروش خرده‌فروشی دسترسی پیدا کند و با این راهکار جدید، اکوسیستم آن تقویت می‌شود و کاربرد آن افزایش یابد.

براساس برآورد اداره آمار آمریکا، تجارت الکترونیک تنها 10/1 درصد از فروش خرده‌فروشی را در سه ماهه دوم سال 2019 به خود اختصاص داده است. بنابراین با وجود اینکه محبوبیت خرده فروشی آنلاین که حدود 9/2 درصد از فروش آمریکا را در سه ماهه دوم سال 2018 به خود اختصاص داده است، افزایش یابد، بخش عمده ای از فروش خرده‌فروشی‌ها هنوز به صورت آفلاین انجام می‌شود.

پی‌پال بدون حضور پررنگ در پرداخت‌های درون فروشگاهی، نمی‌تواند به آن میزان از فروش‌های گفته شده دسترسی داشته باشد. پس این شرکت برای خرده‌فروشی‌های فیزیکی، قابلیت‌های جدید پرداخت راه‌اندازی می‌کند که باعث می‌شود پی‌پال میزان خدمات خود را توسعه دهد. اگر مصرف‌کنندگان به استفاده از کیف پول دیجیتال پی‌پال و خدمات دیگر درون فروشگاهی آن بیشتر عادت کنند، احتمال دارد که کاربرد روش پرداخت ارائه شده نسبت به انواع دیگر روش‌های پرداخت‌ بیشتر شود.

در حال حاضر افزودن ارزش برای جذب مصرف‌کنندگان بیشتر برای پی‌پال اهمیت زیادی دارد؛ زیرا بسیاری از شبکه‌های کارتی بزرگ، یک دکمه خرید مشترک معرفی کردند که نسبت به روش پرداختی پی‌پال، راحتی بیشتری در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد.

عرضه خدمات درون فروشگاهی با افزودن فرصت‌های درآمد جدید و ارتقا دیگر بخش‌ها، به ونمو کمک می‌کند که مسائل موجود بر سر راه سودآوری بیشتر را رفع کند. اگر ونمو ولت دیجیتالی خود یا دیگر پرداخت‌های درون فروشگاهی را ارائه دهد، کارمزدهای جدیدی برای خدماتش ایجاد می‌کند و درآمدش را افزایش می‌دهد.

همچنین این خدمات می‌تواند به ونمو کمک کند تا برنامه پاداش جدید برای کارت نقدی و کارت اعتباری آتی خود ایجاد کند و کاربرد و عملکرد آنها را افزایش می‌دهد. با این حساب، اگر ونمو برای مصرف‌کنندگان خود قابلیتی فراهم کند که در پایانه فروش، از طریق چند روش پرداخت، هزینه خرید خود را بپردازند، می‌تواند در زمینه پرداخت درون فروشگاهی محبوبیت پیدا کند. ونمو با تکیه به پرداخت‌های فرد به فرد (P2P)، فرصت‌های بیشتری ایجاد می‌کند تا مصرف‌کنندگانش از قابلیت‌های دیگر آن نیز بهره‌مند شوند.

منبع: Business Insider

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.