راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رشد پرداخت‌های آنی در صنعت وام‌دهی / خلاصه‌ای از گزارش پیمنت درباره تاثیر پرداخت‌های آنی بر صنعت

بیشتر مصرف‌کنندگان برای تراکنش‌های مالی پیچیده‌تر، تمایل دارند که از طریق کانال‌های دیجیتالی، از پرداخت‌های سریع‌تر استفاده کنند. آنها می‌خواهند این قابلیت، همین حالا در دسترسشان باشد. پذیرندگان و ارائه‌دهندگان خدمات پرداخت‌ها ملزم هستند که به سرعت در خدمات خود نوآوری ایجاد کنند تا بتوانند در برابر رقبایشان پیروز شوند. بسیاری از این رقبا، فین‌تک‌ها و استارت‌آپ‌های کوچکتر هستند که می‌توانند روی میزبانی از مشتریانشان سرمایه‌گذاری کنند. درواقع این مشتریان، با دستگاه‌های موبایلی و دیجیتالی، معامله انجام می‌دهند و پول دریافت می‌کنند.

در جدیدترین مطلب «دیسبورسمنت‌ترکر»، پیمنتس تاثیر پرداخت‌های آنی و پرداخت‌ها را بر صنعت‌ها و کاربردهای گوناگون بررسی کرده است. همچنین درباره چگونگی تداوم رشد نوآوری پرداخت و تغییر آن در جهت تطابق با نیازهای پرداخت مصرف‌کننده نیز بررسی‌هایی انجام داده است. در صورت تمایل می‌توانید فایل پی‌دی‌اف «دیسبورسمنت‌ترکر» را دانلود کنید.

.

دنیای پرداخت‌ها

پرداخت‌های آنی در بازارهای بین‌المللی استفاده می‌شوند. شش بانک نوردیک با هم همکاری می‌کنند تا راهکار پرداخت‌های آنی «P27» را ایجاد کنند که به طور رسمی در سال 2021 راه‌اندازی شود. این راهکار، برای کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان قابلیتی را فراهم خواهد کرد که به طور آنی، به پرداخت‌های سریع‌تر دسترسی پیدا کنند. P27 قابلیت انجام پرداخت‌ها از طریق گوشی‌های موبایل را فراهم می‌کند و نیز تراکنش‌ها را برای کاربران نهایی آسان می‌کند.

21/5 درصد از مصرف‌کنندگان، هنوز پرداخت‌ها را از طریق چک دریافت می‌کنند

شبکه‌های کارتی مانند مسترکارت، به دنبال ایجاد راه‌هایی هستند تا برای افراد شاغلی که تمامی درآمدشان صرف پرداخت و هزینه (Disbursement) می‌شود و پس‌اندازی ندارند یا فریلنس یا گیگ هستند، پرداخت‌های سریع‌تر را فراهم کنند. این شبکه با حوزه سلامت مالی فین‌تک همکاری کرده است تا برای کارمندانی که دسترسی به حساب‌های بانکی سنتی ندارند، موقعیتی فراهم کند تا بتوانند به سادگی پول را از طریق کارت‌های نقدی دریافت کنند. این شبکه برای کارمندان، حساب‌های جاری و پس‌انداز نیز فراهم می‌کند.

نارضایتی حول پرداخت‌های کند (slow disbursement) بیشتر می‌شود. مصرف‌کنندگان این پرداخت‌ها را از نهادهای دولتی یا شرکت‌های دیگر دریافت‌ می‌کنند که هرساله پرداخت‌های تکراری و معمولی ارائه می‌دهند. در گزارش «دیسبورسمنت‌ستیسفکشن» آمده است که مصرف‌کنندگان آمریکا هرساله 18 فرآیند پرداخت از دولت‌ها دریافت می‌کنند. همچنین 51/6 درصد از این مشتریان، تمایل دارند که این پرداخت‌هایی که دریافت می‌کنند، سریع باشد. طبق یافته‌های این گزارش، دسترسی به پرداخت‌های دیجیتال و آنی، استرس مالی مصرف‌کنندگان را بسیار کاهش می‌دهد. در این خصوص، در قسمت روندها و اخبار دیسبورسمنت‌ترکر، اطلاعات بیشتر و اخبارهای دیگری در این مورد آورده شده است.

ارزش کل پرداخت‌های سالانه مشتریان آمریکا در سال 2019، 4/6 تریلیون دلار است.

.

وام‌های آنی و قانون تعادل سرعت و امنیت

مصرف‌کنندگان تقریبا هر وام شخصی و کسب‌وکاری را آنلاین درخواست می‌دهند. اما طبق گفته پاول گو، هم‌بنیان‌گذار و رئیس محصول وام‌دهنده آنلاین «آپ‌استارت»، این فرآیندهای وام‌دهی آنی، زمانی مورد رضایت مصرف‌کننده خواهند بود که سرعت پرداخت‌های آنی را نیز به همراه داشته باشند. به گفته او، این بدین معناست که پرداخت‌های (disbursement) آنی، برای وام‌دهندگان اهمیت پیدا می‌کنند.

.

چگونه پرداخت‌های آنی، صنعت وام‌دهی را تغییر می‌دهند؟

با ظهور اپلیکیشن‌های پرداختی شخص به شخص (P2P) مانند ونمو یا زیلی، مصرف‌کنندگان در انجام پرداخت‌های روزانه سرعت بیشتری پیدا کرده‌اند. با تمایلی که مصرف‌کنندگان به انجام سریع پرداخت‌ها دارند، از این روش پرداختی در تراکنش‌های آنلاین پیچیده‌تر استفاده می‌شود.

درسال 2019، 61/8 درصد از مصرف‌کنندگان آمریکا که حداقل یک پرداخت دولتی یا کسب‌وکاری دریافت کردند.

مشتریان انتظار دارند که در حوزه‌هایی مانند وام‌دهی، پرداخت‌های (disbursement) سریع برایشان فراهم شود. از آنجایی که وام‌دهندگان، شروع به استفاده از خدمات و اپلیکیشن‌های موبایلی کرده‌اند تا با وام‌گیرندگان ارتباط برقرار کنند، ارائه پرداخت‌های آنی می‌تواند یک مزیت اساسی باشد.

منبع: Pymnts

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.