راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

واژه ساتوشی به دایره واژگان دیکشنری انگلیسی آکسفورد افزوده می‌شود

دیکشنری انگلیسی آکسفورد که توسط انتشارات دانشگاه آکسفورد تهیه و منتشر شده، کلمه ساتوشی را به دایره واژگان انگلیسی خود اضافه کرد.

این کلمه که برای اولین بار هفت سال پیش مورد استفاده قرار گرفته بود، به عنوان جدیدترین لغت به دیکشنری افزوده شد. این امر در خلال به‌روزرسانی پایگاه داده این منبع انجام شد که هر سه ماه یک بار انجام می‌گیرد. در جدیدترین به‌روزرسانی، لغاتی مانند «منهتن هنج» و «وات‌اوز» نیز به دیکشنری آکسفورد افزوده شدند و در تاریخچه عبارت «اخبار جعلی» اصلاحاتی انجام گرفت.

طبق تعریف رسمی دیکشنری انگلیسی آکسفورد، ساتوشی کوچکترین واحد پولی در سیستم پرداخت دیجیتال بیت‌کوین به شمار می‌رود و ارزش آن برابر است با یک‌ صدم میلیونیوم بیت‌کوین یا همان 0.00000001 بیت‌کوین.

واژه‌نگاران دیکشنری انگلیسی آکسفورد یک رویکرد توصیفی را در برابر زبان اتخاذ کرده‌اند، بدین معنا که روند ظهور، رشد و کاهش محبوبیت واژه‌ها را مورد ارزیابی قرار می‌دهند و با گذشت زمان، در تعریف آن‌ها تغییراتی را اعمال می‌کنند.

مرجع رسیدگی به دیکشنری انگلیسی آکسفورد می‌گوید:

وظیفه ما این است که واژگان جدید را شناسایی و ثبت کنیم؛ در نتیجه زمانی که گروهی از اصطلاحات جدید توجه کاربران دیکشنری ما را به خود جلب کند، آن‌ها می‌توانند با مراجعه به دیکشنری، اطلاعات لازم راکسب کنند.

کاربردهای استناد شده این کلمه عبارتند از پروژه ریپل در سال 2012، گاردین در سال 2013 و تایمز در سال 2017.

در دیکشنری آکسفورد اشاره شده که نوع تلفظ کلمه ساتوشی در لهجه‌های آمریکایی و بریتانیایی متفاوت است. در منطقه ایالات متحده، حرف «o» موجود در ساتوشی به شکل «ʊ» یا «او کوتاه» تلفظ می‌شود ولی در بریتانیا با آوای «ɒ» یا «آ نسبتا کوتاه» خوانده می‌شود.

واژه ساتوشی از نام مستعار خالق یا خالقان بیت‌کوین، یعنی ساتوشی ناکاموتو گرفته شده است. در این صورت، ناکاموتو یک کلمه ریشه‌ای محسوب می‌شود که واژه قبلی از آن مشتق شده است.

با کمال تعجب، مراجع مربوط به دستور زبان عنوان کرده‌اند که طبق گزارش‌ها، ناکاموتو در سال 1975 میلادی به دنیا آمده است. تنها یک بار در وب‌سایتی که خالق مرموز بیت‌کوین، برنامه خود را برای این ارز رمزنگاری شده توضیح داده بود، از او پرسیده شد که تاریخ تولد خود را اعلام کند و مسئولان دیکشنری انگلیسی آکسفورد به همان استناد کرده‌اند.

منبع: کوین‌دسک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.