راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

درباره ریچارد فیربنک، مدیرعامل کپیتال‌وان چه می‌دانید؟

ماهنامه عصرتراکنش / اخیراً داده‌های کپیتال‌وان به سرقت رفته که این اطلاعات شخصی شامل شماره شناسنامه، شماره تأمین اجتماعی و اطلاعات حساب بانکی ۱۰۶ میلیون نفر می‌شود. طبق گفته دادستانی، این بانک هیچ اطلاعی از این هک‌شدن نداشت تا اینکه فردی ناشناس با ارسال ایمیلی بانک را از جزئیات هک‌شدن اطلاعات در گیت‌هاب، مطلع ساخت و این بانک دو روز بعد این سرقت را به اطلاع اف‌بی‌آی رساند.

کپیتال‌وان به‌عنوان هشتمین بانک بزرگ ایالات متحده شناخته می‌شود که خدماتش شامل بانکداری خرد، کارت‌های اعتباری، وام اتومبیل و وام‌های مسکن می‌شود که در سال 1994 و توسط ریچارد فیربنک و نایجل موریس تأسیس شد. در حال حاضر ریچارد فیربنک، مدیرعامل و رئیس هیات‌مدیره این بانک است و همچنین از اعضای هیات‌مدیره شرکت مسترکارت است.

فیربنک که دارای مدرک ام‌بی‌ای از دانشکده کسب‌وکار استنفورد است، توانسته طی دوران فعالیت‌های کاری‌اش عناوین بسیاری به دست آورد؛ از جمله اینکه به‌عنوان پیشروی کسب‌وکاری سال از طرف ماهنامه واشنگتونین معرفی شد و همچنین جزء 10 مدیرعامل برتر مجله ورث قرار گرفت و تنها مدیرعاملی بوده که کپیتال‌وان تا به حال داشته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.