راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آی‌بی‌ام با فیس‌بوک در پروژه کریپتوکارنسی لیبرا همکاری می‌کند

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، غول تکنولوژی، آی‌بی‌ام گفته که آماده است تا به فیس‌بوک برای برنامه‌های کریپتوکارنسی لیبرا، کمک کند.

ببینید: آینده‌ای که شایسته پول است / لیبرا می‌تواند رویکرد ما را برای همیشه نسبت به پول تغییر دهد یا اینکه یک شکست تمام‌عیار باشد

همچنین جیسون کلی، مدیر کل خدمات بلاکچین آی‌بی‌ام توضیح داد که این شرکت امیدوار است مشارکت بلاکچینی در بخش‌های گوناگون را توسعه دهد. علاوه بر این، کلی افزود:

«بلاکچین یک تیم بازی است. مشتریان ما آمادگی همکاری با فیس‌بوک را دارند و ما نیز می‌خواهیم برای گردآوری آنها در کنار هم، با همه آنها کار کنیم.»

شرکت‌هایی مانند آی‌بی‌ام، اقدام به ایجاد سیستم‌های بلاکچینی خود با استفاده از شبکه‌های کامپیوتری کرده‌اند تا در داده‌ها شفافیت بیشتری ایجاد کنند.

البته کلی به‌طور شفاف نگفت که آی‌بی‌ام قصد دارد به انجمن لیبرا بپیوندد، اما ذکر کرد که ورود فیس‌بوک به صنعت، به افزایش قانونی‌شدن فرایند آن کمک می‌کند.

علاوه بر این، کلی درباره اهمیت ایجاد تمایز کریپتوکارنسی‌ها و دارایی‌های توکنایزشده نیز صحبت کرد: «وقتی ما درباره لیبرا صحبت می‌کنیم، از نظر مردم فقط یک کریپتو است. در صورتیکه موضوع بحث ما، توکنایزشدن است و نه کریپتو.»

لازم به ذکر است که بر خلاف بیت‌کوین که پشتوانه‌ای ندارد، کوین لیبرا فیس‌بوک توسط ارزهایی مانند دلار، یورو و غیره پشتیبانی خواهد شد. انجمن سوئیسی لیبرا، نظارت بر ارز را برعهده خواهد داشت و همچنین شرکت‌هایی مانند ویزا، مسترکارت و اوبر از حامیان آن هستند.

این روزها فیس‌بوک برای ارز دیجیتال پیشنهادی خود با سختگیری‌های رگولاتوری روبه‌رو شده است و بانکداران، قانون‌گذاران و دیگران درباره این پروژه هشدار می‌دهند و در برخی موارد نیز مخالفت می‌کنند.

در ماه جولای، آی‌بی‌ام با شرکت خدمات مالی «آان‌زد»، بانک کامن‌ولث، گروه سنتر و وست‌پک همکاری کرده تا نسخه آزمایشی «لیگون» را راه‌اندازی کند. درواقع لیگون، یک پلتفرم جدید دیجیتالی است که از تکنولوژی بلاکچین استفاده می‌کند تا فرایند ضمانت بانکی مورد نیاز برای اجاره نامه‌های املاک خرده‌فروشی را دیجیتالی کند.

درحالی‌که ضمانت‌های بانکی در ابتدا به‌صورت دستی و روی کاغذ ارائه می‌شد، اما دیجیتالی کردن فرایند آن، ریسک کلاه‌برداری و احتمال خطا را کاهش می‌دهد و نیز سرعت کل فرایند را بیشتر می‌کند.

درواقع، یافته‌های اولیه نشان می‌دهد که پلتفرم لیگون می‌تواند زمان یک‌ماهه برای ارائه ضمانت بانکی را به یک روز و حتی کمتر از آن کاهش دهد.

منبع: PYMNTS

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.