راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

علی‌رغم سختگیری‌های رگولاتوری علیه فیس‌بوک، این شرکت رمزارز خود را در سال 2020 راه‌اندازی خواهد کرد

دیوید مارکوس، گفت که علی‌رغم مخالفت‌های شدید رگولاتورها با پروژه رمزارز لیبرا، این شرکت همچنان قصد دارد که این پروژه را در سال 2020 راه‌اندازی کند.

ببینید: پاسخ‌های دیوید مارکوس به انتقادات علیه لیبرا / در جلسه با ۲۶ بانک مرکزی چه گذشت؟

همچنین او اخیرا در مصاحبه‌ای با روزنامه سوئیسی ان‌زدزد گفت که در همین زمان، تیم لیبرا باید بتواند به‌خوبی تمامی نگرانی‌ها را برطرف کند و محیط رگولاتوری مناسب ایجاد کند.

او افزود:

«به نظرم لیبرا نسبت به مسئله رگولاتوری، بیشتر با مشکلات مربوط به پذیرش کاربر روبه‌رو است.»

پس‌ازآن، مارکوس به نگرانی‌های رگولاتورها اشاره کرد و گفت که ازنظر آنها استیبل‌کوین برنامه‌ریزی‌شده این غول شبکه اجتماعی، به‌طور بالقوه می‌تواند سیاست پولی بانک مرکزی را مختل و سیستم مالی جهانی را بی‌ثبات کند.

ظاهرا این نگرانی‌ها از زمانی بیشتر شده است که اعلام شد این استیبل‌کوین برای 2/7 میلیارد کاربر ماهانه فیس‌بوک به‌صورت گسترده ارائه می‌شود. لازم به ذکر است که اپلیکیشن‌های واتس‌اپ، مسنجر و اینستاگرام هم بخشی از فیس‌بوک هستند و کاربران آنها جزو کاربران فیس‌بوک محسوب می‌شوند.

ببینید: سخت‌گیری‌های اعضای کنگره آمریکا نسبت به پروژه لیبرای فیس‌بوک / دیوید مارکوس در پاسخ به انتقادات چه گفت؟

به‌هرحال، مارکوس درخصوص تهدیدی که برای سیاست پولی حاکمیتی از سوی لیبرا ایجاد می‌شود، توضیح داد: «هر لیبرا، به‌صورت یک‌به‌یک با ارزهای سنتی سپرده‌ می‌شود و بدین ترتیب پول جدید ایجاد نمی‌شود. پس لیبرا هیچ تاثیری بر سود و بازده ندارد. این بدین معنی است که ذخیره این رمزارز نمی‌تواند سیاست پولی را مختل کند. درهرصورت، بعید است که کاربران در آینده، هزینه قهوه خود را با لیبرا پرداخت کنند؛ اما در عوض، آنها در هرجا که لیبرا مزیتی و منفعتی داشته باشد از آن استفاده می‌کنند؛ مثلا در پرداخت‌های بین‌المللی یا پرداخت‌های خرد.»

برخلاف پیشبینی مارکوس مبنی بر اینکه «این کوین دیجیتالی در ابتدا با مشکل پذیرش کاربر روبه‌رو خواهد شد»، او به این موضوع اشاره کرد که مصرف‌کنندگان به زمان نیاز دارند که کاربردهای این رمزارز را به‌درستی درک کنند.

سپس مارکوس افزود که به دلیل نیاز به انجام فرایندهای تعیین هویت قوی، ممکن است این شبکه در بدو راه‌اندازی خود با اصطکاک‌های قابل‌توجهی روبه‌رو شود.

.

فیس‌بوک به داده‌های کالیبرا دسترسی نخواهد داشت

با توجه به کشمکش‌های قابل‌توجه که برای فیس‌بوک و فاش‌کردن داده‌های کاربران توسط این شرکت در سال‌های اخیر ایجادشده، روزنامه ان‌زدزد از مارکوس درباره رویکرد لیبرا برای حفاظت از حریم خصوصی کاربر سوال کرد.

مارکوس نیز در جواب مدعی شد که فیس‌بوک نمی‌تواند به داده کالیبرا دسترسی پیدا کند و همچنین تاکید کرد که داده شبکه اجتماعی و شبکه پرداخت‌های لیبرا، کاملا مجزا خواهد بود.

بر اساس گزارش‌ها، مارک زاکربرگ برای رویارویی با سیاست‌گذاران، هفته اخیر را در واشنگتون‌دی‌سی گذراند. درواقع هدف از دیدار سیاست‌گذاران با مدیرعامل فیس‌بوک، این بود که درباره اهمیت‌های گولاتوری اینترنتی مانند حریم خصوصی، رقابت و رسیدگی به محتوای سیاسی صحبت کنند.

گزارش شده که در یکی از جلسات با حضور سناتورها، زاکربرگ به سوالاتی درباره لیبرا، ازجمله اینکه آیا فیس‌بوک قصد دارد که آن را در خارج از آمریکا راه‌اندازی کند، پاسخ داد.

همچنین سناتور جاش هاولی درباره یک جلسه خصوصی که با زاکربرگ داشت توییت کرد و مدعی شد که زاگربرگ از وجود یک نهاد نظارتی سوم شخص برای موضوعات مربوط به سانسور امتناع کرد و علاوه بر آن، فیس‌بوک را تشویق به فروش واتس‌اپ و اینستاگرام کرد.

منبع: Cointelegraph

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.