راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شرکت فرابوم و باشگاه کسب‌وکار دانش‌بنیان باکس تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند / ایجاد حلقه واسطی برای ارائه‌ خدمات مالی به استارت‌آپ‌های باکس

شرکت فرابوم و باشگاه کسب‌وکار دانش‌بنیان باکس تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند. طبق این تفاهم‌نامه از این پس سرویس‌های بانکی با سهولت بیشتر و هزینه پایین‌تری در اختیاراستارت‌آپ‌های باکس قرار خواهد گرفت. همچنین بهره‌مندی این استارت‌آپ‌ها از فضای سندباکس فرابوم یکی از اقداماتی است که در راستای عقد تفاهم‌نامه مشترک انجام خواهد شد.

صادق فرامرزی، مدیرعامل شرکت فرابوم، علی‌ حکیم جوادی، مدیر عامل هلدینگ بهسازان فردا، امیرحسین شبیری، مدیر باشگاه کسب‌وکارهای دانش‌بنیان باکس و محمدعلی ترابیان، عضو هیات‌مدیره بهسازان فردا در این مراسم که ۳۱ شهریورماه برگزار شد، حضور داشتند.

صادق فرامزی، مدیرعامل شرکت فرابوم در این مراسم با بیان اینکه مراکز نوآوری و هاب‌ها دو بخش اصلی تشکیل‌دهنده اقتصاد دیجیتال هستند، گفت: «این دو بخش لازم و ملزوم یکدیگر هستند. هاب‌ها مجموعه‌هایی هستند که سرویس‌هایی مالی همچون API بانک‌ها و سایر سازمان‌های مالی را ارائه‌ می‌کنند. مراکز نوآوری نیز به عنوان نهادهایی که استارت‌آپ‌ها و فین‌تک‌ها در آن رشد کردند شناخته شده‌اند.»

او گفت: «فرابوم در راستای حمایت از استارت‌آپ‌ها آمادگی دارد تا با بیشترین ابزار و امکانات، مرکز کسب‌وکار دانشگاه شریف را در راستای توسعه و بهره‌مندی بیشتر از حوزه‌های فین‌تکی یاری کند.»

فرامزی در ادامه به دلایلی اشاره کرد که وجود مراکز نوآوری و هاب‌ها به یکدیگر را ضروری کرده است. او گفت: «استارت‌آپ‌ها برای توسعه بازار کسب‌وکار خود نیاز دارند از بانک‌ها سرویس‌هایی همچون API دریافت کنند. با مراجعه به یک هاب مانند فرابوم و عقد قرارداد می‌توانند این نیاز را به راحتی برطرف کنند.»

.

هدف فرابوم؛ توسعه اکوسیستم فناوری‌های مالی

کاوه رعدی، معاون کسب‌وکار فرابوم با اشاره به تفاهم‌نامه امضا شده میان باکس و فرابوم، تاکید کرد: «با عقد این تفاهم‌نامه کانال ارتباطی میان ما و باکس ایجاد شده تا به نیاز استارت‌آپ‌ها برای استفاده از API باز پاسخ داده شود. فرابوم به دنبال توسعه اکوسیستم فناوری‌های مالی است و همکاری با باکس در راستای تحقق این امر انجام شده است.»

او با تاکید بر اینکه فرابوم به دنبال گسترش همکاری با مجموعه‌هایی همانند باکس است، گفت: «دسترسی استارت‌آپ‌های فین‌تکی باکس به فضای سندباکس فرابوم یکی از اقداماتی است که در راستای عقد تفاهم‌نامه مشترک انجام می‌شود.»

اکنون حدود ۴۵ استارت‌آپ در باکس مستقر هستند که نزدیک به ۱۰ مورد از آنها به‌صورت فریلنس فعالیت می‌کنند. حوزه‌های فعالیت آنها بازاریابی دیجیتال، باشگاه مشتریان، فین‌تک، گردشگری، سلامت، کودک، آموزش، حمل‌ونقل عمومی و بین‌المللی، تاکسی اینترنتی، گردشگری پزشکی، استعدادیابی تحصیلی، داروخانه اینترنتی و غیره است.

امیرحسین شبیری، مدیر باشگاه کسب‌وکارهای دانش‌بنیان باکس با اشاره به هدف تفاهم‌نامه امضا شده میان فرابوم و باکس، گفت: «یکی از نیازهای استارت‌آپ‌ها دسترسی به خدمات بانکداری است. برای گرفتن این خدمات باید فرایند طولانی (حدود ۹ ماه) طی شود. با کمک فرابوم حلقه‌ واسطی شکل می‌گیرد تا سرویس‌های بانکی با هزینه پایین‌تر و سهولت بیشتر در اختیار استارت‌آپ‌های مجموعه باکس قرار گیرد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.