راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

فرصتی برای گردهمایی جامعه بلاکچین در همایش سراسری بلاکچین ایران

«مدرسه تابستانه بلاکچین ایران» با هدف آموزش پیشرفته بلاکچین در دو بخش تئوری و عملی ۲ تا ۸ شهریورماه برگزار شد. در ادامه این رویداد همایش سراسری بلاکچین ایران ۶ و ۷ مهرماه با هدف تبادل نظر، هم‌افزایی و اتصال آموخته‌های حوزه بلاکچین به صنعت در تمامی لایه‌های کشوری، استارت‌آپی و فردی برگزار خواهد شد.

 مخاطبان راه پرداخت می‌توانند از طریق کد تخفیف WAY2PAY با ۵۰ درصد تخفیف در همایش سراسری بلاکچین ایران شرکت کنند.

مأموریت اصلی همایش سراسری بلاکچین ایران، ایجاد فرصتی برای گردهمایی جامعه بلاکچین است. این رویداد، به چهار بخش کلی بلاکچین تاک (سخنرانی‌های کوتاه درباره مسائل مختلف بلاکچین از قبیل رمزارزها، ماینینگ و مسائل حقوقی و کسب‌وکاری)، ارائه استارت‌آپ‌ها (توضیح و انتقال تجربیات استارت‌آپ‌هایی که در ایران در زمینه بلاکچین و رمزارزها کار می‌کنند)، پنل‌ها (تعامل و پرسش و پاسخ حول موضوعات مختلف روز و جذاب درباره رمزارزها و بلاکچین) و شبکه‌سازی (ارتباط‌گیری افراد با فعالان و افراد کلیدی حوزه بلاکچین و رمزارزهای کشور) تقسیم شده است.

.

روز اول همایش سراسری بلاکچین ایران

در آغاز همایش سراسری بلاکچین ایران، دکتر اسمعیل ثنایی، مدیرعامل و عضو هیات مدیره آریاهمراه با عنوان «بلاکچین و نقش آن در تحول دیجیتالی» به سخنرانی خواهد پرداخت. علی جهانی، مدیر دفتر توسعه سرمایه‌گذاری آریاهمراه و دبیر علمی IBSS به عنوان سخنران بعدی این رویداد درباره «عصر جدید رمزدارایی» صحبت خواهد کرد.

الکساندر چپرنوی، دانشمندان بلاکچین، از توسعه‌دهندگان رمزارز Nxt، مدیر پروژه Scorex، هم‌بنیان‌گذار Smartcontract.com و یکی از محققین پروژه iohk به عنوان مهمان ویژه در این همایش حضور خواهد داشت و با عنوان «پول قراردادی» (Contractual Money) به سخنرانی خواهد پرداخت.

«بلاکچین؛ واقعیت یا توهم» عنوان اولین پنلی است که در این همایش با حضور ولی االله فاطمی، مدیر عامل شرکت ققنوس، دکتر صادق الحسینی، تحلیل‌گر اقتصادی، محمدرضا فروزنده‌دوست، مدیرکل ارزیابی امنیتی محصولات سازمان فناوری اطلاعات و حمزه قطبی‌نژاد، مدیرعامل توسعه کارآفرینی بهمن و با مدیریت سهیل نیکزاد محقق حوزه بلاکچین و رمزارزها برگزار خواهد شد.

در ادامه حنظله اکبری، مدیر داخلی آزمایشگاه بلاکچین شریف از «چالش‌ها و مشکلات بلاکچین» خواهد گفت. «چالش حریم خصوصی در رمزارزها» عنوانی است که ضیاء صدر، محقق و مدرس بلاکچین و رمزارزها به بحث درباره آنها خواهد پرداخت. کاوه مشتاق، نویسنده و محقق حوزه بلاکچین و رمزارزها نیز به عنوان سخنران در این رویداد حضور داشته و با موضوع «همه چیز درباره ماینینگ» سخنرانی خواهد کرد.

سپهر محمدی، رئیس انجمن بلاکچین ایران نیز با عنوان «رمزارزهای با ثبات و کاربرد آن در مناسبات اقتصادی ایران و جهان» در این رویداد به سخنرانی خواهد پرداخت. روز اول این همایش با سخنرانی حامد صالحی، عضو کمپین ایران رسکیو بیت، درباره «نجات با کمپین بلاکچینی» (IranRescueBit#) به پایان خواهد رسید.

.

.روز دوم همایش سراسری بلاکچین ایران

محمدعلی مداح علی، عضو هیات علمی دانشکده برق دانشگاه شریف، اولین سخنران روز دوم همایش سراسری بلاکچین ایران است. او به بحث درباره «سیستم‌های توزیع شده در مقابل بلاکچین» خواهد پرداخت. بعد از مداح علی، مهدی محمدی، دبیر ستاد اقتصاد دیجیتال معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حضور در این همایش از «اکوسیستم نوآوری و بلاکچین» سخن خواهد گفت.

در ادامه روز دوم این رویداد استارت‌آپ‌هایی که در ایران در زمینه بلاکچین و رمزارزها کار می‌کنند، به بیان تجربیات خود خواهند پرداخت. این بخش شامل ارائه‌هایی از عباس امامی هم بنیان‌گذار، سامانه کارچین، سهیل پایدار، بنیان‌گذار استارت‌آپ ثبت شد، زهرا امینی مدیر بازاریابی و روابط عمومی سامانه پرداخت رمزارز جیب،  امیرحسین راد، بنیان‌گذار و مدیرعامل نوبیتکس، فردوس باقری، مدیرعامل پلتفرم سککوک و ارمیا سحرخیز، مدیرعامل و بنیان‌گذار استارت‌آپ تریژر خواهد بود.

«چالش‌های حقوقی و حاکمیتی بلاکچین» عنوان پنل بعدی است که در این همایش با حضور مصطفی نقی‌پورفر، مدیر آزمایشگاه نوآوری بلاکچین، دکتر سروش قاضی‌نوری، معاون سیاست‌گذاری و اعتباربخشی فناوری اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات، عرفان لاجوردی و رضا قربانی، ریس هیات مدیره شبکه عصر تراکنش با مدیریت صالحی، مدیر اجرایی کمپین ایران رسکیوبیت برگزار خواهد شد.

در مراسم اختتامیه این همایش، دکتر روح‌الله رحمانی، مدیرعامل مرکز نوآوری دیجی‌کالا نکست، با سرفصل «بلاکچین و هوش مصنوعی» و امیر هامونی، مدیرعامل فرابورس ایران درباره «بلاکچین در بازار سرمایه» صحبت خواهند کرد.

علاقه‌مندان می‌توانند از طریق این لینک برای شرکت درهمایش سراسری بلاکچین ایران اقدام کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.