راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اپلیکیشن لاین، مبادله کریپتو برای 80 میلیون کاربر در ژاپن فراهم می‌کند

اپلیکیشن پیام‌رسان لاین پس از تایید نهایی رگولاتوری، سرویس مبادله کریپتوکارنسی خود را رسما راه‌اندازی کرد. لاین این خدمت را در دسترس 80 میلیون کاربر خود در ژاپن قرار می‌دهد.

این شرکت ارائه‌دهنده خدمات پیام‌رسان در ژاپن و در شینجوکو واقع شده است و 73/36 درصد سهام آن متعلق به پلتفرم آنلاین نیور است. در روزهای اخیر، لاین اعلام کرده که این سرویس مبادله، «بیتمکس» نام دارد و با خرید و فروش پنج دارایی کریپتو ازجمله بیت‌کوین، اتریوم، ریپل، بیت‌کوین‌کش و لایت‌کوین فعال است.

بر اساس این بیانیه، این مبادله ابتدا در دستگاه‌های اندروید راه‌اندازی شده است. همچنین این خدمات در ولت اپلیکیشن موبایلی لاین قابل‌ دسترس است و با لاین‌پی نیز ادغام‌شده است.

به گفته لاین در حال حاضر این سرویس 81 میلیون کاربر فعال ماهانه و 164 میلیون کاربر در جهان دارد. درواقع لاین، مبادله کریپتو را از طریق شرکت فرعی ال‌وی‌سی انجام می‌دهد که اخیرا از آژانس خدمات مالی ژاپن مجوز مبادله کریپتوکارنسی دریافت کرده است.

لازم به ذکر است که بیت‌مکس برای مردمان مستقر در ژاپن که حساب لاین دارند در دسترس است. همچنین هیچ کارمزدی به مبادله تعلق نمی‌گیرد؛ البته 108 ین برای سپرده‌گذاری و برداشت‌ها اعمال می‌شود.

در خصوص امنیت، لاین گفت که برای ارائه خدمات خود از کیف پول توسعه‌یافته توسط «بیت‌گو» استفاده می‌کند تا دارایی‌های مشتریان را مجزا و در یک کیف پول سرد ذخیره کند و توسط یک تیم اختصاصی نیز مدیریت می‌شود.

همچنین یک‌ روند دقیق شناسایی مشتری برای مشتریان جدید گذاشته‌ شده است. متقاضیان می‌توانند حساب خود را با استفاده از اپلیکیشن و یک کارت شناسایی عکس‌دار و با یک حساب بانکی ثبت‌شده  و یا از طریق ایمیل ثبت کنند.

این سرویس جدید مستقل از شرکت سنگاپوری «بیت‌باکس» فعالیت می‌کند. بیت‌باکس از جولای سال 2018 فعالیت می‌کند اما شامل حال افراد آمریکایی و ژاپنی نمی‌شود.

منبع: Coindesk

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.