راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چشم‌انداز مثبتی که آمریکایی‌ها نسبت به آینده مالی خود دارند

با گذشت زمان، روند و سبک زندگی تغییر می‌کند و هر نسل نسبت به نسل‌های گذشته خود، دیدگاه متفاوتی دارد. امور مالی و ترفندهای نسل جدید در این حوزه نیز متحول شده‌اند. حالا باید ببینیم که افراد نسبت به تحولات ایجاد شده در دنیای مالی، چه واکنشی نشان می‌دهند، چگونه تغییرها را ایجاد می‌کنند و خود را با آن وفق می‌دهند.

آمریکایی‌ها احساس امنیت بیشتری می‌کنند. البته امنیتی که آنها حس می‌کنند جای تعجبی ندارد؛ چراکه نرخ بیکاری بسیار کم شده است، شرکت‌ها قدرتمند به‌نظر می‌رسند، مالیات این کشور کاهش بسیاری داشته و بازار سهام آن نیز طی یک دهه گذشته در جایگاه ویژه‌ای قرار داشته است.

تحقیقی که نیویورک لایف درباره زندگی مردم نیویورک در سال 2018 انجام داده، می‌گوید مردمان آمریکا زمانی که صحبت از چشم‌انداز مالی آنها می‌شود، احساس خوبی دارند. در حقیقت، کمتر از نیمی از پاسخ‌ها (42 درصد) درخصوص برنامه‌ریزی برای آینده مالی خود دچار استرس شده‌اند. این در حالی است که این تعداد ذکرشده در سال 2013، 54 درصد بوده است. همچنین در گذشته 45 درصد از افراد، نگران این بودند که سبک زندگی فعلی خود را نتوانند در آینده داشته باشند، اما حالا درصد این افراد به 38 درصد کاهش یافته است. به هرحال حدود 76 درصد از خانواده‌ها می‌گویند که امنیت مالی دارند که نسبت به 68 درصد اعلام شده در گزارشات پنج سال گذشته، افزایش داشته است.

با وجود تمام احساسات مثبتی که این افراد نسبت به موقعیت‌های مالی کنونی خود دارند، چشم‌انداز خانواده و محیط‌های کاری در حال تغییر است و بر نقشی که پول در زندگی روزمره ما بازی می‌کند، تاثیر می‌گذارد. به عبارتی، جهان در حال تحول است و برنامه‌ریزی مالی نیز  باید مطابق با آن متحول شود.

ببینید: چشم‌انداز آینده‌ مدیریت مالی شخصی شباهت چندانی به خدمات بانکی کنونی ندارد

کسانی که این تحولات را اداره می‌کنند، میلنیال‌ها هستند. با وجود گزارش‌های رسانه‌ای و مقاله‌های زیادی که می‌گویند که میلنیال‌ها حق به جانب و ورشکسته هستند و همچنین تصمیمات مالی اشتباه می‌گیرند، اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد که میلنیال‌ها تنها برای زندگی خود، تصمیماتی برخلاف نرم و روال عادی می‌گیرند.

ببینید: چرا نسل میلنیال بیشتر از بقیه نسل‌ها شیفته فین‌تک است؟

در گزارش نیویورک‌لایف که در سال 2013 منتشر شده، آمده است که  78درصد از زوج‌ها، امور مالی خود را با هم یکی می‌کنند. در حالی که آمار امروزه به 64 درصد رسیده است. بنابراین طی پنج سال گذشته، شاهد تغییر چشمگیری در نحوه اداره امور مالی در خانواده‌ها هستیم. اگر این تغییر ادامه یابد، بعید نیست که تعداد زوج‌هایی که این مشارکت را در امور مالی‌شان دارند، در پنج سال آینده به کمتر از 50 درصد برسد.

این بحث ادغام درآمد زوج‌ها می‌تواند پیامدهایی برای مقررات سیاست‌گذاری عمومی و مالیاتی داشته باشد. زیرا آنها به‌طور معمول، هر زوج را به‌عنوان یک واحد مالی می‌شناسند.

برخلاف همه اخبار منفی که علیه میلنیال‌ها وجود دارد، تحقیق اخیر نشان می‌دهد که میلنیال‌ها در مقایسه با نسل‌های دیگر، چشم‌انداز مثبت‌تری برای منابع مالی خود دارند.

حدود 71 درصد میلنیال‌ها معتقدند که خودشان نسبت به والدینشان، مسئولیت‌ مالی بیشتری دارند. پس در مقایسه با 63 درصد نسل ایکس و 62 درصد بیبی‌بومرها که این نظر را نسبت به خودشان دارند، مسئولیت مالی میلنیال‌ها بیشتر است. همچنین 79 درصد از میلنیال‌ها در مقایسه با بیبی‌بومر و نسل ایکس، احساس اطمینان بیشتری برای آینده مالی خود دارند. بدین ترتیب، به نظر می‌رسد که میلنیال‌ها تکبر و خودرایی خاصی در امور مالی دارند.

بریان ماگت، رئیس آموزش مصرف‌کننده در نیویورک‌لایف می‌گوید:

«برخلاف همه نگرانی‌ها و انتقادهایی که درباره عادت‌های مالی میلنیال‌ها وجود دارد، اما مشاهده می‌شود که آنها نسبت به امورمالی خود با ملاحظه هستند. آنها بر این باورند که بودجه‌ها، کاهش بدهی و پس‌اندازها همگی از اهداف مهم مالی هستند که باید در آینده نزدیک دنبال شوند و در جایگاهی قرار دارند که به دنبال تضمین آینده مالی پایدار برای خانواده‌هایشان باشند.»

اگرچه میلنیال‌ها اهمیت پس‌انداز برای بازنشستگی را می‌دانند، اما به‌طور کلی این موضوع، اولویت اول برای بزرگسالان آمریکایی نیست. با وجود اینکه درصد بزرگسالان آمریکایی که اظهار می‌کنند پس‌انداز کافی دارند یا برای بازنشستگی برنامه‌ریزی می‌کنند، نسبت به پنج سال گذشته افزایش یافته، اما لازم به ذکر است که گروه کثیری از بزرگسالان این کار را انجام نمی‌دهند.

در مجموع 72 درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که پس‌انداز برای دوران بازنشستگی برای آنها هدف مهمی است. اما با توجه به 28 درصد باقی‌مانده که چنین عقیده‌ای ندارند، این آمار به‌دست آمده کمی نگران‌کننده است.

اما با افزایش طول عمر، جابجایی‌های شغلی، تحرک و رشد در اقتصاد کاره‌ای، مفهوم بازنشستگی مرسوم تا چند دهه آینده کنار گذاشته خواهد شد. به‌نظر می‌رسد میلنیال‌ها نیز اولین نسلی باشند که در زمان بازنشستگی، سنت و روند مرسوم را کنار بگذارند. البته جای تعجبی هم ندارد، زیرا میلنیال‌ها نیز اکنون سنت‌های مرسوم و نقشی که پول در زندگی خانواده دارد را به چالش می‌کشند.

ماگت می‌گوید:

«بسیاری از میلنیال‌هایی که در سن 25 تا 30 سالگی هستند، مراحل مهمی از امور مالی و خانوادگی مرسوم از نسل گذشته را به‌تاخیر می‌اندازند و یا حتی فرای آن پیش می‌روند. اگر این مراحل مهم بعدا اتفاق افتد، چه خارج از نظم تاریخی باشد یا نباشد، این به‌این معنا نخواهد بود که میلنیال‌ها نیاز دارند تصمیم‌گیری‌های مهم مالی را به تعویق اندازند. برنامه‌ریزی محافظه‌کارانه، بدون توجه به مدیریت شما در خانواده و پول، نقش خود را ایفا می‌کند.»

اگرچه دیدن میلنیال‌ها و عموم آمریکایی‌هایی که نسبت به آینده مالی خود احساس مثبتی دارند، دلگرم‌کننده است، اما ممکن است این چشم‌انداز مثبت به واسطه اداره و مدیریت خوب بازار سهام و اقتصاد آمریکا باشد. شاید پس از سقوط بازار یا بحران اقتصادی، جو تغییر کند، اما جای امید است که بازار و کشور، روند رو به رشد خود را ادامه می‌دهند و باعث می‌شود امور مالی و گرایش‌های مردمان آمریکایی‌ نیز ارتقا یابد.

خوب است که از امروز، برنامه‌زیری را صرف نظر از وضعیت اقتصادی، روندها و نگرش‌ها بر ساختار خانواده، آغاز کنیم و حواسمان به پس‌اندازها، دخل و خرج و هزینه‌هایمان باشد.

هیچ زمانی بهتر از امروز نیست که آینده خود را تغییر دهید و برنامه‌ای را طراحی کنید. نگاه به آینده در زمان‌های مناسب، بهتر است از زمان‌هایی که شرایط مساعد نیست.

منبع: Forbes

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.