راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

موسسه مهر بالاخره بانک می‌شود، تا یک ماه دیگر

معاون طرح و توسعه موسسه مالی واعتباری مهر کشور از ارائه سهام این موسسه در سازمان بورس در ماه آینده، برای تبدیل موسسه مالی و اعتباری مهر به بانک مهر اقتصاد خبر داد.

هادی بهنود معاون طرح و توسعه موسسه مالی و اعتباری مهر با اشاره به تاسیس موسسه قرض الحسنه بسیجیان در سال ۷۲ گفت: در اسفند سال ۸۸ اساسنامه بانک مهر اقتصاد در شورای پول و اعتبار بانک مرکزی تصویب شد که امیدواریم در ماه آینده پذیره نویسی بانک مهر اقتصاد را داشته باشیم تا بتوانیم در قالب بانک به مشتریان و بخصوص شریکان ماندگار خود خدمات فرا‌تر از حد انتظاری را ارائه دهیم.

سرمایه فعلی این موسسه را ۱۵۰ میلیار تومان است. براساس قوانین بانک مرکزی ایران کف سرمایه بانک‌ها باید ۴۰۰ میلیارد تومان باشد. موسسه مهر اگر بخواهد تا ماه آینده به بانک تبدیل شود باید برای افزایش سرمایه تا یک ماه آینده اقدام کند.

مهر تلاش می‌کند در زمینه بانکداری و پرداخت الکترونیک پیش‌رو باشد. بهنود از طراحی چشم انداز ۵ ساله بانک مهر اقتصاد در سال ۹۵ خبر داده و گفته است: در این چشم انداز بانک مهر اقتصاد باید در ارائه محصولات و خدمات نوین بانکی در کشور پیشرو و بانکی شناخته شده در خاورمیانه باشد و این چشم انداز تنها با حمایت و حضور پررنگ مشتریان تحقق خواهد یافت.

موسسه مالی واعتباری مهر ۹ میلیون و ۲۷۰ هزار مشتری دارد. ۶ هراز نفر به با این موسسه همکاری می‌کنند و ۸۰۰ شعبه در ۴۵۰ شهر کشور دارد. سهم مهر از بازار پولی کشور هم ۶. ۴ درصد است.

این موسسه ۸۵۰ دستگاه خود‌پرداز دارد و تاکنون ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار کارت بانکی برای مشتریان این موسسه صادر شده است.

موسسه مالی اعتباری مهر با نام قبلی صندوق قرض الحسنه بسیجیان یکی از موسسه‌های مالی و اعتباری وابسته‌ به بنیاد تعاون سازمان بسیج مستضعفین است.

صندوق قرق‌الحسنه بسیجیان در سال ۱۳۷۲ با سرمایه ۱۰ میلیون ریال آغاز به کار کرد و از شروع فعالیت با توجه به نیاز مبرم کشور به تحول در زمینه سامانه بانکداری سنتی، ارایه خدمات بانکداری الکترونیکی را سرلوحه فعالیت بانکی و پولی خود قرار داد. این موسسه در حال حاضر دارای بیش از ۷۰۰ شعبه در سراسر ایران است.

موسسه مالی و اعتباری مهر مدعی است اولین موسسه مالی و پولی در کشور در زمینه ارایه سرویس‌های بانکداری مدرن، چون اینترنت بانک، موبایل بانک، خودپرداز، تلفن بانک، پایانه فروشگاهی، کارت هوشمند و ارایه سامانه‌های برخط بانکی و پولی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.