راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نیوزیلند اولین کشوری است که پرداخت با کریپتوکارنسی‌ها (بیت‌کوین) را قانونی کرد

نیوزیلند اولین کشوری است که به شرکت‌ها اجازه داده تا به‌صورت قانونی، حقوق‌ها را با کریپتوکارنسی پرداخت کنند. این طرح دولت از اول سپتامبر اجرا می‌شود.

به گزارش فایننشیال تایمز، نیوزیلند اولین کشوری است که حقوق‌های کریپتوکارنسی را قانونی کرده است.

اداره امور مالیات این کشور قانونی گذاشته که تا زمانی که کوین دیجیتال مورد نظر حداقل به یک ارز استاندارد یا فیات وابسته باشد، حقوق‌ها و دستمزدهای این کشور را می‌توان با کریپتوکارنسی‌ها پرداخت کرد.

این قانون پس از اجرایی شدن در اول سپتامبر، این امکان را فراهم می‌کند که بیت‌کوین، رمزارزی که بیشترین سرمایه بازار را در اختیار دارد، به‌عنوان شیوه جدید پرداختی به کارمندان نیوزیلند ارائه شود.

در اصل، در ماه آگوست برای این قانون درخواست داده شده و در آن از برنامه‌های نیوزیلند درباره پرداخت پاداش‌ها با کریپتوکارنسی گفته شده بود.

نحوه پرداخت حقوق همچنان تحت تأثیر طرح مالیات بر درآمد کشور قرار می‌گیرد و البته این قانون به افرادی که شغل آزاد دارند امکان تغییر درآمدشان به رمزارز را نمی‌دهد.

این اقدام باعث می‌شود که دارایی‌های دیجیتال بحث‌برانگیز، در روش‌های پرداختی روزمره بیشتر جا باز کند و گسترش یابد. رمزارزها تقریبا عاری از رگولاتوری هستند. همچنین ارزهای رمزنگاری‌شده با ماهیت عدم امکان ردیابی که دارند، باعث می‌شود در خریدهای آنلاین ناشناس محبوبیتشان بیشتر شود.

توماس هولم، مشاور شرکت حقوقی لندنی «ماکرل تورنر گارت» در گفت‌وگویی با فایننشیال تایمز گفت: «پرداخت‌ حقوق با رمزارزها در نیوزیلند، گام دیگری در راستای این است که دولت‌ها با تمایلات مردم برای پرداخت حقوق با ارزهای رمزنگاری‌شده آشنا می‌شوند»

لازم به ذکر است که کریپتوکارنسی‌ها به‌عنوان دارایی سرمایه‌گذاری جدید و ناپایدار در نظر گرفته‌ شده‌اند.

حدود دو ماه پس از اعلام فیس‌بوک به راه‌اندازی رمزارز لیبرا خود، نیوزیلند تصمیم گرفت که نوع پرداخت حقوق کشورش را تغییر دهد. اگرچه راه‌اندازی این رمزارز به نگرانی‌های سرمایه‌گذاران و مقامات دولتی در خصوص حفظ حریم خصوصی افزوده، اما تمایل این غول تکنولوژی به ارز دیجیتال، قانونمندی جدیدی در این تکنولوژی افزوده است.

منبع: Business Insider

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.