راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چگونگی استعلام و پرداخت بدهی خودرو از طریق «تهران من»

از اول تیرماه ۹۸ طرح ترافیک جدید شهر تهران رسماً آغاز شد. این طرح جدید «محدوده کنترل آلودگی هوا» یا «محدوده دوم» نام دارد و نسبت به طرح قبلی شامل تغییرات زیادی شده که ازجمله مهم‌ترین آنها اجازه تردد رایگان ۲۰ روزه برای هر خودرو در هر فصل فارغ از زوج یا فرد بودن آن است. سایت تهران من امکان استعلام و پرداخت بدهی خودرو در طرح جدید محدوده کنترل آلودگی هوا را به صورت الکترونیکی فراهم کرده است.

در ادامه با روش‌های حضوری و غیر حضوری امکان استعلام و پرداخت بدهی خودرو در طرح جدید «محدوده کنترل آلودگی هوا» که در «سایت تهران من» معرفی شده آشنا می‌شوید.

.

روش‌های استعلام و پرداخت بدهی خودرو

۱- آنلاین با کارت بانکی

۱- ابتدا به«سایت تهران من» مراجعه کنید.
۲- سپس در صفحه اصلی این سایت گزینه «استعلام بدهی طرح ترافیک و پارک حاشیه‌ای» را انتخاب کنید.


۳- در این مرحله روش‌های حضوری و غیرحضوری استعلام و پرداخت بدهی خودرو را مشاهده می‌کنید. روی گزینه «آنلاین با کارت بانکی» کلیک کنید.

۴- مشخصات پلاک خودرو را وارد و گزینه «استعلام» را انتخاب کنید تا مبلغ بدهی نمایش داده شود. برای پرداخت روی گزینه «پرداخت» کلیک کنید.

۵- اطلاعات کارت بانکی خود را وارد و در انتها گزینه «پرداخت» را انتخاب کنید.

۲- شارژ کیف پول

۱- در صفحه روش‌های حضوری و غیرحضوری استعلام و پرداخت بدهی خودرو گزینه مربوطه به «شارژ کیف پول» را انتخاب کنید.

اگر قبلا در سایت تهران من ثبت نام کرده‌اید در بالای صفحه سمت راست گزینه «ورود» و اگر تا کنون ثبت نام نکرده‌اید گزینه « ثبت نام» را انتخاب و پس از طی کردن مراحل رمزعبور و کد کاربری خود را دریافت کنید.

ببینید: چگونگی ثبت‌نام در سامانه تهران من

۲- رمزعبور، کد کاربری و کد امنیت را وارد و سپس روی گزینه «ورود» کلیک کنید.

۳- پس از ورود به صفحه کاربری خود روی گزینه «فهرست تردد» کلیک کنید. اگر قبلا شماره پلاک خودروی خود را ثبت کرده‌اید با انتخاب گزینه «انتخاب خودرو» و سپس بررسی مدل خودروی ثبت شده روی آن کلیک کنید. اما اگر تا کنون خودروی شما در سامانه ثبت نشده پس از وارد کردن شماره پلاک روی گزینه «جست‌وجو» کلیک کنید.

۴- پس از انتخاب گزینه «جست‌وجو» در پایین صفحه لیست بدهی خودروی شما در طرح «محدوده کنترل آلودگی هوا» نمایش داده می‌شود. پس از بررسی اطلاعات برای پرداخت مستقیم از طریق کیف پول روی گزینه «پرداخت بدهی» کلیک کنید.

۳- از طریق درگاه همکاران

با انتخاب گزینه «درگاه همکاران» در صفحه روش‌های حضوری و غیرحضوری استعلام و پرداخت بدهی خودرو، شما می‌توانید نسبت به پرداخت بدهی خودروی خود از طریق اپلیکیشن‌های کیپاد، ایزی‌پی، پرنا، ست و سامانه آیتول اقدام کنید.

۴- دفاتر خدمات الکترونیک شهر

اگر قصد مراجعه حضوری برای پرداخت بدهی خودروری خود در طرح «محدوده کنترل آلودگی هوا» را دارید برای آگاهی از آدرس دفاتر خدمات الکترونیک شهر اینجا را کلیک کنید.

۵- دفاتر پیشخوان دولت

همچنین دفاتر پیشخوان دولت یکی از راه‌های پرداخت بدهی خودرو به صورت حضوری است. برای آگاهی از نزدیک‌ترین دفتر پیشخوان دولت به خود این لینک را کلیک کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.