راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پروژه کریپتو والمارت برای قانونگذاران قابل قبول‌تر از لیبرا است

پس از اینکه فیس‌بوک اعلام کرد که رمزارز خود را راه‌اندازی می‌کند، والمارت نیز از پروژه جدید کریپتو خودش رونمایی کرد. هرچند که کوین والمارت به زودی وارد بازار نخواهد شد، اما به‌نظر می‌رسد قانونگذاران، نسبت به این طرح، نظر مثبت‌تری نسبت به لیبرای فیس‌بوک داشته باشند.

جارت سیبرگ، تحلیلگر ارشد سیاستگذاری در شرکت بانکداری سرمایه‌گذاری «کووین» می‌گوید که دیجیتال‌کوین والمارت، نمی‌تواند به اندازه پروژه ارز مجازی فیس‌بوک، با انتقادات بدبینانه روبه‌رو شود.

به گزارش بلومبرگ در چند روز گذشته، سیبرگ گفته است که کریپتو والمارت ممکن است مورد توجه قانونگذاران دموکراتیک باشد، زیرا آنها برای مردمی که معمولا از بانک استفاده نمی‌کنند، می‌خواهند سازمان مالی جایگزین پیدا کنند.

بنا به نظر سیبرگ، طرح لیبرا و کریپتو‌ والمارت در مقیاس با هم متفاوت هستند. او می‌گوید که فیس‌بوک، اهداف جهانی دارد که به‌نظر نمی‌رسد والمارت آنها را داشته باشد.

.

احتمال دارد رگولاتوری مشکل‌ساز باشد

سیبرگ به این نکته اشاره کرد که به نظر نمی‌رسد طرح والمارت خودبه‌خود توسط کنگره تایید شود. او خاطرنشان کرد که برای مثال، کوین والمارت می‌تواند به‌عنوان تهدیدی برای بانک‌های کوچک و اتحادیه‌های اعتباری ظاهر شود. البته او معتقد است که در نهایت، قانونگذاران طرح پیشنهادی والمارت را تایید می‌کنند.

با توجه به جزییات ارز پیشنهادی والمارت، سیبرگ می‌گوید که این ارز ممکن است به‌شکل کارت ذخیره ارزش ارائه شود و ارزش آن به دلار آمریکا وابسته و تا حدودی مثل کارت هدیه قابل شارژ مجدد است.

به گزارش بلومبرگ، کریپتوکارنسی والمارت در آینده نزدیک راه‌اندازی نخواهد شد و به گفته سخنگوی این شرکت، والمارت قصد ندارد به سرعت از حق درخواست جدید خود استفاده کند.

.

ثبت اختراع ارز دیجیتال والمارت

با توجه به گزارشات قبلی، والمارت در ماه آگوست درخواست ثبت سیستم و روشی برای ارائه ارز دیجیتال از طریق بلاکچین کرده است.

همانطور که در این ثبت ذکر شده، والمارت درخواست استیبل‌کوینی استاندارد و وابسته به ارز فیات کرده است. جزییات این درخواست به این صورت است: « ایجاد یک واحد ارز دیجیتال، به‌وسیله متصل‌کردن واحد ارز دیجیتال به ارز مرسوم؛ همچنین ذخیره اطلاعات یک ارز دیجیتال به بلوکی از بلاکچین، خرید و پرداخت یک واحد ارز دیجیتال.»

منبع: Cointelegraph

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.