راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اعمال الزامات جدیدی مالیاتی برای تجارت کریپتوکارنسی در برزیل

تاجران کریپتو در برزیل موظفند تراکنش‌­هایشان را به خزانه ملی گزارش کنند. اداره درآمد فدرال برزیل در ماه می دستورالعملی را در مورد کریپتوکارنسی منتشر کرده که براساس آن تراکنش‌های بیشتر از سی هزار رئال برزیل (7600 دلار آمریکا) باید به بازرسان مالیات گزارش شود.

قوانین در تمام دنیا ابزاری برای افزایش درآمد مالیاتی دولت‌هاست. این قانون هم سرمایه‌گذاران خصوصی و هم شرکت­‌هایی که با ارزهای دیجیتال کار می­‌کنند را هدف قرار داده است. برزیل یکی از کشورهایی است که بیشترین تبادلات ارزهای رمزنگاری شده را در آمریکای لاتین تجربه می­‌کند و این عدد در ماه آوریل تا سقف صدهزار بیت‌کوین پیش رفت. به علاوه براساس آمار خزانه ملی حجم کل بازار ارزهای رمزنگاری شده در سال 2018 از مرز هشت میلیارد دلار عبور کرد.

اطلاعات مرتبط با خرید، فروش و یا کمک‌های برمبنای سرمایه‌های کریپتو تا آخرین روزکاری هرماه از طریق مرکز خدمات مجازی (e-CAC) به مرکز ملی اطلاعات ارسال می‌­شود.

عدم رعایت این موضوع می‌­تواند محرومیت­‌هایی را به همراه داشته باشد و عدم اعلام و ثبت تراکنش‌ها جریمه‌ای معادل صد تا هزار رئال را به همراه دارد. این در حالی است که ثبت داده‌ها به صورت ناقص یا غیر دقیق، جریمه‌ای حدود 1.5 تا 3 درصد کل حجم تراکنش‌­ها را در پی دارد.

گزارش یک رسانه دیگر برزیلی حاکی از آن است که این سنجش‌ها به منظور جلوگیری از پولشویی، فرار مالیاتی، تجارت اسلحه و تأمین مالی تروریسم انجام می‌شود.

بر اساس گزارش ریوتایمز، این قانون اجباری از اول آگوست به اجرا درآمده است.

در ماه ژوئن، چهار بازیگر اصلی صنعت مالی برزیل یک جعبه رگولاتوری برای فناوری‌های مالی و بلاکچین ارائه دادند تا درک نظارتی خود را از این صنعت بیشتر کنند.

منبع: coindesk

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.