راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چگونگی پرداخت قسطی یا موردی خلافی خودرو از طریق اپلیکیشن ایوا

تعدادی از اپلیکیشن‌های پرداختی با فراهم کردن امکان استعلام خلافی خودرو و پرداخت آن به ساده‌ترین شیوه یکی از دغدغه‌های اصلی مالکان خودرو را برطرف کرده‌اند. اپلیکیشن ایوا متعلق به شرکت پرداخت الکترونیک سداد است. ایوا تنها اپلیکیشنی است که این امکان را فراهم کرده تا بتوانید از طریق آن خلافی خودروی خود را به صورت قسطی یا موردی پرداخت کنید.

در ادامه مراحل پرداخت قسطی یا موردی خلافی خودرو از طریق اپلیکیشن ایوا آورده شده است.

ببینید: همه چیز درباره اپلیکیشن ایوا

.

 مراحل پرداخت قسطی یا موردی خلافی خودرو از طریق اپلیکیشن ایو

۱- ابتدا اپلیکیشن ایوا را از طریق کافه بازار، گوگل‌پلی، اپ‌استور یا سایت شرکت پرداخت الکترونیک سداد دانلود کنید.

۲- از منوی اپلیکیشن ایوا گزینه «استعلام خلافی» را انتخاب کنید.

۳- شماره «بارکد پستی خودرو» بر پشت کارت مشخصات وسیله نقلیه درج شده آن را در کادر مربوطه وارد و سپس گزینه «تأیید» را انتخاب کنید. همچنین از طریق گزینه «بارکدخوان» می‌توانید بارکد آن را اسکن کنید.

۴- در صفحه جدید قبل از هر چیزی توجه کنید که شماره پلاک نمایش داده شده در بالای صفحه با شماره پلاک خودروی شما یکی باشد. تعداد و هزینه مجموع خلافی خودرو در این مرحله قابل مشاهده است.

توجه: در این مرحله می‌توانید به صورت قسطی یا موردی نسبت به پرداخت خلافی خودروی خود اقدام کنید. برای مثال اگر تا کنون ۱۰ تخلف توسط خودروی شما ثبت شده به صورت دلخواه می‌توانید انتخاب کنید تنها مبلغ مربوط به سه تخلف را پرداخت کنید.

شرح، مبلغ، محل و تاریخ تخلف از اطلاعاتی هستند که در این صفحه به طور مجزا برای هر تخلف نمایش داده می‌شود. اگر قصد پرداخت خلافی را دارید پس از بررسی این موارد گزینه (امکان انتخاب چند گزینه نیز وجود دارد) مورد نظر را لمس و سپس گزینه «پرداخت خلافی» را انتخاب کنید.

۵- پس از اطمینان از صحت اطلاعات مربوط به تعداد خلافی و هزینه آن، اطلاعات کارت بانکی خود را وارد و سپس گزینه «پرداخت» را انتخاب کنید.

۶- اگر پرداخت شما با موفقیت انجام شود، صفحه زیر را مشاهده می‌کنید.

توجه: به دلیل تاخیر در به‎‌روز‌رسانی «سایت پلیس راهور» مشاهده خلافی پرداخت شده در آن سایت به معنی عدم پرداخت نیست و در به‌روزرسانی بعدی آن خلافی حذف خواهد شد. این زمان حداقل یک و حداکثر چهار روز کاری به طول می‌انجامد. بنابراین این شیوه برای زمانی که خودروی شما در پارکینگ است و به سرعت قصد ترخیض خودروی خود را دارید، نیست.

4 دیدگاه
  1. امیر می‌گوید

    سلام من ۳روزپیش خلافی ماشینم ازاین اپلیکیشن پرداخت کردم وامروز خلافی از پلیس بعلاوه ۱۰گرفتم ولی هیچ کدام منظور نشدن و همونه یعنی پرداخت وثبت نشده

  2. امیر می‌گوید

    سلام خلافی پرداخت کردم و کسر نشده همونه امروز از پلیس +۱۰گرفتم

    1. رسول قربانی می‌گوید

      سلام
      فرایند تسویه خلافی معمولا بین 3 الی 7 روز کاری طول میکشه تا توی پلیس+10 هم ثبت بشه

  3. امیر می‌گوید

    کسی هست جواب ماروبده خواهشاً باکلی بدبختی پول جریمه هارو جمع کردم ولی انگار رفت باد هوا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.