راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

درباره الویرا نابیولینا رئیس بانک مرکزی روسیه بیشتر بدانید

ماهنامه عصرتراکنش / مجله بنکر در سال 2017 الویرا نابیولینا، رئیس بانک مرکزی روسیه را بهترین سکاندار پولی ناحیه اروپا معرفی کرد. این اقتصاددان 55 ساله روسی بین سال‌های 2012 تا 2013 مشاور اقتصادی ولادیمیر پوتین بود و پیش از آن، از سال 2007 تا 2012 وزیر توسعه اقتصادی و تجارت روسیه هم بوده است. فوربس در سال 2014 نابیولینا را به‌عنوان هفتادودومین زن قدرتمند دنیا معرفی کرد.

او چهره برجسته و تاثیرگذاری در اقتصاد روسیه به‌شمار می‌آید و نامش در کنار بانکداران بزرگ دنیا مانند ماریو دراگی و مارک کارنی دیده می‌شود؛ هرچند اقدامات او، از جمله پدیدار شدن نیمه پنهان کرملین در تعامل با نابیولینا در روسیه باعث متمایز شدن جایگاهش شد و عملکرد موفق او در کشوری که استقلال بانک مرکزی تعریف خاصی نداشت، بسیار چشم‌گیر بود.

نابیولینا مبارزه خود را با نرخ تورم، ساختار زامبی‌وار سیستم بانکی روسیه و انتظارات هدایت‌نشده‌ای که عامل بی‌ثباتی نرخ بهره نیز می‌شد، آغاز کرد. نشریه بنکر موفقیت نابیولینا در کنترل نرخ تورم روسیه را یکی از مهم‌ترین دستاوردهای او می‌داند؛ چراکه تورم از پایان سال ۲۰۱۵ تا انتهای سال ۲۰۱۶ به پایین‌ترین سطح خود پس از دوران فروپاشی شوروی رسید. نرخ تورم پایان سال ۲۰۱۵ نزدیک به ۱۳ درصد بود؛ اما ۱۲ ماه بعد این نرخ پس از ۲۵ سال نصف شد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.