راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

درباره شی جین‌پینگ رئیس‌ جمهور چین چه می‌دانید؟

ماهنامه عصرتراکنش / شی جین‌پینگ در اکتبر 2012 توسط حزب کمونیست چین به‌عنوان رهبر جدید این کشور و رئیس جدید کمیسیون مرکزی ارتش چین انتخاب شد. او فرزندشی ژونگ شان، از انقلابیون و بنیان‌گذاران حزب کمونیست چین است و فارغ‌التحصیل مهندسی شیمی از دانشگاه چینهوا در پکن است.

از سال ۱۹۹۸ تا سال ۲۰۰۲، شروع به مطالعه تئوری مارکسیستی و آموزش‌وپرورش ایدئولوژیک در «کار و شغل» در دانشکده علوم انسانی و اجتماعی کرد و دوباره در دانشگاه چینهوا مدرک دکتری حقوق گرفت. جین پینگ پروژه‌های تحت عنوان «Made in china 2025» را رهبری می‌کند که هدفش تبدیل چین به قطب فناوری و ابرقدرت سازندگی است؛ ایده‌های که به گفته دونالد ترامپ، بسیار توهین‌آمیز است.

واکنش ترامپ نسبت به این پروژه چین چندان مثبت نبود و با توجه به اینکه برای این کشور آرزوی موفقیت کرد، ولی گفت که دلش نمی‌خواهد آنها به اندازه آمریکا خوب پیش بروند.

شاید به همین خاطر بود که امسال آمریکا با افزایش تعرفه 200 میلیارد دلار کالاهای چینی، احتمال مناقشه تجاری‌اش با چین را بالا برد. دولت ترامپ تعرفه بر محصولات چینی را از 10 درصد به 25 درصد افزایش داد. عوارض این اقدام بیشتر از همه گریبان گیر شرکت هواوی شد که از خیلی وقت پیش هم آمریکا به خاطر مسائل جاسوسی دید مثبتی به محصولات این شرکت نداشت.

هواوی هم جزء لیست تحریم‌ها قرار گرفته و بسیاری از شرکت‌های بزرگ مانند آمازون، اینتل، کوالکوم و غیره همکاریشان با این شرکت را متوقف کرده‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.