راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

استارت‌آپ N26؛ نمونه موفق یک استارت‌آپ فین‌تک اروپایی

استارت‌آپ N26 در ۲۴ کشور اروپایی سه میلیون و پانصد هزار مشتری دارد؛ رقمی بیشتر از اغلب بانک‌های خصوصی در ایران. این کسب‌وکار در حال حاضر به بازارهای جدیدی مثل ایالات متحده آمریکا و برزیل فکر می‌کند.

 ماهنامه عصر تراکنش / در حال حاضر بریتانیا، دانمارک، نروژ، سوئد، لهستان، لیختن‌اشتاین و ایسلند برخی از کشورهایی هستند که N26 در آنها حضور دارد. آنها در نوامبر ۲۰۱۸ حدود دو میلیون مشتری داشتند که در فوریه ۲۰۱۹ به 3.5 میلیون مشتری رسیدند. نزدیک‌ترین رقیب آنها مونزو است که 1.7 میلیون مشتری دارد و پنج میلیون مشتری را هدف گرفته است. مهم‌تر از تعداد مشتری میزان مبلغی است که آنها مدیریت می‌کنند که ماهانه حدود دو میلیارد دلار است؛ با ۴۰۰ تراکنش در دقیقه. ۱۳۰۰ نفر برای این کمپانی در برلین، بارسلونا، وین، نیویورک و سائوپائولو کار می‌کنند.

زمانی که از استارت‌آپ‌های فین‌تک صحبت می‌کنیم، داریم درباره کسب‌وکارهایی حرف می‌زنیم که بازی را تغییر داده‌اند. فین‌تک برخلاف چیزی که در ایران جا افتاده، فقط پرداخت (این روزها پرداخت‌یاری) نیست. فین‌تک دامنه وسیعی از کسب‌وکارها را دربر می‌گیرد که هدف ساده‌ای دارند؛ افزایش کیفیت احساس‌شده در خدمات مالی. پرداخت فقط بخش کوچکی از این ماجراست و با اینکه فرصت‌های زیادی در حوزه‌های دیگر فین‌تک وجود دارد، اما بسیاری فقط بر اقیانوس قرمز آن تمرکز کرده‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.