راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

گزارش سرویس تبلیغات در جست‌وجوی کافه بازار منتشر شد / اپلیکیشن‌های مالی برای هر بار مشاهده تبلیغشان، 1806 تومان هزینه داده‌اند

کافه بازار چند ماهی است که ابزار تبلیغات در جست‌وجوی بازار را فعال کرده است. با استفاده از این ابزار که چند اپلیکیشن مالی هم از آن استفاده می‌کنند، رکورد تعداد دانلود یک برنامه در یک روز کافه بازار به 63 هزار دانلود رسیده است.

تبلیغات در جست‌وجو، قابلیت جدیدی است که از دی‌ماه 1397، در کافه بازار شروع به کار کرد. توسعه‌دهندگان با استفاده از این محصول می‌توانند با انتخاب کلمات کلیدی کسب‌وکار خود، به‌صورت هدفمند در معرض دید کاربران مدنظرشان در هنگام جست‌وجو در بازار قرار بگیرند.

کافه بازار به تازگی گزارشی از این ابزار جدید منتشر کرده است. بر اساس این گزارش، کاربران بازار، بیش از 55 درصد برنامه‌های خود را از طریق جست‌وجو نصب می‌کنند. آن‌ها روزانه بیش از 6 میلیون کلیدواژه را در این برنامه جست‌وجو می‌کنند.

.

آمار استفاده از تبلیغات در جست‌وجوی بازار

تا زمان انتشار این گزارش مجموع تعداد نمایش آگهی از ۲۰۰ میلیون گذشته و ۸ میلیون نصب از آن به دست آمده است. رکورد تعداد نمایش آگهی یک برنامه ۲, ۴ میلیون بار نمایش بوده است.

آمارها نشان می‌دهد نرخ تبدیل شدن به خریدار در بین کاربرانی که برنامه را از طریق تبلیغات در جست‌وجو نصب می‌کنند ۴۵٪ بیشتر از کاربرانی است که برنامه را از راه جست‌وجوی عادی نصب می‌کنند.

.

اپلیکیشن‌های مالی و تبلیغات در بازار

استفاده‌کنندگان از ابزار تبلیغات در جست‌وجوی بازار، در این گزارش می‌توانند نرخ هزینه متوسط تبلیغات (CPI) در جست‌وجوی بازار را در دسته‌های مختلف ببینید. نرخ هزینه متوسط تبلیغات (Cost per instal) یا «پرداخت به ازای نصب» میزان هزینه‌ای است که به‌طور متوسط برای اثرگذاری بر یک کاربر انجام شده است.

.

بر این اساس، اپلیکیشن‌های مالی، بعد از اپلیکیشن‌های رفت‌وآمد، سبک زندگی و سیروسفر، رتبه چهارم را از لحاظ بیشترین هزینه متوسط تبلیغات (CPI) داشته‌اند. هر بار نصب تبلیغ برای اپلیکیشن‌های مالی، به‌طور متوسط 1806 تومان هزینه داشته است.

همچنین چند اپلیکیشن مالی شناخته‌شده در لیست مشتریان این سرویس کافه بازار دیده می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی کافه بازار، این گزارش بر اساس عملکرد چندماهه ابزار تبلیغات در جست‌وجوی بازار تدوین شده است و کافه‌بازار به‌زودی رویدادی در این زمینه برگزار خواهد کرد و با ارائه داده‌های بیشتر، به ابعاد و قابلیت‌های این ابزار بیشتر خواهد پرداخت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.