راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

راه پرداخت با حمایت ققنوس منتشر کرد: فایل PDF گزارش اکسنچر با عنوان «بانکداری روی بلاکچین»

با توجه به اینکه تلاش برای ارتقای سودآوری همچنان ادامه دارد، نوآوری‌هایی نظیر بلاکچین می‌تواند برای بانک‌های سرمایه‌گذار حکم یک شاهراه را داشته باشد. مانند بسیاری از فناوری‌های جدید، ظهور و تولید این فناوری نیز با هیجانات بسیاری همراه است.

برخی از تحلیلگران پتانسیل ساختارشکنی این فناوری را به اینترنت تشبیه می‌کنند، که این قابلیتررا دارد تا بهره‌وری هنگفتی برای صنعت به بار آورد، میلیاردها دلار صرفه‌جویی در پی داشته باشد و به شکل قابل ملاحظه‌ای ریسک را کاهش دهد. اما اغراق‌های فراوانی نیز پیرامون آن وجود دارد.

بنابراین، حقیقتا بلاکچین چه مزایا، هزینه‌ها، برنامه‌های کاربردی کسب‌وکاری و بازگشت سرمایه در چنته دارد؟ربرای پی بردن به پاسخ این سوال، اکسنچر یک تحلیل عمیق و ارزیابی دقیق و مبتنی بر واقعیت از سودآوری‌ها، صرفه‌جویی‌ها و سایر مزایای قابل دستیابی بلاکچین در صنعت با عنوان «Banking on Blockchain» ارائه داده است.

راه پرداخت هم با حمایت کنسرسیوم ققنوس ترجمه فارسی این گزارش را با عنوان «بانکداری روی بلاکچین» منتشر کرده است که در صورت تمایل می‌تواند در ادامه این مطلب فایل PDF آن را دانلود و مطالعه کنید.

دانلود کنید: فایل PDF گزارش اکسنچر با عنوان «بانکداری روی بلاکچین»

بلاکچین – یا همان فناوری دفاتر کل توزیع شده – نوع جدیدی از سیستم پایگاه داده است که طرفین مختلف شبکه را قادر می‌سازد تا به یک میزان، در زمانی نسبتا یکسان و با سطح اطمینانی تقریبا بی‌سابقه به داده‌ها دسترسی داشته باشند.

در حال حاضر، با انفجار داده‌ها مواجهیم و هر یک از کسب‌وکارها، حجم قابل توجهی از داده‌ها را در دل خود می‌پرورانند. با این حال، به دلیل اینکه هرکس داده‌های خود را شخصا مدیریت می‌کند و ارتباط درستی بین این پایگاه‌های داده مستقل برقرار نشده، هنوز کارایی چندانی نیز حاصل نشده است. برای برقراری ارتباط بین این داده‌ها، عناصر و عوامل شخص ثالث بسیاری نیاز هستند تا این داده‌ها را ارسال و دریافت کرده و با ترکیبشان با یکدیگر، آنها را قابل استفاده کنند. در مقابل، بلاکچین این قابلیت را دارد تا مدل‌های ترکیب و تلفیق مدرنی ارائه دهد که می‌توانند فرایندها را بسیار کارآمدتر کنند، چرا که در دنیای امروز، این ترکیب و تلفیق‌ها، اتصالات و تعاملات، بخشی لاینفک از فرایندهای تراکنشی هستند.

دانلود کنید: فایل PDF گزارش اکسنچر با عنوان «بانکداری روی بلاکچین»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.