راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیرعامل شرکت مهندسی صنایع یاس ارغوانی اعلام کرد: بسترسازی برای تحولات جدید با حمایت از ایده‌ها

مدیرعامل شرکت مهندسی صنایع یاس ارغوانی گفت که ما پلتفرم «سکو» را ساختیم تا بتوانیم از تمام پتانسیل‌های کشور استفاده کنیم و تنها راه تیم‌های نوآور برای ارتباط گرفتن و همکاری با شرکت‌ها و مراکز رشد، تنها آمدن به تهران نباشد.

شرکت مهندسی صنایع یاس ارغوانی که پلتفرم سکو را تابستان ۱۳۹۷ با هدف شناسایی و جذب ایده‌های کسب‌وکاری سرتاسر کشور راه اندازی کرده، علاوه بر معرفی این پلتفرم در الکامپ بیست‌وپنجم؛ مجموعه‌ای از اقدامات و پروژه‌هایی که به پیشرفت بانکداری دیجیتال کمک می‌کند را به بانک‌ها معرفی کرد. مجالی فراهم آمد تا گفت‌وگویی با حسن زادمهر، مدیرعامل شرکت مهندسی صنایع یاس داشته باشیم و درباره این موضوعات از او پرس‌وجو کنیم که مشروح آن در ادامه آورده می‌شود.

.

شرکت مهندسی صنایع یاس ارغوانی همراه با  چه محصولات و خدماتی به نمایشگاه الکامپ آمد؟ آیا دستاورد جدید نیز در میان این خدمات وجود داشت؟

از آنجایی که ما یک شرکت مشاوره مدیریتی هستیم، بیشتر در زمینه ارائه خدمات مشاوره‌ای فعالیت داریم.  برای نمایشگاه الکامپ امسال محصول جدیدی با عنوان سامانه سهند داشتیم که در ادامه آن را معرفی خواهم کرد. ما امسال با شعار «ما در کنار شما هستیم برای تحول دیجیتال» وارد نمایشگاه شدیم. نیازی که در حال حاضر بیشتر بانک‌ها دارند و این به‌واسطه تغییری است که در کسب‌وکار اتفاق می‌افتد. این تغییر، تحول در حوزه بانکداری دیجیتال و رفتن به نسل چهارم بانکداری است.

ما با یک نقشه راه مدون و مجموعه‌ای از اقدامات و پروژه‌هایی که پیشتر امتحان خود را پس داده‌اند، با توجه به سطح بلوغ هر مجموعه و پتانسیل‌های بخش فناوری اطلاعات و منابع انسانی کمک خواهیم کرد تا در یک بازه چهار ساله به سطح قابل قبول در بانکداری دیجیتال دست یابند. در حوزه نوآوری پلتفرم «سکو» را با نسخه جدید محصول خود برای بانک‌ها اضافه می‌کنیم که می‌تواند علاوه بر ایجاد فضای همکاری برای تیم‌های شرکت‌کننده، برنامه‌ای نیز برای توسعه و  رشد سریع آنها ارائه دهد.

.

یکی از مشاوره‌های مورد نیاز بانک‌ها این است که در شرایط تحریم چگونه می‌توانند برای تأمین خارجی نیازهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خود اقدام کنند. آیا شما در این زمینه می‌توانید به آنها کمک کنید؟

یکی از مشکلات کنونی این است که معمولاً در دوران تحریم مشاوران خوب خارجی به ایران نمی‌آیند. هرچند کمک به حل این‌گونه موضوعات جزو ماموریت‌های اصلی شرکت ما نیست، اما ما ارتباطات خوبی در کشورهای اروپایی داریم که به شرکت‌های ایرانی کمک می‌کنند تا در حوزه توسعه مدیریتی‌شان از مشاوران خارجی استفاده کنند. در واقع، ما مسیری را ایجاد کردیم که مشاوران خارجی بتوانند بدون دغدغه به ایران بیایند و ما هم بتوانیم به خارج کشور برویم تا از خدمات آنها استفاده کنیم.

.

نمایشگاه امسال در مقایسه با دوره‌های قبل را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا وجه تمایزی را احساس می‌کنید؟

در مجموع به نظرم تمامی شرکت‌ها برای حضور در نمایشگاه بالغ‌تر شده‌اند. چراکه ما هرساله شاهد حضور شرکت‌های بسیاری هستیم،  امسال مدل وارد شدن آنها به نمایشگاه و مدل تبلیغات محصولاتشان حرفه‌ای‌تر به نظر می‌آید.

.

برنامه شما برای برقراری تعامل با استارت‌آپ‌ها، صاحبان ایده، نیروهای نخبه و جوانان متخصص و اهل فن به چه صورت است؟

ما پلتفرم «سکو» را ساختیم تا بتوانیم از تمام پتانسیل‌های کشور استفاده کنیم و تنها راه تیم‌های نوآور برای ارتباط گرفتن و همکاری با شرکت‌ها و مراکز رشد، تنها آمدن به تهران نباشد. با این کار ما به‌تدریج موفق به ایجاد شبکه‌ای به همین منظور خواهیم شد. تا پایان امسال بیشتر از «سِکو» خواهید شنید. چراکه قصد داریم در اکثر دانشگاه‌ها با دو برند «سکو» و «باکس» وارد شویم و از تیم‌هایی که بتوانند ایده را به محصول تبدیل کنند، حمایت کنیم. همچنین در تجاری‌سازی محصولات و خدمات نیز کمکشان خواهیم کرد. توسعه نوآوری  و حمایت از تیم‌های استارت‌آپی یکی از ماموریت‌های شرکت مهندسی صنایع یاس ارغوانی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.