راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تعامل بانک رفاه با استارت‌آپ‌ها / از برندگان رویداد رفاتک‌پیچ تقدیر شد

رویداد رفاتک‌پیچ ۲۰ خرداد ۹۸ برگزار شد و تیم‌های دنگی‌پال، ارزدیجیتال، جیبی‌مو و آسانیسم در جایگاه‌های برتر این رویداد قرار گرفتند. دیروز 22 تیرماه هیات مدیره بانک رفاه از تیم‌های برگزیده تقدیر کرد.

هادی ویسی، مدیرعامل رفاتک در این مراسم عنوان کرد: «یک ماه از رویداد رفاتک‌پیچ می‌گذرد و علاقه‌مند بودیم تیم‌ها را از نزدیک ببینیم چراکه تمایل داشتیم که با تیم‌ها جلساتی داشته باشیم. جلسات در این یک ماه برگزار شد و از آنجایی که بانک رفاه به سرمایه‌گذاری در حوزه‌های فین‌تک و سلامت علاقه‌مند است، امیدواریم توافقات خوبی با تیم‌های منتخب رفاتک‌پیچ داشته باشیم.»

او ادامه داد: «جلساتی با تیم‌های دنگی‌پال، ارزدیجیتال، جیبی‌مو و آسانیسم برگزار کردیم و امیدواریم که بانک رفاه بتواند با همکاری با استارتاپ‌هایی مانند این چهار تیم اتفاقات خوبی در این حوزه رقم بزند. این تیم‌ها همگی ایده‌های خوبی دارند و‌ فکر می‌کنیم که هر چهار تیم پتانسیل مناسبی برای سرمایه‌گذاری دارند.»

به گفته مدیرعامل رفاتک‌پیچ، بانک رفاه علی‌رغم اینکه سازمانی بزرگ و پرمشغله است ولی مدیرعامل و هیات مدیره این بانک تمام تلاش خود را می‌کند تا بتواند در حوزه استارت‌آپ‌ها وقت بگذارد و امروز در همین راستا آنها با استارت‌آپ‌های منتخب جلسه گذاشته‌اند و همواره پشتیبان فضای نوآوری و استارتاپ‌ها بوده‌اند.

در ادامه، حسین رحمتی عضو هیات مدیره بانک رفاه بیان کرد: «از حضور پررنگ عزیزان در رویداد رفاتک‌پیچ تشکر می‌کنم. آن‌ها باعث شدند که یک بنای خوب در مرکز نوآوری بانک رفاه پایه‌گذاری شود. با همت دوستان در مرکز نوآوری تلاش کردیم تا در حوزه‌های فین‌تک و سلامت سرمایه‌گذاری کنیم و به ایده‌های خوب در این حوزه علاقه‌مندیم.»

رحمتی اضافه کرد: «رفاتک با ایده‌های نوین تعاملات خوبی پیدا کرده است و امیدواریم که در آینده نزدیک، اتفاقات خوبی در این حوزه بیفتد. امروز تمایل داریم که مطالب تیم‌ها را بشنویم و پای صبحت آنها بنشینیم.»

به گفته عضو هیات مدیره بانک رفاه، با توجه به تغییرات اجتماعی، سیاسی و زیست‌محیطی که ایجاد شده است، جوانانی که دارای مهارت، دانش و انگیزه هستند، این تغییرات را درک می‌کنند و ایده‌های جالبی به ذهنشان خطور می‌کند. او ادامه داد: «پیوند فناوری و مسائل اجتماعی که جوانان رقم زده‌اند، موجب به وجود آمدن استارت‌آپ‌ها شده است و در این فضای نوظهور، استارت‌آپ‌ها می‌توانند فضای کسب‌وکاری را تحت تأثیر خود قرار دهند.»

رحمتی با اشاره به اینکه بانک رفاه تصمیم گرفته تا با مدل جدیدی حرکت کند و به نیازهای روز مشتری پاسخ دهد، بیان کرد: «به غیر از این، هم مسئولیت‌های اجتماعی را انجام می‌دهیم و هم به فکر رشد جوانان صاحب ایده هستیم.»

رحمتی در ادامه گفت: «استارت‌آپ‌ها در حوزه اشتغال و بهبود فضای کسب‌وکار می‌توانند ایفای نقش مثبت کنند. تجربیاتی که در دنیا اتفاق افتاده این مسیر را اثبات کرده و ما هم راهی جز طی کردن این مسیر نداریم. عمده مشکل بحث تأمین مالی و سرمایه‌گذاری است. سرمایه‌گذاران متاسفانه هنوز به کسب‌وکارهای اینترنتی و کارهای مشابه علاقه ندارند. ما باید این فضا را منطقی‌تر جلو ببریم تا سرمایه‌گذارها رغبت بیشتری به استارتاپ‌ها پیدا کنند.»

رحمتی عنوان کرد: «ما همه باید در این حوزه پررنگ‌تر حضور پیدا کنیم تا موانع رفع شود. بانک رفاه عزم خود را جزم کرده تا از پتانسیل این حوزه استفاده کند و در همین مدت کوتاه، مرکز نوآوری توانسته تا اتفاقات خوبی را رقم بزند.»

پس از آن، فرشید فرخ نژاد یکی دیگر از اعضای هیات مدیره بانک رفاه، ضمن تشکر از حضور تیم‌ها در رویداد رفاتک‌پیچ، بیان کرد: «بانک رفاه از سال‌ها پیش دارای مرکز تحقیقاتی و ساختارهای حمایت از پژوهش و نوآوری بود و هدف از راه‌اندازی مرکز نوآوری بانک این است که خارج از بوروکراسی اداری حضور فعال‌تری در این حوزه‌ها داشته باشیم. بانک‌ها نسبت به سرمایه‌های مردم مسئول بوده و مراقبت‌های لازم را داریم که در بخش‌های مناسب فعالیت کنیم.»

فرخ نژاد خطاب به برگزیدگان رویداد استارت‌آپی رفاتک گفت: «ایده خوب بسیار مهم است اما مهم‌تر از آن سرمایه‌گذاری و عرضه به موضوع آن به جامعه و بعد از آن وجود تیم پشتیبانی و سرمایه‌گذاری قوی است که بانک رفاه تلاش دارد این نیاز را پوشش دهد لذا از هر ایده مناسب که احتمال موفقیت دارد، حمایت می‌کنیم.»

بعد از صحبت‌های مدیران بانک رفاه، تیم‌ها در مورد ایده‌هایشان صحبت کردند و دغدغه‌های خود را با هیات مدیره بانک رفاه در میان گذاشتند.

نمایندگانی از جیبی‌مو، ارزدیجیتال، آسانسیم و دنگی‌پال درباره شرایط کسب‌وکار خود و فضای استارت‌آپی ایران صحبت کردند و بعد از آن، جوایز نقدی رفاتک‌پیچ به آنها اهدا شد. جوایز نقدی رویداد در جلسه رویداد رفاتک‌پیچ با حمایت مدیرعامل و اعضای هیات مدیره 20% افزایش پیدا کرده بود و به جای سه تیم، چهار تیم به عنوان برگزیده انتخاب شده بودند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.