راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مسافری از هند / درباره سوندار پیچای، مدیرعامل گوگل

در سال 2011 توئیتر قصد استخدام سوندار پیچای را داشت که گوگل با پیشنهادی به ارزش ۵۰ میلیون دلار او را از رفتن به توئیتر منصرف کرد. حتی زمانی که شرکت مایکروسافت به‌دنبال جانشین برای استیو بالمر بود، سوندار به‌عنوان یکی از گزینه‌های مدیریت شرکت مایکروسافت به حساب می‌آمد.

ماهنامه عصر تراکنش / پیچای سونداراراجان معروف به سوندار پیچای، مهندس و مدیر اجرایی هندی‌تبار در حوزه فناوری اطلاعات است که از سال ۲۰۱۵ و با تاسیس شرکت مادر آلفابت، به جای لری پیچ، به‌عنوان مدیر اجرایی گوگل انتخاب شد.

پیچای مدرک کارشناسی در مهندسی متالورژی، کارشناسی ارشد رشته علم مواد از دانشگاه استنفورد و مدرک مدیریت ارشد کسب‌وکار از دانشگاه پنسیلوانیا دارد.

پیچای از سال 2004 به شرکت گوگل پیوست و به‌عنوان مدیر تیم نوآوری پروژه گوگل کروم مشغول به کار شد و در پروژه‌های بسیاری مانند نوار ابزار گوگل، جست‌وجو داخل صفحه سیستم‌عامل، بسته گوگل، افزونه فایرفاکس و… نقش کلیدی داشت.

در سال 2011 توئیتر قصد استخدام او را داشت که گوگل با پیشنهادی به ارزش ۵۰ میلیون دلار او را از رفتن به توئیتر منصرف کرد. حتی زمانی که شرکت مایکروسافت به‌دنبال جانشین برای استیو بالمر بود، سوندار به‌عنوان یکی از گزینه‌های مدیریت شرکت مایکروسافت به حساب می‌آمد.

گوگل برگرفته از کلمه گوگول به معنی «یک عدد یک و صد صفر جلوی» آن است که به گفته بنیان‌گذاران شرکت هدف‌شان از انتخاب این واژه این بود که نشان دهند هدف آنها سازمان‌دهی انبوهی از اطلاعات وب است و شاید جالب باشد بدانید گوگل وبلاگ فارسی‌زبان خود را در سپتامبر 2011 افتتاح کرد که این وبلاگ توسط مهدی شریف‌زاده، راهبر تیم زبان فارسی گوگل اداره می‌شود.

هرچند گوگل همیشه در تجربه فناوری‌های انقلابی جزء اولین‌ها بوده، اما این پیشرو بودن در مورد فناوری چندان صدق نمی‌کند. سال گذشته بود که بالاخره گوگل با حمایت از دو استارت‌آپ فعال در حوزه بلاکچین و قرار دادن آنها روی پلتفرم گوگل کلود، ورودش را به دنیای فناوری دفترکل توزیع‌شده رسما اعلام کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.