راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

معرفی جدیدترین کتا‌ب‌ها در حوزه سرمایه‌گذاری، رگ‌تک و بانکداری

در این مطلب با کتاب‌های «هوش مالی خود را افزایش دهید»، «آشنایی با موارد ایمنی در شعب بانک‌ها» و «کتاب رگ‌تک» آشنا خواهید شد.

ماهنامه عصرتراکنش / در بیست‌ودومین شماره ماهنامه عصرتراکنش به معرفی کتاب‌های «هوش مالی خود را افزایش دهید»، «آشنایی با موارد ایمنی در شعب بانک‌ها» و «کتاب رگ‌تک»  پرداخته‌ایم. شرح مختصری از آنها را در ادامه بخوانید.

هوش مالی خود را افزایش دهید

نویسنده کتاب بیان می‌کند پول دیگر پول به شمار نمی‌آید؛ بلکه یک واحد پولی در گردش است و در نتیجه دیگر شما نمی‌توانید با توصیه‌های قدیمی یعنی بیشتر کار کردن و پس‌انداز کردن، ثروتمند شوید. او معتقد است که اطلاعات، دانش، خرد و هوش مالی است که باعث ثروتمند شدن یک فرد می‌شود. هوش مالی آن بخش از هوش انسان است که ما از آن برای حل مشکلات مالی استفاده می‌کنیم. هوش مالی از پنج جزء تشکیل شده؛ افزایش درآمد، حفظ پول، برنامه‌ریزی برای پول، اهرم کردن پول و افزایش اطلاعات و دانش مالی. کتاب به صورت مجزا به هریک از این اجزا می‌پردازد و برای تقویت هر یک توصیه‌هایی ارائه می‌دهند.

نویسنده: رابرت کیوساکی/  مترجم: علی رجبی ابهری
تعداد صفحات: ۳۵۹ صفحه / ناشر: ستوس

.

آشنایی با موارد ایمنی در شعب بانک‌ها

مهم‌ترین و ارزشمندترین دارایی‌های بانک‌های اعتبار آنها نزد مشتریان است. در بسیاری از موارد، وقوع حوادث، منجر به خدشه‌دار شدن این اعتبار و در نتیجه از دست دادن اعتبار مشتریان خواهد شد. بانک‌ها نظیر هر موسسه اقتصادی دیگر برای تامین و ارتقای امنیت نیازمند مشارکت کارکنان خود هستند. کتاب «آشنایی با موارد ایمنی در شعب بانک‌ها» در دو بخش نگاشته شده است. بخش اول به امنیت فیزیکی» محیط شعبه و بخش دوم با عنوان «امنیت فرایندی» به آن دسته از رفتارهای کارکنان شعب می‌پردازد که بر امنیت بانک. کارکنان آن و مشتریان تاثیر می‌گذارد.

نویسنده: علیرضا جعفری / ناشر: نشر من
تعداد صفحات: ۱۸۸ صفحه

.

The REGTECH Book

کتاب «رگ تک» چهارمین کتاب از سری کتاب‌های «فین‌تک» است که توسط انتشارات رایلی منتشر شده است. «ژانوس باربریس»، «داگلاس آرنر» و «راس بوگلی» ویراستاران این کتاب هستند و «سوزان چیستی» بر خلاف کتاب‌های قبلی در این کتاب نقشی ایفا نکرده است. کتاب رگ تک به صورت جمع سپاری نوشته شده و پژوهشگران و فعالان حوزه رگ‌تک در سراسر دنیا مقالات خود را در این زمینه نگاشته و پس از تایید توسط ویراستاران در کتاب چاپ شده است.

ناشر: wiley / ویراستاران: ژانوس باربریس، داگاس آرنر و راس بوگلی

تعداد صفحات: ۲۰۲ صفحه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.