راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نگاهی به هشت کسب‌وکار بزرگ بلاکچین دنیا / اینفوگرافیک

ماهنامه عصر تراکنش / این روزها ضرباهنگ متوقف‌نشدنی انقلاب و تحول است که فناوری را می‌رقصاند و موجب بروز پیشرفت‌های مهمی شده که تغییرات بسیاری را به ویژه در کسب‌وکارها به وجود آورده است. یکی از این اختراعات نوآورانه فناوری بلاکچین است. بلاکچین می‌توان راه را برای صنایعی که به دنبال حرکت به سمت رشد سریع‌تر هستند، هموارتر کند. شرکت‌های بسیاری در سراسر جهان که در حوزه‌های مختلفی مانند سلامت، دولت و امور مالی فعالیت می‌کنند شروع به استفاده از این تکنولوژی انقلابی کرده‌اند.

بیت‌مین

14 میلیارد دلار

سخت‌افزارهای استخراج کریپتوکارنسی

چین

بر اساس گزارشی از مجله فورچون، بیت‌مین در اواسط سال 2018 ارزشی معادل 14 میلیارد دلار داشت. بیت‌مین را به‌عنوان پیشرو بازار در حوزه تولید سخت‌افزارهای تخصصی استخراج کریپتوکارنسی‌ها معرفی کرده‌اند که چندین عملیات استخراج بیت‌کوین و بیت‌کوین‌کش را هم در کشور چین انجام داده است.

کوین‌بیس

8 میلیارد دلار

صرافی کریپتوکارنسی

آمریکا

کوین‌بیس را تا به امروز جزء موفق‌ترین شرکت‌هاي بلاکچینی در بازار می‌شناسند. کوین‌بیس نه‌تنها اولین شرکت یونیکورن بیت‌کوین به حساب می‌آید؛ بلکه نقش بسزایی هم در جذب سرمایه‌گذاران به سمت بیت‌کوین در بازار گاوی سال 2017 داشت. بر اساس آخرین گزارش‌های منتشرشده توسط تک‌کرانچ، کوین‌بیس در سال 2018 ارزشی معادل هشت میلیون دلار داشته است.

رابین‌هود

6/5 میلیارد دلار

کارگزاری مجازی بورس

آمریکا

ورود رابین‌هود به فضای کریپتوکارنسی با موفقیت همراه بود و باعث شد تا این شرکت در آخرین دوره تامین سرمایه خود در سال 2018 به ارزشی معادل 6/5 میلیارد دلار دست پیدا کند. رابین‌هود برای خریدوفروش سهام، صندوق‌های قابل معامله در بورس، خریدوفروش کریپتوکارنسی و غیره از طریق اپلیکیشن موبایلی خود هیچ کارمزدی دریافت نمی‌کند و به همین خاطر و دیگر ویژگی‌های آن تعداد کاربران آن از سال 2018 رشد چشم‌گیری پیدا کرد.

ریپل

5 میلیارد دلار

کریپتوکارنسی

آمریکا

بر اساس گزارشی از فوربس، ریپل در سال 2018 ارزش پنج میلیارد دلاری به دست آورد. با توجه به اینکه این شرکت پرداختی مبتنی بر بلاکچین حدود 60 درصد از کریپتوکارنسی بومی خود به نام XRP را نزد خود نگه می‌دارد، در نتیجه ارزش این شرکت فین‌تکی ارتباط تنگاتنگی با نوسانات قیمت دارایی‌های دیجیتالش دارد. اگر شما میزان دارایی XRP که ریپل نزد خود نگه داشته است را حساب کنید، ارزش این شرکت چیزی معادل 2/7 میلیارد دلار است، اما مسلما شرکت نمی‌تواند بدون کاهش قیمت XRP خود، تمام دارایی‌های دیجیتالش را به فروش برساند.

کراکن

4 میلیارد دلار

صرافی کریپتوکارنسی

آمریکا

در آخرین دوره جذب سرمایه این صرافی دارایی‌های دیجیتال سانفرانسیسکویی، ارزش این شرکت چهار میلیارد دلار گزارش شد. در ژانویه 2019 کراکن توانست مرکز خریدوفروش مشتقات کریپتوکارنسی لندنی به نام کریپتوفسیلیتیز را خریداری كند.

بلاک‌وان

4 میلیارد دلار

ارائه‌دهنده راهکارهای نرم‌افزاری در بلاکچین

جزایر گرند کیمن – بریتانیا

بلاک‌وان شرکتی است که شبکه EOS را ارائه داده است. این شرکت توانست در فرایند فروش توکنی که در سه‌ماهه دوم سال 2018 ارائه داد، بیش از چهار میلیارد دلار به دست آورد؛ با وجود اینکه قبل از اتمام فرایند ICO خود، هیچ محصول تمام و کمالی هم برای ارائه نداشت، اما وجود شرکت‌های بزرگی مانند براک‌پیرس که از پروژه بلاک‌وان حمایت می‌کردند و پلتفرم بلاکچینی جدیدی که این شرکت ارائه می‌داد، سرمایه‌گذاران را به موفقیت این پروژه مطمئن‌تر ‌کرد. بلاک‌وان خودش را به‌عنوان شرکت پیشرو در ارائه راهکارهای بلاکچینی با کارایی بالا معرفی می‌کند و اصلی‌ترین ویژگی‌اش توسعه بلاکچین EOS و سرمایه‌گذاری روی شرکت‌ها و پروژه‌هایی است که در پیشبرد توسعه EOS کمک‌کننده باشند.

سیرکل

9/2 میلیارد دلار

پرداخت فردبه‌فرد

آمریکا

شرکت سیرکل در سال 2018 ارزشی معادل 9/2 میلیارد دلار به دست آورد. این شرکت ارائه‌دهنده محصولاتی از جمله اپلیکیشن پرداختی به نام سیرکل‌پی، استیبل‌کوین، راهکار سرمایه‌گذاری دارایی دیجیتال سیرکل اینوست و صرافی مشهور آمریکایی به نام پولونیکس است که در سال 2018 توانست این صرافی را خریداری کند. همچنین سیرکل در بازار دادوستد کریپتوکارنسی‌های فرابورس بسیار شناخته‌شده است و ماهانه سفارشاتی به ارزش دو میلیارد دلار را اجرا می‌کند.

بایننس

2 میلیارد دلار

صرافی کریپتوکارنسی

چین

به گزارشی از دیجیتال آلکمی هلدینگ، شرکت بایننس در اواسط سال 2018 ارزشی معادل دو میلیارد دلار داشت و همین موضوع باعث شد تا این صرافی دارایی دیجیتال، جزء سریع‌ترین یونیکورن‌های فناوری روبه‌رشد از زمان تاسیس‌اش در سال 2017 محسوب شود. چانگ‌پنگ ژائو، مدیرعامل این شرکت در مصاحبه‌ای با بیزنس اینسایدر گفته بود که در سال 2018 او انتظار سود یک میلیارد دلاری داشت که به لطف بیش از 10 میلیون مشتری که تا پایان سال توانست به دست آورد، ارزش شرکت از آن چیزی که انتظارش را داشتند بالاتر شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.