راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

 راه‌حلی برای حل معضل املاک مازاد بانک‌ها / درباره مسعود پشم‌چی معاون فناوری‌های نوین مالی و اطلاعاتی بانک پارسیان بیشتر بدانید

ماهنامه عصر تراکنش / یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی که بانک‌های کشور با آن سر و کار دارنده موضوع دارایی‌های مازاد آنهاست که بخش عمده‌ای از آن به صورت غیر مولد هستند و هزینه زیادی بر نظام بانکی تحمیل می‌کنند. بخشی از این دارایی‌های غیر مولد معوقات بانک‌ها هستند و برخی هم دارایی‌های مازاد، املاک و بنگاه‌هایی که بانک‌ها تملک کرده‌اند.

همچنین بخشی از دارایی‌های ملکی و تملیکی بانک‌ها از چرخه سودآوری و سوددهی در ساختار اعتباری خارج شده و نگهداری از آنها زمینه‌های زیان‌دهی بانک‌ها را فراهم می‌کند. در صورت امکان فروش این دارایی‌های مازاد درآمد حاصل از آن باعث افزایش سرمایه در گردش بانک خواهد شد که این امر زمینه ارائه تسهیلات و خدمات مطلوب‌تری را برای مشتریان و سهامداران فراهم می‌آورد و به نوعی بانک‌ها را از مسیر بنگاه‌داری به سمت مسیر بانکداری واقعی سوق می‌دهد که نه تنها به سود بانک، بلکه به سود اقتصاد کل کشور نیز هست.

شبکه ققنوس راهکاری نوین است برای حل این مساله که حامل مشارکت چهار بانک بزرگ کشور بانک‌های ملی، ملت، پارسیان و پاسارگاد و گروه توسن است راه‌حلی که شبکه ققنوس ارائه می‌کند بدین صورت است که مالکیت ملک مورد نظر پس از تبدیل به واحدهای اسمی کوچک‌تر به نام توکن عرضه می‌شود و تمام افرادی که تمایل به سرمایه‌گذاری دارند، می‌توانند با خرید این توکن‌ها عملاً به نسبت توکن‌هایی که خریداری کرده‌اند صاحب بخشی یا تمام آن ملک یا املاک شوند.

معاون فناوری‌های نوین مالی و اطلاعاتی بانک پارسیان می‌گوید: «با کمک فناوری اطلاعات و راهکارهای نو مبتنی بر فناوری اطلاعات به دنبال استفاده از تکنولوژی برای تبدیل دارایی‌های غیرمولد و منجمد سازمان‌ها به دارایی‌های مولد و دارایی‌هایی هستیم که بتوان از آنها درکسب‌وکار اصلی بلکه یعنی بانکداری استفاده کرد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.