راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چگونگی خرید بلیت هواپیما از طریق اپلیکیشن تاپ

اپلیکیشن تاپ امکان خرید بلیت اتوبوس، قطار و هواپیما را در هر ساعت از شبانه‌روز به صورت آنلاین فراهم کرده است. کاربران می‌توانند با نصب و استفاده ازاین اپلیکیشن روی گوشی تلفن همراه هوشمند خود، بدون مراجعه حضوری برای مسافرت‌های داخلی و خارجی بلیت تهیه کنند. آنچه در ادامه می‌خوانید راهنمای خرید و دریافت آنلاین بلیت هواپیما از طریق اپلیکیشن تاپ است.

این اپلیکیشن را می‌توانید از طریق اپ‌استور و گوگل‌پلی و کافه بازار دانلود کنید.

ببینید: همه چیز درباره اپلیکیشن تاپ

.

راهنمای خرید بلیت هواپیما از طریق اپلیکیشن تاپ

۱- گزینه بلیت هواپیما را از منوی اپلیکیشن تاپ انتخاب کنید.


۲- در اولین گام نوع پرواز خود را (داخلی، خارجی) در تب بالای صفحه مشخص کنید. سپس اطلاعات مربوط به ستون‌های نمایش داده شده را کامل و روی گزینه «جست‌وجوی بلیت» کلیک کنید.


۳- در این صفحه بر اساس گزینه‌های انتخاب شده در صفحه قبل لیست پروازها بر اساس قیمت، تعداد صندلی خالی، مدت زمان پرواز، شرکت هواپیمایی و… نمایش داده شده، یکی از گزینه‌ها را انتخاب کنید. در منوی بالای صفحه می‌توانید از طریق فلش‌های سمت چپ و راست روز سفر را تغییر دهید. در این صورت فهرست پروازها به‌صورت خودکار بروز می‌شود.

با انتخاب آیکون «فیلتر» پروازهای موجود به ترتیب بر اساس قیمت، کلاس پرواز و شرکت هواپیمایی مرتب می‌شود.

۴- در این بخش پس از بررسی مشخصات پرواز انتخاب شده، گزینه «تأیید و ادامه» خرید را لمس کنید. همچنین می‌توانید «قوانین و مقررات مربوط» به پروازتان را مشاهده کنید.

۵- اطلاعات مربوط به مسافر را با توجه به مدارک شناسایی او وارد کنید. سپس روی گزینه «ذخیره اطلاعات و مسافر بعدی» کلیک کنید.


اگر مسافر ملیت غیر ایرانی دارد با انتخاب گزینه «خارجی» شماره و انقضای گذرنامه را ثبت کنید.

۶- سپس آدرس ایمیل، شماره ثابت و همراه مسافر را وارد و گزینه «بعد» را انتخاب کنید.

۷- در این صفحه، اطلاعاتی که در مراحل بالا ثبت شده را بررسی و سپس «گزینه ذخیره اطلاعات و رفتن به مرحله بعد» را انتخاب کنید. در صورت نیاز به ویرایش اطلاعات روی گزینه بازگشت (سمت چپ بالای صفحه) کلیک کنید.

۸- اطلاعات مربوط به کارت خود را وارد و روی گزینه پرداخت کلیک کنید. پس از پرداخت هزینه رسید تراکنش برای شما نمایش داده می‌شود. همچنین با لمس کردن گزینه دانلود می‌توانید فایل PDF بلیت را بر روی تلفن همراه خود ذخیره کنید.

.

 اطلاعات بلیت‌های خریدای شده کجا ذخیره می‌شود؟

۱-  آیکون بالای صفحه اول اپلیکیشن را لمس و گزینه «لیست تراکنش‌ها» را انتخاب کنید.


۲- در صفحه جدید با لمس کردن گزینه «همه تراکنش‌ها» و انتخاب یکی از گزینه‌های بلیت اتوبوس، قطار یا هواپیما می‌توانید اطلاعات مربوط به آن را مشاهده کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.