راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

معرفی جدیدترین کتاب‌ها در حوزه بلاکچین و فین‌تک

ماهنامه عصرتراکنش / در بیست‌ودومین شماره ماهنامه عصرتراکنش به معرفی کتاب‌های «نوآوری کسب‌وکار از طریق بلاکچین»، «فین‌تک، بلاکچین و امور مالی اسلامی»، «فین‌تک DNA جدید خدمات مالی»، «فین‌تک، کسب‌وکار کوچک و رویای آمریکایی» و «دارایی رمزی: راهنمای سرمایه‌گذار نوآور بیت‌کوین و فراتر از آن» پرداخته‌ایم. شرح مختصری از آنها را در ادامه بخوانید.

.

Business Innovation Through Blockchain: The B Perspective

این کتاب به بررسی چالش‌ها و روندهای اصلی مربوط به استفاده از فناوری بلاکچین برای ارائه نوآوری در کسب‌وکارهای دیجیتال می‌پردازد تا به بازیگران و تمرین کنندگان این حوزه بینش و ایده‌های مهیج و خلاقانه ارائه دهد. در این کتاب بررسی جامعی از اقدامات عملی کنونی که روی بلاکچین و پدیده‌های مرتبط با آن، مانند بیت کوین انجام شده، به خواننده ارائه و از جوانب مختلف مانند سیستم‌های اطلاعاتی، مدیریت فناوری، تحقیقات نوآوری، علوم کامپیوتری و مهندسی به این حوزه پرداخته می‌شود.

 ناشر: اشپرینگر/  نویسنده: وینچنزو مورابیتو

تعداد صفحات: ۱۷۳ صفحه

.

Blockchain, Fintechn and Slamic Finance

این کتاب در مورد نوآوری‌های حیاتی و ساختاری است که فناوری‌های مالی روی امور مال اسلامی داشته‌اند. نویسندگان کتاب در فصول ابتدایی سعی کرده‌اند مفاهیم فین‌تک و بلاکچین برای خواننده تبیین کنند و در ادامه به مفهوم فین‌تک اسلامی می‌پردازند و در خلال آن وضعیت فین‌تک در کشورهای پاکستان، بحرین، عربستان سعودی، مالزی، اندونزی، برونئی، ترکیه و امارات را مورد بررسی قرار می‌دهند. این کتاب بینشی را نسبت به فناوری به خواننده ارائه می‌دهد تا بتواند رفتارهای اسلامی را در تعاملات اقتصادی مدرن تقویت کند.

ناشر: De | GPRESS / نویسنده: هزیک محمد، حسنین علی
تعداد صفحات: ۱۸۰ صفحه

.

Cryptoassets: The Inoovative Investor Guide Bitcoin and Beyond

با افزایش توجه‌ها به بیت‌کوین و فناوری بلاکچین، بزرگترین فرصت برای سرمایه‌گذاران به وجود آمده تا بتوانند ثروت خود را افزایش دهند. بیت‌کوین اولین رمزارز بود، اما امروز تعداد بسیار زیادی از رمزارزها از جمله اتر، ریپل، لایت‌کوین، مونرو و… وجود دارد. این کتاب راهنمای مختصر و مفیدی به خوانندگان درباره چگونگی سرمایه‌گذاری روی این دارایی‌های در حال ظهور ارائه می‌دهد و یک راهنمای عملی برای افرادی است که به تازگی می‌خواهند وارد دنیای جذاب رمزارزها شوند.

ناشر: McGraw-Hill Education /  نویسنده: کریس بورنیکسه، جک تاتار

تعداد صفحات: ۳۶۸

.

Fintech, Small Business & ‌the America Dream

کسب‌وکارهای کوچک ستون فقرات اقتصاد ایالات متحده آمریکا و بزرگترین ایجاد کنندگان شغل هستند، اما برای بسیاری دشوار است که سرمایه لازم را برای راه‌اندازی کسب‌وکار خود تامین کننده طی دوران بحران مالی بسیاری از بانک‌ها و موسسات مالی از ارائه وام به کسب‌وکارهای کوچک خودداری کردند، اما با ظهور فین‌تک اوضاع به طور کلی دگرگون شد. «کارن جی میلز» در این کتاب توضیح می‌دهد که چطور فناوری نحوه وام‌دهی به کسب‌وکارهای کوچک را تحت تاثیر قرار داد و به بقا و رشد آنها کمک کرد.

ناشر: palgrave macmillan / نویسنده: کارن، جی میلز

تعداد صفحات: ۲۰۲ صفحه

.

Fintech: The New DNA of Financial Services

.موضوع این کتاب درباره تاثیر فناوری بر خدمات مالی است؛ چیزی که ما از آن تحت عنوان «فین‌تک» یاد می‌کنیم. نویسنده کتاب از فین‌تک به عنوان DNA جدید خدمات مالی نام برده و معتقد است فین‌تک در دهه آینده تغییرات انقلابی در صنعت مالی و سرمایه‌گذاری ایجاد خواهد کرد که می‌توان آن را با تغییرات ساختارشکنانه‌ای که اینترنت در صنعت خرده‌فروشی به وجود آورده مقایسه کرد. این کتاب مقدمه‌ای جامع برای درک چگونگی تاثیر فناوری‌هایی نظیر هوش مصنوعی، بیگ‌دیتا، مشاوران رباتیک، بلاکچین، رمزارزها و … بر خدمات مالی است.

نویسنده: پرانای گوپتا، ماندای تام / ناشر: DE| GPress
تعداد صفحات: ۵۴۶ صفحه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.