راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شهری در انگلستان برای رفع مشکل پول نقد، «صرافی سکه و پول خرد» روی واتس‌اپ راه‌اندازی کردند

کسب‌وکارها در شهر کوچک واقع در شمال سافولکس انگلستان، برای مقابله با کمبود پول نقد راهی یافته‌اند.

طبق گزارش بی‌بی‌سی، بازرگانان در هلزورث، «صرافی سکه» روی واتس‌اپ خودشان را نصب کرده‌اند. این اپلیکیشن پیام‌رسان، به آن‌ها راه‌حلی داده تا با افرادی که نیاز به تبدیل اسکناس به سکه دارند، ارتباط برقرار کنند.

نکته جالب توجه اینکه دو شعبه از بانک‌های این شهر، سال گذشته و بعد از اینکه مشتریان این بانک‌ها شروع به انجام عملیات بانکی آنلاین کردند، تعطیل شدند. در مه 2018، بانک لیودز یک شعبه خود را در پس از بانک بارکلیز یک شعبه بانکی خود را در این شعر تعطیل کردند و حالا در شهر جایی برای دریافت پول نقد وجود ندارد.

با وجود این صرافی، دیگر نیازی نیست که افراد برای تبدیل اسکناس به سکه با مشکل رفتن به اداره پست یا پیمودن مسافت 9 تا 11 مایل برای رفتن به نزدیک‌ترین شعبه دست و پنجه نرم کنند. کارن پرایم، صاحب رستوران ادواردز در گفت‌وگویی با بی‌بی‌سی گفت که کسب‌وکارها تصمیم گرفتند خودشان برای رفع مشکل پول نقد دست به کار شوند و توضیح داد:

«این صرافی، صرافی پول خرد و سکه است و هر کسب‌وکاری که سکه‌های مازاد داشته باشد، روی واتس‌اپ خبر دهد و به جای رفتن به اداره پست، در همین فرایند و از طریق واتس‌اپ به پول خرد و سکه دسترسی پیدا کند.»

منبع: ای‌تی‌ام مارکت‌پلیس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.