راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نرخ عوارض آزادراه‌ها با روش تشویق و تنبیه مالی کمتر می‌شود

مجری پروژه سامانه پرداخت‌های نوین، از تدوین طرح محاسبه نرخ عوارض عبوری آزادراه‌ها مبنی بر روش تشویق و تنبیه مالی خبر داد.

طرح الکترونیکی شدن پرداخت عوارض آزادراه‌ها، اسفندماه سال گذشته اجرا شد. بر اساس این طرح مالکان خودروهای عبوری تنها ۴۸ ساعت برای پرداخت الکترونیکی عوارض مهلت دارند و در صورت عدم پرداخت در مهلت تعیین شده، ۳۰ هزارتومان جریمه خواهند شد.

سهیل مظلوم، مجری پروژه سامانه پرداخت‌های نوین، ضمن بیان اینکه با موافقت وزیر راه وشهرسازی تشویق و تنبیه مالی به عنوان طرح تکمیلی، در کنار روش جریمه عدم پرداخت عوارض به زودی اجرا خواهد شد، گفت: «در این روش نرخ عوارض مالکان خودروهایی که هنگام عبور از آزادراه‌ها پرداخت خود را انجام می‌دهند، در مقایسه با نرخ عوارض کسانی که بعد از عبور هزینه را پرداخت می‌کنند، کمتر خواهد بود.»

ببینید: میرشفیع: به زودی ۱۰ آزادراه به جمع طرح پرداخت الکترونیکی عوارض می‌پیوندند / نرخ عوارض آزادراه‌ها بر اساس مسیر طی شده محاسبه می‌شود

تا کنون چهار آزادراه تهران – ساوه، قزوین – زنجان، کرج – قزوین، تهران – قم الکترونیکی به تجهیزات پرداخت عوارض الکترونیکی مجهز شده‌اند و تا پایان تیرماه سال جاری و طی دو مرحله به ترتیب ۱۰ و هفت آزادراه دیگر الکترونیکی می‌شوند تا در مجموع ۲۱ آزادراه تا تاریخ مذکور به صورت الکترونیکی عوارض اخذ کنند. مسافران می‌توانند از روش‌های مختلفی برای پرداخت الکترونیکی عوارض این چهار آزادراه اقدام کنند؛ روش‌هایی ازجمله پرداخت موبایلی، پرداخت ایستگاهی، پرداخت بی‌واسطه و پرداخت اینترنتی.

ببینید: معرفی تمام راه‌های پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراه‌ها

2 دیدگاه
  1. ناشناس می‌گوید

    در اینجا گفته شده در صورت عدم پرداخت 30 هزار تومان جریمه میشین ولی در خبر دیگری میگه قراره دیگه کسی جریمه نشه.داستان چی ؟ چون تا الان هم کسی از این سیستم جریمه نشده.

  2. امین می‌گوید

    بعد از گذشت 1 سال از اجرای این طرح هیچ کدوم از وعده های آقایون محقق نشده.با هم دروغ و دروغی دیگر از مدیران ناکارآمد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.