راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اولین کریپتوکارنسی خود را چه سالی خریدید؟ نظرسنجی بایننس در توییتر و پاسخ‌های جالب دارندگان کریپتوکارنسی‌ها

بایننس، یکی از بزرگترین صرافی‌های رمزارز جهان از نظر حجم مبادلات، در یک نظرسنجی توییتری این سؤال را مطرح کرده که «اولین کریپتوکارنسی خود را در چه سالی خریدید؟»

از 41 هزار و 826 کاربر توییتر که به این سؤال پاسخ داده‌اند، بیشترین آمار مربوط به سال 2017 با 58 درصد خرید کریپتوکارنسی بوده است.

از دو پیتزای سی دلاری تا یک بیت‌کوین چند هزار دلاری

دو سال پس از تولد بیت‌کوین، اولین و بزرگترین کریپتوکارنسی در دنیا، 10 هزار واحد آن برای خرید دو پیتزا کافی بود، اما امروزه آن بیت‌کوین‌ها ارزش حدود 90 میلیون دلاری دارند. البته با رسیدن بیت‌کوین به 20 هزار دلار در سال 2017 این رقم معادل 200 میلیون دلار بوده و در حال حاضر هم با رسیدن بیت‌کوین به رقم 9 هزار دلار، 90 میلیون دلار ارزش این دو پیتزا بوده است. به طور کلی باید به این نکته اشاره کرد که از زمان ایجاد بیت‌کوین در 10 سال پیش تاکنون، رمزارز در مرکز یکی از بزرگترین حباب‌های اقتصادی در تاریخ بوده است.

شروع خوب برای بیت‌کوین

در سال 2012 افراد کمی ارزهای رمزنگاری‌شده را پذیرفتند اما برای یک شروع خوب کافی بود. در آن سال، بیت‌کوین حرکت صعودی خود را از 100 دلار آغاز کرد. به این ترتیب افرادی که روی این رمزارز سرمایه‌گذاری کرده بودند از این شرایط رضایت کامل داشتند، از سوی دیگر توجه افرادی که در این حوزه سرمایه‌گذاری نکرده بودند ولی با صنعت آشنایی داشتند، جلب شد. بنابراین افراد خارج از بازار رمزارز شروع به خرید از طریق صرافی‌ها کردند.

در سال 2017 ارزش بیت‌کوین از 900 دلار به 20 هزار دلار افزایش یافت و احتمالاً همین موضوع باعث شد توجه افراد زیادی به سرمایه‌گذاری روی این رمزارز جلب شود و آمار امروز بایننس به اینجا برسد.

از آنجایی‌ که بازار خیلی کوچک و آمار ورود مردم نسبتاً بزرگ بود، پول زیادی به این بازار وارد شد. این پول به راحتی بازار را متحول کرد و قیمت‌ها را افزایش داد. این افزایش قیمت در سال 2013 رخ نداد اما ورود مردم به بازار این تحول را در سال 2017 در مقیاسی بزرگتر موجب شد.

جذب بازار رمزارزها

در سال 2017 مبادلات آسان‌تر شده و موارد استفاده به طور چشمگیری افزایش یافته بود. ازسوی دیگر، ارزهایی مانند اتریوم برای ایجاد ابزارهای سرمایه‌گذاری جدید افزایش یافت. افزون بر این، برای استفاده ساده‌تر افرادی که به مسائل فنی تسلط نداشتند، ابزارهای توسعه افزایش یافته بود. در سال 2017 حتی با وجود عدم قطعیتشان از سرمایه‌گذاری در این بازار و با وجود افزایش قیمت بیت‌کوین، افراد بیشتری به بازار رمزارزها وارد شدند.

در سال 2017، با وجود پوشش گسترده‌ اخبار شبکه‌های تلویزیونی از افزایش قیمت رمزارزها کاربران بیشتری وارد بازار شدند. به این ترتیب ورود افراد به بازار رمزارز و خرید برای گسترش مبادلات با اقبال بیشتری مواجه شد.

از سوی دیگر، در اواخر سال 2017، بازارها در حال افزایش ارزش بودند، زیرا تکنولوژی انقلابی بلاکچین، سازمان‌ها و برنامه‌های کاربردی را بهتر می‌کرد و به طور بی‌سابقه و گسترده‌ای در سراسر جهان پذیرفته می‌شد.

به‌عنوان نمونه، ارزش ریپل به طرز چشمگیری افزایش یافت، چون بانک‌ها در سراسر جهان شروع به درک پتانسیل پروتکل شبکه پرداخت الکترونیک ریپل کرده بودند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.