راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

معرفی انواع شیوه‌های پرداخت غیرحضوری فطریه

عید فطر از مهم‌ترین جشن‌ها و اعیاد مسلمانان است و پرداخت زکات فطریه در این روز بر مسلمانان واجب است. اگر شما جز کسانی هستید که دوست دارید فطریه یا کفاره خود را بدون زحمت بیرون رفتن از خانه و غیرحضوری پرداخت کنید، این مطلب را بخوانید. ما در این مطلب تعدادی از روش‌های پرداخت غیرحضوری فطریه را معرفی کرده‌ایم.

 

اپلیکیشن ایوا

اپلیکیشن ایوا که متعلق به شرکت پرداخت الکترونیک سداد است، خدمتی تحت عنوان «وجوهات شرعی» دارد که از طریق آن می‌توانید فطریه خود را پرداخت کنید. در این گزینه، پس از انتخاب دریافت‌کننده وجوهات، موضوع و نوع وجه را انتخاب و مبلغ را به ریال وارد کنید. سپس اطلاعات کارت‌بانکی خود را ثبت کرده و گزینه پرداخت را کلیک کنید. درصورتی‌که سوالی در خصوص وجوهات دارید، می‌توانید با شماره‌های ارائه شده مربوط به دفاتر مراجع تقلید تماس بگیرید.

اپلیکیشن ایوا قابل‌نصب روی سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS است و آن را می‌توانید از کافه بازار، گوگل‌پلی و یا سایت شرکت پرداخت الکترونیک سداد به آدرس www.ivaapp.com دانلود کنید.

 

اپلیکیشن پات

اپلیکیشن پات متعلق به شرکت کارت اعتباری ایران کیش است و قابل‌نصب روی سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS است؛ برای دانلود اپلیکیشن پات می‌توانید از طریق کافه بازار، گوگل‌پلی، مایکت و خود سایت شرکت ایران کیش به آدرس www.kiccc.com اقدام کنید. از طریق گزینه «فطریه» که در این اپلیکیشن قرار داد، می‌توانید فطریه عام خود را پرداخت کنید.

 

اپلیکیشن بله

اپلیکیشن بله نیز امکان پرداخت فطریه را برای کاربران خود فراهم کرده است. برای این کار باید فطریه و کمک‌های خود را از طریق بازوی emdadbot به دست نیازمندان استان و شهر موردنظر خود برسانید. برای این منظور به بازوی مذکور در بله بروید و سپس گزینه فطریه یا کفاره را انتخاب و فطریه خود را پرداخت کنید. اپلیکیشن بله قابل نصب سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS است و آن را می‌توانید از وب‌سایت این اپلیکیشن دانلود کنید.

 

اپلیکیشن صاپ

همچنین امکان پرداخت فطریه در اپلیکیشن صاپ بانک صادرات که توسط شرکت فناوری و راه‌حل‌های هوشمند سپهر توسعه و پشتیبانی می‌شود، فراهم شده است. این اپلیکیشن قابل نصب روی سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS است و آن را می‌توانید از وب‌سایت بانک صادرات دانلود کنید.

 

اپلیکیشن فطریه

بانک پاسارگاد، اپلیکیشن فطریه را برای سیستم‌عامل‌های اندروید، جهت تسهیل در پرداخت و جمع‌آوری فطریه و کفاره روزه‌داران راه‌اندازی کرده است. این اپلیکیشن توسط شرکت نوپاد (خدمات فناوری نوآور پاسارگاد)، از شرکت‌های گروه مالی پاسارگاد، بر بستر کد دستوری #720* به سازمان بهزیستی کشور، ارائه شده ‌است که از طریق آن تمامی وجوه دریافتی به حساب این سازمان واریز خواهد شد.

این اپلیکیشن قابلیت محاسبه فطریه بر اساس قوت غالب (نان یا برنج) و تعداد نفرات را داراست. همچنین یک منو به پرداخت کفاره اختصاص یافته که کفاره‌ی روزه‌های قضا شده عمدی یا غیرعمدی را نیز محاسبه می‌کند. این اپلیکیشن را می‌توانید از طریق کافه بازار دانلود کنید.

 

پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری

همچنین فطریه خود را می‌توانید از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری به آدرس www.leader.ir نیز پرداخت کنید. پس از مراجعه به این سایت، گزینه «پرداخت وجوهات شرعی» را از قسمت بالای سایت انتخاب و اقدام به پرداخت فطریه کنید.

 

سامانه پرداخت وجوهات شرعی بانک صادرات

در سامانه پرداخت وجوهات شرعی بانک صادرات به آدرس www.nik.bsi.ir امکان پرداخت فطریه و کفاره وجود دارد. با کلیک روی گزینه فطریه، وارد سامانه پرداخت آنلاین فطریه می‌شوید و می‌توانید فطریه خود را پرداخت کنید. در این سامانه آمده است که: «بانک صادرات ایران هیچ‌گونه دخل و تصرفی در وجوه پرداختی مردم نداشته و فطریات مستقیما به حساب کمیته امداد، سازمان بهزیستی و موئسسه خیریه کهریزک واریز می‌شود.»

همچنین در این سامانه، امکاناتی نظیر استانی که فطریه از آن پرداخت شده، سیادت، نوع فطریه، مبلغ آن بر اساس نظرمراجع تقلید و همچنین کفاره روزه لحاظ شده است

 

سامانه پرداخت آنلاین خیریه شعف

خیریه شعف در راستای کمک به نیازمندان برای ارائه هرچه بهتر نیکوکاری‌های مردم به نیازمندان، سامانه پرداخت فطریه آنلاین خود را راه‌اندازی کرده است. برای پرداخت فطریه از طریق سامانه پرداخت خیریه شعف باید به آدرس https://shaaf-charity.ir مراجعه کنید و با پر کردن اطلاعات خواسته شده، فطریه خود را پرداخت کنید.

 

درگاه‌های الکترونیکی پست‌بانک ایران

وجوه شرعی فطریه عام و سادات و همچنین کفاره روزه به‌منظور کمک به ایتام و نیازمندان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور توسط پست‌بانک‌ ایران به‌صورت الکترونیکی از طریق درگاه‌های اینترنت بانک، همراه‌بانک و دستگاه‌های خودپرداز  این بانک در سراسر کشور دریافت می‌شود.

پرداخت فطریه توسط دستگاه‌های خودپرداز این بانک، از طریق منوی سایر خدمات بخش نذورات و کمک‌های مردمی به‌وسیله تمامی کارت‌های عضو شبکه شتاب صورت می‌گیرد. همچنین از طریق درگاه اینترنتی این بانک به نشانی www.postbank.ir منوی «پرداخت اینترنتی فطریه و کفاره» نیز می‌توان این کار را انجام داد. همراه‌بانک پست‌بانک ایران نیز روش دیگری است که قابل‌نصب روی سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.