راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

محمد نژادصداقت مدیرعامل داتین شد

مراسم معارفه مدیرعامل جدید شرکت داتین دیروز با حضور مدیران ارشد هلدینگ فناپ و شرکت داتین برگزار و طی آن محمد نژادصداقت، مدیرعامل سابق شرکت فناپ پرداخت به‌عنوان مدیرعامل داتین منصوب شد. پیش از این، سید علی دانشگر، مدیر عامل داتین بود که سال گذشته با مهاجرت او از ایران، شهاب جوانمردی سرپرستی داتین را برعهده داشت. همچنین در این مراسم در راستای تقویت تیم مدیریتی داتین، محمدعلی فرداد و حمیدرضا آموزگار به عنوان اعضای جدید هیات مدیره داتین منصوب شدند.

محمد نژادصداقت، کارشناسی کامپیوتر (گرایش نرم افزار) خود را از دانشگاه علم و صنعت تهران و کارشناسی ارشد (گرایش شبکه) را از دانشگاه صنعتی شریف دریافت کرده است. او پیش از آنکه مدیرعامل فناپ پرداخت و مدیرعامل اتیک باشد، مدیر واحد پرداخت الکترونیک شرکت فناپ بود. شاید همین سابقه در پرداخت‌های الکترونیکی، او را به یکی از معتقدان به تغییر نظام پرداخت خرد تبدیل کرده است.

 

نگاهی به تاریخچه شرکت داتین

شرکت نرم‌افزاری داتیس آرین قشم (داتین)، یکی از شرکت‌های ایرانی پیشرو در تولید نرم‌افزارها و ارائه محصولات بانکی و مالی است که در حال حاضر با ۴۶۰ پرسنل مشغول فعالیت است. داتین که تا پایان سال ۱۳۹۱ به‌عنوان واحد راهکارهای بانکی شرکت فناپ (فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان) فعالیت می‌کرد، از ابتدای سال ۹۲ به یک شرکت مستقل زیرمجموعه هلدینگ فناپ ارتقا یافت. از آغاز تشکیل، پروژه تولید Core Banking بومی به‌عنوان نخستین اقدام این شرکت هدف‌گذاری شد.

 

نژادصداقت چه زمانی از فناپ پرداخت خداحافظی کرد؟

شرکت فناپ پرداخت به‌عنوان بازوی پرداخت الکترونیکی فناپ، فعالیتش را از سال ۸۹ با هدف ارائه خدمات، محصولات و راهکارهای نوین پرداخت الکترونیکی آغاز کرد. در سال گذشته ادغام مهمی در هلدینگ فناپ در راستای اصلاح ساختار و سازوکار مجموعه، در حوزه پرداخت الکترونیک فناپ و شرکت پرداخت الکترونیک بانک پاسارگاد رخ داد. در نتیجه این ادغام که همراه با واگذاری سهام پرداخت الکترونیک پاسارگاد به شرکت فناپ بود، بخشی از کسب‌وکار شرکت «فناپ ‌پرداخت» به شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد منتقل شد. نژادصداقت همزمان با تقسیم فناپ پرداخت به دو بخش «سرویس» و «سخت‌افزار» با این مجموعه خداحافظی کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.