راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اپلیکیش رمزساز «اَرَس» امکان بهره‌مندی از رمز دوم یک‌بارمصرف را برای مشتریان بانک دی فراهم کرد

بر اساس بخشنامه بانک مرکزی، بانک‌ها موظف هستند در راستای کاهش جرائم مالی ارائه رمزهای دوم ایستا برای تراکنش‌های اینترنتی که مبلغ آنها بیشتر از ۵۰۰ هزارتومان است رمز دوم ثابت را حذف و رمز دوم یکبار مصرف یا پویا را فعال کنند. بانک مرکزی از شهریورماه سال گذشته به بانک‌ها مهلت داده بود که نسبت به ارائه این خدمت اقدام کنند.

ببینید: نگاهی به روش‌های ارائه رمز دوم یک‌بارمصرف از سوی بانک‌ها

بانک دی به منظور ارتقاء امنیت تراکنش‌های مالی آنلاین و جلوگیری از سوءاستفاده کلاهبرداران اینترنتی در هنگام اتصال مشتری به درگاه‌های پرداخت الکترونیک غیرحضوری، با رونمایی از اپلیکیشن رمزساز «اَرَس» امکان بهره‌مندی از رمز دوم یک‌بارمصرف کارت را برای مشتریان خود فراهم کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک دی، اپلیکیشن رمزساز «اَرَس» که با تلاش کارشناسان معاونت فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک بانک دی و به منظور صیانت از حریم خصوصی مشتریان عملیاتی شده است، یک برنامه قابل نصب بر روی تلفن‌های همراه هوشمند (اندروید و iOS) است و تمامی مشتریان حقیقی بانک می‌توانند پس از دانلود این برنامه از سایت بانک و نصب آن بر روی تلفن همراه خود با مراجعه به شعب بانک دی نسبت به فعال‌سازی آن اقدام کنند.

گفتنی است، هر رمز تولید شده توسط اپلیکیشن رمزساز، تنها یک‌بار و به مدت 60 ثانیه قابل استفاده است و حتی در صورت سرقت یا افشای رمز مذکور پس از استفاده و یا منقضی شدن، امکان سوءاستفاده از آن وجود نخواهد داشت.

شایان ذکر است در آینده، قابلیت تولید رمز اول یک‌بارمصرف کارت و امکان فعال‌سازی اپلیکیشن از طریق خودپرداز و اینترنت بانک نیز به برنامه رمز ساز «ارس» افزوده خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.